• Business

    Οι δύο πλουσιότεροι άνδρες της Ασίας προετοιμάζονται για πόλεμο με Netflix και Amazon

    • Bloomberg
    Μουκές Αμπάνι, Τζεφ Μπέζος

    Μουκές Αμπάνι, Τζεφ Μπέζος


    Οι δύο πλουσιότεροι άνδρες της Ασίας — ο Gautam Adani και ο Mukesh Ambani — αυξάνουν τις επενδύσεις τους στον τομέα των μέσων ενημέρωσης της Ινδίας, εντείνοντας τον ανταγωνισμό σε μια αρένα όπου η Netflix και η Amazon διεκδικούν επίσης περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο τηλεθεατές.

    Η Viacom18 Media Pvt., η τοπική κοινοπραξία του Ambani με την Paramount Global, πρόκειται να λάβει 135 δισεκατομμύρια ρουπίες (1,8 δισεκατομμύρια δολάρια) σε έναν γύρο χρηματοδότησης με επικεφαλής την Bodhi Tree Systems που υποστηρίζεται από τον James Murdoch.

    Παράλληλα, η Adani Enterprises Ltd., η ναυαρχίδα της εταιρείας του μεγιστάνα Gautam Adani, δήλωσε ότι έχει ιδρύσει μια νέα θυγατρική εταιρεία μέσων ενημέρωσης, φιλοδοξώντας να αξιοποιήσει την αναπτυσσόμενη αγορά.

    Η επένδυση της Viacom18 και η είσοδος του Adani στα μέσα μαζικής ενημέρωσης σηματοδοτούν μια νέα φάση στη μάχη για την τοπική αγορά, που διαθέτει μια ισχυρή κινηματογραφική βιομηχανία, μια αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη και ταχεία επέκταση της πρόσβασης στο διαδίκτυο. Αλλά έχει επίσης αποδειχθεί ότι πρόκειται για μια δύσκολη αγορά. Για παράδειγμα το Netflix, προκειμένου να αυξήσει τους συνδρομητές του χρειάστηκε να μειώσει τις χρεώσεις του.

    Ενώ η Reliance Industries του Ambani διευρύνει το αποτύπωμά της στον τομέα των ινδικών μέσων μέσω της Network18 Media & Investments Ltd., ο Adani μόλις ξεκινάει. Τον περασμένο μήνα, η Adani Media Ventures Ltd. συμφώνησε να αγοράσει μερίδιο στην Quintillion Business Media Pvt. H Quintillion είναι ο Ινδός συνεργάτης του Bloomberg LP.

    Η μάχη για την Indian Premier League

    Με τα 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια από την Bodhi Tree και άλλα 216 εκατομμύρια δολάρια από έναν βραχίονα της Reliance, η Viacom18 προετοιμάζεται για μια επική αντιπαράθεση με την Disney, την Amazon και τη Sony Group για τα δικαιώματα μετάδοσης του Indian Premier League, του επαγγελματικού ετήσιου τουρνουά κρίκετ αντίστοιχου με το Super Bowl. Οι προσφορές είναι πιθανό να ξεπεράσουν τα 5 δισεκατομμύρια δολάρια, αναφέρουν πληροφορίες.

    Πέρυσι το τουρνουά προσέλκυσε 380 εκατομμύρια θεατές και όποιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας κερδίσει τα δικαιώματα πιθανότατα θα εξασφαλίσει εκατομμύρια νέους συνδρομητές σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά.

    H επιστροφή της οικογένειας Murdoch

    Η επένδυση της Bodhi Tree σηματοδοτεί επίσης την επιστροφή της οικογένειας Murdoch σε μια αγορά ψυχαγωγίας που παραχώρησε όταν η Walt Disney Co. ανέλαβε μια σειρά από περιουσιακά στοιχεία της 21st Century Fox, συμπεριλαμβανομένου του Star India, το 2019. Η Disney κατέχει πλέον το Hotstar, μια δημοφιλή πλατφόρμα ροής με εκατομμύρια θαυμαστές του κρίκετ σε όλο τον κόσμο.

    Η Bodhi Tree είναι μια νεοσύστατη πλατφόρμα του Murdoch και του Uday Shankar, του πρώην επικεφαλής της Star India και αργότερα της Disney Asia.

    Ξεχωριστά, ο όμιλος Adani δήλωσε την Τετάρτη ότι ενσωμάτωσε την AMG Media Networks, προσθέτοντας ότι θα επικεντρωθεί στη δημοσίευση, τη διαφήμιση, τη μετάδοση και τη διανομή περιεχομένου σε διαφορετικούς τύπους δικτύων μέσων.

    Σημειώνεται ότι μόλις πέρυσι, η Sony και η Zee Entertainment Enterprises Ltd., που διευθύνεται από έναν τοπικό μεγιστάνα των μέσων ενημέρωσης, συμφώνησαν να προχωρήσουν σε συγχώνευση δημιουργώντας έναν κολοσσό μέσων ενημέρωσης αξίας περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

    Διαβάστε ακόμη:

    Meta (Facebook): Δαπάνες ρεκόρ 27 εκατ. δολ. για την ασφάλεια και τα ταξίδια του Mark Zuckerberg

    Bill Ackman: Πούλησε το ποσοστό του στη Netflix με χασούρα 430 εκατ. δολάρια



    ΣΧΟΛΙΑ