• Business

    Γρ. Στεργιούλης: Ο όμιλος ΕΛΠΕ έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις 3 δισ. ευρώ

    • NewsRoom
    ΕΛΠΕ Στεργιούλης

    Εκτελεστικός Πρόεδρος Enterprise Greece Γρηγόρης Στεργιούλης


    Κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού του στον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Πετρελαϊκών Εταιρειών ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ, Γρηγόρης Στεργιούλης, τόνισε μεταξύ άλλων τις συνέπειες που είχε για τον όμιλο η παρατεταμένη και βαθιά οικονομική κρίση στην Ελλάδα, “η οποία οδήγησε σε πτώση πάνω από 40% στην εγχώρια ζήτηση προϊόντων πετρελαίου, επιβάλλοντας μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές”.

    Επιπλέον, ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ υπογράμμισε ότι, παρά τις μεγάλες προκλήσεις, ο όμιλος κατάφερε να να προσαρμοστεί επιτυχώς στα νέα δεδομένα και όχι μόνο να συνεχίσει τη λειτουργία των 3 διυλιστηρίων του, βελτιώνοντας την ανταγωνιστικότητα και τις επιδόσεις τους, αλλά επίσης να προχωρήσει σε μεγάλες επενδύσεις ύψους 3 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων διατέθηκαν στην αναβάθμιση των διυλιστηρίων.

    Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία του κ. Στεργιούλη:

    “Καλωσορίζουμε τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου.

    Είναι μεγάλη ευχαρίστηση για τον Όμιλο ΕΛ.ΠΕ και εμένα προσωπικά να φιλοξενούμε στην Αθήνα αυτήν την «εκτός έδρας» συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου. Μία συνεδρίαση με κρίσιμη ατζέντα, που έχει ως στόχο να επικεντρωθεί σε στρατηγικά ερωτήματα για το μέλλον του κλάδου μας.

    Αναγνωρίζουμε τον ρόλο και τα επιτεύγματα του Συνδέσμου Ευρωπαϊκών Διυλιστηρίων και των 2 κλάδων του, FuelsEurope & Concawe.

    Θεωρούμε πολύ σημαντικό γεγονός ότι ο Όμιλος ΕΛΠΕ όχι μόνο παρακολουθεί με συνέπεια εδώ και χρόνια τις ευρωπαϊκές και διεθνείς εξελίξεις, αλλά συμμετέχει ενεργά στη διαμόρφωση θέσεων και προτάσεων στον τομέα της Διύλισης, μέσα από το πολύ σημαντικό έργο της Fuels Europe. Το υψηλό επίπεδο της εκπροσώπησης εδώ σήμερα, αποδεικνύει την σπουδαιότητα του ρόλου του Συνδέσμου στην αντιπροσώπευση όλων μας, υποστηρίζοντας μία ενιαία και ισχυρή φωνή στις Βρυξέλλες, όπου λαμβάνονται αποφάσεις που επηρεάζουν το μέλλον του κλάδου.

    Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο κλάδος μας, μετά από μία περίοδο μακράς και βαθιάς κρίσης, στέκεται αναμφισβήτητα μπροστά στη μεγαλύτερη πρόκληση στην ιστορία του, καθώς έχει να αντιμετωπίσει ένα αβέβαιο μέλλον, με περισσότερα ερωτήματα παρά απαντήσεις.

    Εκτός από το να αντιμετωπίσει τις μεγάλες προκλήσεις της Ευρωπαϊκής Διύλισης, ο Όμιλός μας βρέθηκε, επίσης, αντιμέτωπος με τον τεράστιο αντίκτυπο μιας παρατεταμένης, βαθιάς οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, η οποία οδήγησε σε πτώση πάνω από 40% στην εγχώρια ζήτηση προϊόντων πετρελαίου, επιβάλλοντας μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές.

    Ωστόσο, σε ένα περιβάλλον γεμάτο προκλήσεις, ο Όμιλος ΕΛΠΕ κατάφερε να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και όχι μόνο να συνεχίσει τη λειτουργία των 3 διυλιστηρίων του, βελτιώνοντας την ανταγωνιστικότητα και τις επιδόσεις τους, αλλά επίσης να προχωρήσει σε μεγάλες επενδύσεις της τάξης των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων διατέθηκαν στην αναβάθμιση των διυλιστηρίων.

    Σήμερα, ο Όμιλος ΕΛΠΕ είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες της οικονομίας της Ελλάδας και όχι μόνο, καθώς αντιπροσωπεύει περίπου το 20% των ελληνικών εξαγωγών και απασχολεί πάνω από 3.300 εργαζομένους σε 6 χώρες, επενδύοντας συνεχώς στην εξέλιξή τους. Πέραν τούτου, ο Όμιλος υποστηρίζει τις τοπικές κοινωνίες, συμβάλλοντας με πολλούς τρόπους στην τόνωση της εθνικής οικονομίας και την ενίσχυση της ελληνικής κοινωνίας.

    Και όλα αυτά, σε μία χρονική στιγμή που η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής διύλισης πλήττεται σημαντικά, με πολλούς τρόπους. Θεωρούμε πως ο ρόλος της FuelsEurope στη συζήτηση που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια ανάμεσα στους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς, είναι πολύ σημαντικός. Οι κοινές μας προσπάθειες πρέπει να συνεχιστούν για να αναδειχθεί η πραγματικότητα στον κλάδο όπως περιγράφεται από τους αριθμούς, τα τεχνικά στοιχεία, τα αληθινά κόστη. Η FuelsEurope και όλοι εμείς, μέλη αυτού του συνδέσμου, πρέπει να θέτουμε τη συζήτηση σε ρεαλιστική βάση, έτσι ώστε όσοι λαμβάνουν αποφάσεις και νομοθετούν να έχουν σαφή εικόνα για τον αντίκτυπο αυτών των αποφάσεων, καθώς δεν αφορούν μόνον τον κλάδο μας, αλλά όλη την Ευρωπαϊκή Οικονομία και Κοινωνία.

    Μέσα στο πλαίσιο του αδυσώπητου διεθνούς ανταγωνισμού και με την Ευρωπαϊκή Διύλιση να είναι επιφορτισμένη με επιπλέον ρυθμίσεις και νόμους, να σημειώσω ότι η διύλιση σε χώρες όπως η Ελλάδα (και όλη η περιοχή της Μεσογείου), πρέπει να επιβιώσουν σε ένα πολύ σκληρότερο περιβάλλον. Οι ανταγωνιστές μας δεν είναι τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια της Βόρειας ή της Κεντρικής Ευρώπης, αλλά αυτά περιοχών όπως η Τουρκία, η Μέση Ανατολή κ.ά. Όντας στην άκρη της Ευρώπης, το ύψος των εξαγωγών μας ανέρχεται στο 60% της συνολικής παραγωγής, σε σύγκριση με το μέσο όρο (15%) της Ευρωπαϊκής Διύλισης, ένας αριθμός που δείχνει με σαφήνεια την πρόσθετη επιβάρυνση που αντιμετωπίζουν ορισμένα από τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια.

    Αν και αυτή είναι η δική μας σκληρή καθημερινή πραγματικότητα, αντιλαμβάνομαι ότι σήμερα βρίσκεστε σε αυτήν εδώ τη συνάντηση για να συζητήσουμε για το μέλλον. Το μέλλον όλων μας σε έναν κόσμο γεμάτο προκλήσεις και μεταβολές. Ένα μέλλον που ήδη έχει νέα θέματα -όπως είναι οι χαμηλές εκπομπές άνθρακα, η απεξάρτηση από τον άνθρακα και η ηλεκτροδότηση των μεταφορών- και είστε εδώ για να εντοπίσουμε τους κινδύνους, τις προκλήσεις ή ακόμα και τις ευκαιρίες.

    Η τάση της απεξάρτησης από τον άνθρακα θα μας επηρεάσει καθοριστικά, και ιδιαίτερα τις Μεταφορές, έναν κατεξοχήν προνομιακό τομέα για τα υγρά καύσιμα και την βιομηχανία μας μέχρι στιγμής. Σήμερα, ένα πράγμα είναι σίγουρο: Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε αυτή την τάση και να περιμένουμε να απαντήσουμε μόνο αντιδρώντας.

    Οι συνάδελφοί μου που συμμετέχουν στον Σύνδεσμο με έχουν ενημερώσει για κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες πτυχές της συζήτησης που πρόκειται να λάβει χώρα σήμερα, όπως η διακλαδική και σε όλο το φάσμα της οικονομίας προσέγγιση της απεξάρτησης από τον άνθρακα, μια προσέγγιση που φαίνεται να είναι οικονομικώς πιο αποδοτική, πιο δίκαιη για την οικονομία και την κοινωνία και πολύ καλύτερα ευθυγραμμισμένη με τους στόχους του COP21. Ωστόσο, αυτές οι νέες ιδέες και προτάσεις χρειάζονται χρόνο και προσπάθεια για να ωριμάσουν και να γίνουν αποδεκτές από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

    Είμαι βέβαιος ότι, η συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου σήμερα θα είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες που είχατε μέχρι τώρα. Δεδομένου ότι δεν θα είμαι εδώ μαζί σας σε αυτή την αίθουσα, ανυπομονώ πραγματικά να ενημερωθώ για το αποτέλεσμά της.

    Σας ευχαριστώ”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Wikileaks: Ο Bill Clinton πίεσε τον Τσίπρα να υπογράψει το τρίτο Μνημόνιο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ανατροπή! Γιατί ο Πήτερ Γεωργιόπουλος αποχώρησε από την ηγεσία της Genco. Έντονο παρασκήνιο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:

    http://www.mononews.gr/megalos-diagonismos-tou-mononewsgr-5-doroepitages-apo-attica-sinolikis-axias-1000-evro/80036

    mononews_contest 1 year



    ΣΧΟΛΙΑ