• Business

    Gucci: Μειώθηκαν κατά 7% τα έσοδα το γ’ τρίμηνο – «Απογοητευτική απόδοση»

    • Bloomberg
    Marco Bizzarri, CEO Gucci

    Marco Bizzarri, πρώην CEO Gucci Photo Credit: Patrick MacLeod/WWD


    Καθοδική πορεία ακολουθούν οι πωλήσεις της Gucci, καθώς η κυριότερη επωνυμία της μητρικής εταιρείας, Kering, αντιμετωπίζει δύο σημαντικές προκλήσεις: την επιβράδυνση του κλάδου των προϊόντων πολυτελείας, αλλά και τις εσωτερικές αναταραχές, οι οποίες πρόκειται να επιβαρύνουν περαιτέρω φέτος την κερδοφορία της εταιρείας.

    Τα έσοδα της Gucci μειώθηκαν κατά 7% το γ’ τρίμηνο, ανέφερε η Kering την Τρίτη μετά το κλείσιμο των αγορών, ενώ οι αναλυτές ανέμεναν πτώση κατά 6,2%.

    Συνολικά, οι πωλήσεις της εταιρείας μειώθηκαν κατά 9%. 

    Η μετοχή της Kering έφτασε να υποχωρεί έως και 4,5% στο ξεκίνημα της συνεδρίασης στο Παρίσι, ανεβάζοντας τις φετινές απώλειες σε περίπου 18%.

    “Δημιουργικές” αλλαγές

    O όμιλος πολυτελείας, που ελέγχεται από την οικογένεια δισεκατομμυριούχων Πινό και παράγει περίπου τα 2/3 των λειτουργικών κερδών της Kering, άλλαξε πέρσι τόσο διευθύνοντα σύμβουλο όσο και διευθυντή δημιουργικού.

    Τον περασμένο μήνα, η ιταλική εταιρεία αποκάλυψε την πρώτη συλλογή υπό τον νέο δημιουργικό διευθυντή δημιουργικού, τον Sabato De Sarno, του οποίου τα πιο απλά σχέδια σηματοδοτούσαν μια απομάκρυνση από τα τυπικά  υφάσματα και τα ζωντανά prints του προκατόχου του, Alessandro Michele.

    Σημειώνεται ότι οι νέες δημιουργίες του De Sarno θα κυκλοφορήσουν από τον Ιανουάριο.

    “Η απογοητευτική απόδοση θα επιβαρύνει την κερδοφορία της ιταλικής μάρκας”, δήλωσε σε αναλυτές ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Kering, Jean-Marc Duplaix.

    Όπως ανέφερε, η Gucci αναμένει να μειώσει το περιθώριο κερδών της κατά 200 μονάδες βάσης φέτος.

    Πρόσθεσε μάλιστα ότι οι επενδυτές δεν πρέπει να αναμένουν ότι αυτό το περιθώριο θα βελτιωθεί το 2024, καθώς η Kering σχεδιάζει περισσότερες επενδύσεις για να εγγυηθεί τη μελλοντική ανάπτυξη της κρίσιμης μάρκας της.

    Ο αναλυτής της Citigroup, Thomas Chauvet, δήλωσε ότι ένα «πιο αβέβαιο μακροοικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον μπορεί να καθυστερήσει τα πρώτα σημάδια της αναγέννησης της Gucci», ενώ ο Duplaix είπε ότι «οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι αυξάνονται και θα μπορούσαν να βλάψουν περαιτέρω το καταναλωτικό αίσθημα».

    Γενική επιβράδυνση – Ποια εταιρεία ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων

    Την ίδια στιγμή, η επιβράδυνση δεν αφορά μόνο την Gucci.

    Μεταξύ των έτερων ετικετών της Kering, οι συγκρίσιμες πωλήσεις στην Yves Saint Laurent μειώθηκαν κατά 12% το περασμένο τρίμηνο, ενώ στη μονάδα Other Houses – η μεγαλύτερη ετικέτα της οποίας είναι ο οίκος Balenciaga – μειώθηκαν κατά 15%. 

    «Βλέπουμε ακόμη μια πόλωση στην απόδοση της Balenciaga, ανάλογα με τις αγορές», επισημαίνει ο Duplaix.

    Ακόμη, σύμφωνα με τον ίδιο, η ζήτηση – ιδιαίτερα στις ΗΠΑ – εξακολουθεί να υποφέρει από τις συνέπειες ενός σκανδάλου πέρσι, που αφορούσε κάποιες διαφημιστικές καμπάνιες.

    Να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα της Kering έρχονται σε αντίθεση με εκείνα της ανταγωνίστριας Hermes International, η οποία την Τρίτη ανέφερε αύξηση πωλήσεων περίπου 16% το γ’ τρίμηνο, λόγω της ανθεκτικής ζήτησης για τις πολύτιμες τσάντες της, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις και ενισχύοντας τις μετοχές της.

    Από την άλλη, νωρίτερα αυτό το μήνα, η LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, της οποίας τα εμπορικά σήματα περιλαμβάνουν Christian Dior και Louis Vuitton, απογοήτευσε τους επενδυτές, ανακοινώνοντας λιγότερο ισχυρή ανάπτυξη από την αναμενόμενη.

    Διαβάστε επίσης: 

    Country Garden: Ο κινεζικός κολοσσός αθέτησε για πρώτη φορά πληρωμή ομολόγου σε δολάριο

    H Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου θα δρομολογήσει δύο νέα ακτοπλοϊκά πλοία στο Αιγαίο

    Visa: Καλύτερα των εκτιμήσεων τα τριμηνιαία κέρδη – Επαναγορά μετοχών ύψους 25 δισ. δολ.



    ΣΧΟΛΙΑ