• Business

    “Γρήγορες νίκες” επιδιώκει ο επικεφαλής της Frapport Stefan Schulte


    Σε πυρετό προετοιμασιών βρίσκεται η Fraport για την επένδυσή της στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Ήδη ετοιμάζονται τα κεντρικά γραφεία της Fraport Greece στην Αθήνα, όπου σύντομα θα εγκατασταθεί ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Alexander Zinell, ενώ παράλληλα τρέχει ο τεχνικός σχεδιασμός για τα αεροδρόμια προκειμένου να είναι όσο το δυνατόν συντομότερο έτοιμα για τη μελλοντική τους λειτουργία.

    schulte

    Σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο πρόεδρος της Fraport Stefan Schulte μιλά για “γρήγορες νίκες”, δηλαδή άμεσες βελτιώσεις που θα επηρεάσουν θετικά τη λειτουργία των αεροδρομίων αλλά και την εμπειρία των επιβατών. Αυτές οι γρήγορες νίκες περιλαμβάνουν την ανακαίνιση των εγκαταστάσεων υγιεινής, την απομάκρυνση εμποδίων από τα πεζοδρόμια, την αντικατάσταση σημάνσεων, καθώς επίσης τον καθαρισμό και το βάψιμο των εγκαταστάσεων, μεταξύ άλλων πρωτοβουλιών. Όπως επισημαίνει ο επικεφαλής της Fraport,  τα περισσότερα από τα περιφερειακά αεροδρόμια χρειάζονται ανακαίνιση και επέκταση. «Οι επιβατικοί σταθμοί είναι πολύ μικροί και πρέπει να αναβαθμιστούν. Οι χρόνοι αναμονής σε μερικά αεροδρόμια είναι ιδιαιτέρως μεγάλοι κατά την καλοκαιρινή περίοδο», παρατηρεί, ενώ για το χρόνο υλοποίησης των πλάνων της εταιρείας υπογραμμίζει με νόημα πως «όλα τα μεγάλα επενδυτικά σχέδια απαιτούν το χρόνο τους και την έγκριση της κυβέρνησης».

    StefanSchulteFraport

    Αναφερόμενος στους στόχους της Fraport ο κ. Schulte είπε ότι οι συμβάσεις παραχώρησης προβλέπουν έργα υποδομής που φτάνουν τα 330 εκατομμύρια ευρώ, μέχρι το 2020.  Με την προκαταβολή του τιμήματος παραχώρησης των 1,234 δισεκατομμυρίων ευρώ, το ετήσιο πάγιο τίμημα παραχώρησης που ανέρχεται σε 22,9 εκατομμύρια ευρώ και το ετήσιο μεταβλητό τίμημα παραχώρησης που ισούται σχεδόν με το ένα τρίτο των λειτουργικών κερδών της Fraport Greece, παίρνουμε το τυπικό “επενδυτικό ρίσκο”, πρόσθεσε ο πρόεδρος της Fraport για να επαναλάβει ότι μέχρι το 2020 “θα επενδύσουμε περισσότερα από 330 εκατομμύρια ευρώ στα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια”.

    Όσον αφορά στις επικρίσεις περί ξεπουλήματος των 14 περιφερειακών αεροδρομίων ο πρόεδρος της Fraport αρκέστηκε πει ότι “οι ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες επενδυτών κατέθεσαν τις προσφορές τους, με την κοινοπραξία της Fraport να καταθέτει την πιο ανταγωνιστική προσφορά, οικονομικά και τεχνικά. Οι όροι και οι κανονισμοί, οι οποίοι περιλαμβάνονται στις συμβάσεις παραχώρησης, είναι τυπικοί διεθνών έργων σύμπραξης ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, όπου προβλέπουν τη δίκαιη κατανομή κινδύνων και ευκαιριών μεταξύ των συμβαλλόμενων”.

    Ο κ. Schulte επανέλαβε  κατηγορηματικά τη δέσμευση της Fraport πως δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις, αντιθέτως θα γίνουν νέες προσλήψεις: “Ο στόχος μας για τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια είναι η ανάπτυξη. Συνεπώς, θα χρειαστούμε περισσότερο προσωπικό, θέλουμε να προσλάβουμε όσο το δυνατόν περισσότερους υπαλλήλους στη Fraport Greece… Θα είμαστε ευτυχείς αν μεγάλο μέρος του υφιστάμενου προσωπικού του φορέα διαχείρισης των αεροδρομίων αποφασίσει να μας ακολουθήσει στην αποστολή μας. Θέλουμε πραγματικά να συνεργαστούμε μαζί τους”.

    Συνολικά ο Stephan Schulte χαρακτήρισε ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης όλων των εμπλεκόμενων μερών (του ελληνικού κράτους, του TΑΙΠΕΔ και της Fraport Greece) την επένδυση της Fraport στην Ελλάδα. Ειδικά για τα οφέλη που θα υπάρξουν για την Ελλάδα σημείωσε: “Η ελληνική τουριστική βιομηχανία θα ευνοηθεί από την προώθηση των πόλεων και των περιφερειών όπου βρίσκονται τα αεροδρόμια, ως ταξιδιωτικών προορισμών, μέσω του παγκόσμιου δικτύου της Fraport. Στόχος είναι η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Η ανάπτυξη του τουρισμού θα τονώσει την απασχόληση σε άλλους τομείς όπως η διαμονή, οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, το λιανεμπόριο, οι κατασκευές και διάφορες άλλες υπηρεσίες. Θα υπάρξουν συμβόλαια με εταιρείες στις περιοχές που εξυπηρετούνται από τα συγκεκριμένα αεροδρόμια, συνεπώς, θα διασφαλιστούν θέσεις εργασίας και θα δοθεί ώθηση στις τοπικές οικονομίες”.

    Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του πρoέδρου της FRAPORT στο ΑΜΠΕ:

    Ερ. Κύριε Σούλτε, προσκληθήκατε από το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο ως βασικός ομιλητής στις 21 Ιουνίου. Σε τι αναφερθήκατε;

    Απ. Με τιμά το γεγονός ότι ήμουν ο βασικός ομιλητής στη Γενική Συνέλευση του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου. Εστίασα στη σημαντική επένδυση που πραγματοποιούμε στα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρθηκα στις ελλείψεις που παρουσιάζουν σήμερα τα αεροδρόμια και εξήγησα πώς το έργο μας θα ωφελήσει, όχι μόνο τα αεροδρόμια, αλλά και τις περιφέρειες, το ελληνικό κράτος και κυρίως τους Έλληνες πολίτες, όπως επίσης τα εκατομμύρια των τουριστών που επισκέπτονται την όμορφη χώρα σας.

    Ερ. Μετά την επικύρωση των συμβάσεων παραχώρησης από την ελληνική Βουλή στην Αθήνα, η Fraport μπορεί να αναλάβει τον έλεγχο 14 περιφερειακών αεροδρομίων και να τα λειτουργήσει για τα επόμενα 40 χρόνια. Γιατί η Fraport θεωρεί την Ελλάδα μια ενδιαφέρουσα χώρα για επενδύσεις; Τι σας κάνει να αισιοδοξείτε ότι θα επιτύχετε και θα σημειώσετε κερδοφορία;

    Απ. Καταρχάς, η Ελλάδα και τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια θα έχουν αξιοσημείωτες δυνατότητες αύξησης των μεγεθών τουριστικής και επιβατικής κίνησης, μόλις αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις που πηγάζουν από τους περιορισμούς στη χωρητικότητα, τις διαδικασίες λειτουργίας και την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών. Οι αξιόπιστες και πελατοκεντρικές υπηρεσίες σε αυτά τα αεροδρόμια είναι εξίσου σημαντικές για την τόνωση της τουριστικής κίνησης, όσο σημαντική είναι και η αύξηση της απαραίτητης χωρητικότητας στα αεροδρόμια και στα ξενοδοχεία.

    Θα εφαρμόσουμε στην Ελλάδα την πλούσια εμπειρία μας ως επιτυχημένοι, διεθνείς διαχειριστές αεροδρομίων, διαφόρων τύπων και μεγεθών, στα οποία περιλαμβάνονται από μεγάλα, κομβικά αεροδρόμια, μέχρι τουριστικά και χαμηλού κόστους αεροδρόμια.

    Ερ. Η επένδυσή σας μπορεί να θεωρηθεί ως ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα;

    Απ. Αντιμετωπίζουμε τις εξελίξεις στο έργο και ειδικά την υπογραφή και την επικύρωση των συμβάσεων παραχώρησης, ως μια ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών: του ελληνικού κράτους και του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (TΑΙΠΕΔ), καθώς και της Fraport Greece.

    Ερ. Μετά την υπερψήφιση από την ελληνική Βουλή της επένδυσης της Fraport θα επενδύσουν και άλλες γερμανικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα;

    Απ. Πιστεύω στη δυνητική και επιτυχημένη ανάπτυξη της Ελλάδας, ειδικότερα της τουριστικής βιομηχανίας της. Η λήψη οικονομικών μέτρων είναι βεβαίως σωστή, όσο δύσκολη κι αν είναι. Είναι, όμως, επίσης πολύ σημαντικό να υπάρχουν επενδύσεις. Μόνο οι επενδύσεις μπορούν να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και οικονομική ανάκαμψη. Ελπίζω βεβαίως ότι το έργο υποδομής που υλοποιούμε θα στείλει ένα ηχηρό μήνυμα στις διεθνείς αγορές ότι η Ελλάδα βλέπει μπροστά, δημιουργώντας ένα νέο, δυναμικό περιβάλλον επενδύσεων για τη χώρα και τους ανθρώπους της.

    Ερ. Παρά το γεγονός ότι μια ισχυρή πλειοψηφία στην ελληνική Βουλή υπερψήφισε την ιδιωτικοποίηση, εξακολουθούν να υπάρχουν αντιδράσεις εκτός Βουλής. Οι πολέμιοι της ιδιωτικοποίησης φοβούνται απολύσεις. Αληθεύει αυτό;

    Απ. Όχι. Ο στόχος μας για τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια είναι η ανάπτυξη. Συνεπώς, θα χρειαστούμε περισσότερο προσωπικό, θέλουμε να προσλάβουμε όσο το δυνατόν περισσότερους υπαλλήλους στη Fraport Greece, τόσο στα 14 αεροδρόμια, όσο και στα κεντρικά γραφεία μας στην Αθήνα. Θα είμαστε ευτυχείς αν μεγάλο μέρος του υφιστάμενου προσωπικού τού φορέα διαχείρισης των αεροδρομίων αποφασίσει να μας ακολουθήσει στην αποστολή μας να αναπτύξουμε περαιτέρω τις δραστηριότητες στα περιφερειακά αεροδρόμια. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να μας επιτρέψει το κράτος να συνομιλήσουμε με τους υπαλλήλους που εργάζονται στα αεροδρόμια και να τους κάνουμε προτάσεις συνεργασίας. Θέλουμε πραγματικά να συνεργαστούμε μαζί τους.

    Ερ. Υπάρχουν κάποιες θετικές αντιδράσεις από διάφορους κλάδους, όπως ο τουριστικός ή ο κατασκευαστικός, στις περιοχές στις οποίες βρίσκονται τα αεροδρόμια;

    Απ. Όταν επισκέφθηκα τα περιφερειακά αεροδρόμια με υποδέχτηκαν θερμά. Πράγματι, γίναμε σε μεγάλο βαθμό αποδέκτες θετικών και υποστηρικτικών μηνυμάτων από τουριστικούς φορείς, αεροπορικές εταιρείες, δήμους, εκπροσώπους της κυβέρνησης κ.ά. Έχουμε λάβει ένα ξεκάθαρο μήνυμα, ότι τα ενδιαφερόμενα μέρη νοιάζονται για την αύξηση της κίνησης και την ανάπτυξη του τουρισμού, την προστασία και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, την αύξηση της χωρητικότητας των υποδομών, τη βελτίωση της λειτουργίας και της εξυπηρέτησης των πελατών. Σας διαβεβαιώνω ότι η Fraport Greece έχει την ειδίκευση, την αποφασιστικότητα και τη δέσμευση να ανταποκριθεί σε αυτές τις προκλήσεις.

    Ερ. Μπορούν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια να λειτουργήσουν ως καταλύτες για την ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών; Περιμένετε να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας στο εγγύς μέλλον;

    Απ. Είναι ευρέως αποδεκτό ότι τα αεροδρόμια παίζουν σημαντικό ρόλο στην οικονομία, ενισχύοντας την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, έμμεσα και άμεσα. Η ελληνική τουριστική βιομηχανία θα ευνοηθεί από την προώθηση των πόλεων και των περιφερειών όπου βρίσκονται τα αεροδρόμια, ως ταξιδιωτικών προορισμών, μέσω του παγκόσμιου δικτύου της Fraport. Στόχος είναι η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Η ανάπτυξη του τουρισμού θα τονώσει την απασχόληση σε άλλους τομείς όπως η διαμονή, οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, το λιανεμπόριο, οι κατασκευές και διάφορες άλλες υπηρεσίες.

    Όπως συνέβη με τις δραστηριότητες και τη στρατηγική της Fraport στη Φρανκφούρτη, θα υπάρξουν συμβόλαια με εταιρείες στις περιοχές που εξυπηρετούνται από τα συγκεκριμένα αεροδρόμια, συνεπώς, θα διασφαλιστούν θέσεις εργασίας και θα δοθεί ώθηση στις τοπικές οικονομίες.

    Ήδη βρισκόμαστε στη διαδικασία πρόσληψης προσωπικού. Το πλάνο προσλήψεών μας προβλέπει τη σταθερή κάλυψη θέσεων εργασίας έως τη μεταβίβαση της λειτουργίας των αεροδρομίων και μετέπειτα. Η αρχή γίνεται από τα κεντρικά γραφεία της Fraport Greece στην Αθήνα, ενώ θα ακολουθήσουν τα 14 αεροδρόμια.

    Ερ. Πότε θα ξεκινήσετε τις απαραίτητες προετοιμασίες για τη μεταβίβαση της λειτουργίας των αεροδρομίων; Θα ξεκινήσετε με τις προετοιμασίες για τα 14 αεροδρόμια ταυτόχρονα ή υπάρχουν προτεραιότητες κι αν ναι, ποιες είναι αυτές;

    Απ. Ήδη προετοιμαζόμαστε για το σύνθετο έργο της μεταβίβασης της λειτουργίας των αεροδρομίων στη Fraport Greece. Ετοιμάζουμε τα κεντρικά γραφεία της Fraport Greece στην Αθήνα, όπου ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Alexander Zinell, θα εγκατασταθεί σύντομα. Οι ειδικοί μας, επισκέπτονται τακτικά τα περιφερειακά αεροδρόμια για να προετοιμάσουν τον τεχνικό σχεδιασμό και να κάνουν τις απαραίτητες προεργασίες για τη μεταβίβαση και τη μελλοντική τους λειτουργία.

    Ερ. Πόσα χρήματα θα επενδύσετε και ποια είναι τα αρχικά σας σχέδια; Τι θέλετε να αλλάξετε ή να αναπτύξετε στα συγκεκριμένα αεροδρόμια;

    Απ. Οι συμβάσεις παραχώρησης προβλέπουν έργα υποδομής που φτάνουν τα 330 εκατομμύρια ευρώ, μέχρι το 2020. Βραχυπρόθεσμα, σκοπεύουμε να πετύχουμε “γρήγορες νίκες”, δηλαδή άμεσες βελτιώσεις που θα επηρεάσουν θετικά τη λειτουργία των αεροδρομίων και την εμπειρία των επιβατών. Αυτές οι γρήγορες νίκες περιλαμβάνουν την ανακαίνιση των εγκαταστάσεων υγιεινής, την απομάκρυνση εμποδίων από τα πεζοδρόμια, την αντικατάσταση σημάνσεων, καθώς επίσης τον καθαρισμό και το βάψιμο των εγκαταστάσεων, μεταξύ άλλων πρωτοβουλιών. Τα περισσότερα από τα περιφερειακά αεροδρόμια χρειάζονται ανακαίνιση και επέκταση. Οι επιβατικοί σταθμοί είναι πολύ μικροί και πρέπει να αναβαθμιστούν. Οι χρόνοι αναμονής σε μερικά αεροδρόμια είναι ιδιαιτέρως μεγάλοι κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Αυτό που πρέπει να γίνει ξεκάθαρο είναι ότι όλα τα μεγάλα επενδυτικά σχέδια απαιτούν το χρόνο τους και την έγκριση της κυβέρνησης.

    Ερ. Οι πολέμιοι της ιδιωτικοποίησης υποστηρίζουν ότι η ιδιωτικοποίηση των τεσσάρων αεροδρομία είναι “ξεπούλημα των ασημικών”. Η ATTAC υποστήριξε ότι η “η Ελλάδα αναλαμβάνει τις υποχρεώσεις. Ο ελληνικός λαός δε θα λάβει ούτε σεντ από την πώληση των 14 αεροδρομίων”. Τι έχετε να δηλώσετε;

    Απ. Ο συνδυασμός των 14 περιφερειακών αεροδρομίων αποφασίστηκε από την ελληνική κυβέρνηση μέσα από μία ευρωπαϊκή διαγωνιστική διαδικασία. Όλα τα βασικά σημεία της σύμβασης είχαν καθοριστεί από την ελληνική κυβέρνηση πριν ξεκινήσει η διαδικασία του διαγωνισμού. Σε αυτή τη βάση, οι ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες επενδυτών κατέθεσαν τις προσφορές τους, με την κοινοπραξία της Fraport να καταθέτει την πιο ανταγωνιστική προσφορά, οικονομικά και τεχνικά.

    Οι όροι και οι κανονισμοί, οι οποίοι περιλαμβάνονται στις συμβάσεις παραχώρησης, είναι τυπικοί διεθνών έργων σύμπραξης ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, όπου προβλέπουν τη δίκαιη κατανομή κινδύνων και ευκαιριών μεταξύ των συμβαλλόμενων. Φυσικά, με την προκαταβολή του τιμήματος παραχώρησης των 1,234 δισεκατομμυρίων ευρώ, το ετήσιο πάγιο τίμημα παραχώρησης που ανέρχεται σε 22,9 εκατομμύρια ευρώ και το ετήσιο μεταβλητό τίμημα παραχώρησης που ισούται σχεδόν με το ένα τρίτο των λειτουργικών κερδών της Fraport Greece, παίρνουμε το τυπικό “επενδυτικό ρίσκο”. Επιπλέον, θα επενδύσουμε περισσότερα από 330 εκατομμύρια ευρώ στα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια μέχρι το 2020. Μετά το πέρας αυτής της περιόδου, θα υπάρξουν κι άλλες επενδύσεις σχετικά με τη συντήρηση και την επισκευή τους, καθώς επίσης και επενδύσεις προσανατολισμένες στην αύξηση της επιβατικής κίνησης.

    Επιτρέψτε μου, λοιπόν, να δώσω έμφαση στο γεγονός ότι η χώρα και οι πολίτες θα επωφεληθούν επίσης από βελτιωμένα αεροδρόμια, με αυξημένη χωρητικότητα, καλύτερη λειτουργία και εξυπηρέτηση πελατών. Ειλικρινά πιστεύω ότι είναι ένα έργο ωφέλιμο για όλους. Χρειάζεται χρόνο, πνεύμα συνεργασίας και δέσμευσης από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.



    ΣΧΟΛΙΑ