• Business

    Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ προβλέπουν επιβράδυνση της ανάπτυξης

    • Bloomberg
    Oliver Zipse (BMW)

    Oliver Zipse, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ACEA και της BMW


    Για επιβράδυνση της ανάπτυξης ετοιμάζονται φέτος οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς οι πωλήσεις μειώθηκαν τον Δεκέμβριο, για πρώτη φορά μετά από 17 μήνες, λόγω της μείωσης του ενθουσιασμού για τα ηλεκτρικά οχήματα, γεγονός που συμπαρασύρει ολόκληρο τον κλάδο.

    Οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων μειώθηκαν κατά 3,8% σε 1,05 εκατομμύρια μονάδες τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

    Οι πωλήσεις μειώθηκαν σχεδόν 1/4 στη Γερμανία, μετά την εξάντληση των κινήτρων για EV, επιβαρύνοντας την ανάπτυξη και σε άλλες βασικές χώρες.

    Το αυξημένο κόστος δανεισμού, η υποτονική οικονομία σε μέρη της Ευρώπης και η αυξανόμενη απαισιοδοξία γύρω από τα EV, θολώνουν τις προοπτικές του κλάδου.

    Το Bloomberg Intelligence προβλέπει ότι η αύξηση των πωλήσεων φέτος θα επιβραδυνθεί στο 5%, από 14% το 2023.

    Αυτό πιθανότατα να μειώσει τις τιμές οχημάτων και να συμπιέσει τις αποδόσεις για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με αναλυτές της Bernstein.

    «Η ζήτηση έχει αρχίσει να εξασθενεί», ανέφεραν αναλυτές με επικεφαλής τον Daniel Roeska σε σημείωμά τους.

    Οι αντιπροσωπείες και οι κατασκευαστές «θα αντιμετωπίσουν σύντομα τις συνέπειες της υποτονικής ζήτησης», επεσήμαναν.

    Η ισχυρή πτώση στη Γερμανία, όπου οι ταξινομήσεις EV μειώθηκαν σχεδόν στο μισό τον περασμένο μήνα, αντιστάθμισε την ανάπτυξη σε αγορές, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ισπανίας και της Γαλλίας.

    Οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν 28% πέρσι στην περιοχή, ωστόσο, μειώθηκαν κατά 1/4 τον Δεκέμβριο, εν μέσω πτώσης των ταξινομήσεων για αυτοκίνητα με μπαταρία στη Σουηδία, την Ολλανδία και την Κροατία.

    Η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέγραψε την πρώτη μηνιαία πτώση στις πωλήσεις EV από τον Απρίλιο του 2020, στην κορύφωση της πανδημίας.

    Η επιβράδυνση της ζήτησης για οχήματα με μπαταρία, αποτελεί τροχοπέδη για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες θα αντιμετωπίζουν ολοένα και πιο αυστηρούς ελέγχους από την ΕΕ τα επόμενα χρόνια, δήλωσαν αναλυτές της Citi και της Jefferies.

    Εντούτοις, υπάρχει και “φως το στο τέλος του τούνελ”.

    Η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Κριστίν Λαγκάρντ, δήλωσε χθες ότι μια μείωση επιτοκίων αυτό το καλοκαίρι είναι «πιθανή», τροφοδοτώντας τις ελπίδες για χαμηλότερο κόστος χρηματοδότησης.

    Στην Ιταλία, όπου οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 6% τον Δεκέμβριο, η κυβέρνηση εξετάζει ένα πακέτο 930 εκατομμυρίων ευρώ (1 δισεκατομμυρίων  δολαρίων), προκειμένου να ενισχύσει τις πωλήσεις EV, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.

    Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται επίσης για να βελτιώσουν τα προϊόντα τους.

    Όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές, ένα πακέτο 35 νέων μοντέλων με μπαταρία που θα παρουσιαστούν φέτος, πρόκειται να αποτελέσει μια πιο προσιτή επιλογή για τους οδηγούς, επιτρέποντας πιθανώς στις αυτοκινητοβιομηχανίες να ενισχύσουν το brand και τη θέση τους στην αγορά.

    Σημειώνεται ότι η συντριπτική πλειοψηφία των κατασκευαστών, κατάφερε να αυξήσει τις εγγραφές το 2023, αφού βελτιώθηκε το κομμάτι των logistics στην προμήθεια βασικών ανταλλακτικών, συμπεριλαμβανομένων των ημιαγωγών.

    Η γαλλική Renault σημείωσε επιτυχία στην πώληση προσιτών κινητήρων εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της στάνταρ έκδοσης Dacia.

    Διαβάστε επίσης: 

    Renault: Αύξηση των πωλήσεων κατά 9% το 2023

    Amancio Ortega: Η νέα στρατηγική του μεγιστάνα των Zara στην αγορά ακινήτων – Βuy the dip

    Rolex: Αναθεωρεί επί τα χείρω τις προβλέψεις για πωλήσεις και ανάπτυξη στη Βρετανία



    ΣΧΟΛΙΑ