Business

Γ.Μουρτζούχος: Ώρα μηδέν για τη Raxevsky


Για 40 χρόνια η ελληνική εταιρεία Raxevsky παρέδιδε μαθήματα στυλ μέσα από τις συλλογές ρούχων της. Λαμπερές καταχωρήσεις στα περιοδικά μόδας, φωτογραφήσεις σε εξωτικά μέρη όπως τα Bora Bora για το λανσάρισμα της κολεξιόν και … η Ζέτα Μακρυπούλια «πρέσβειρα» κομψότητας για το brand που αγαπήθηκε από τις καλόγουστες Ελληνίδες.

Όλα αυτά προ κρίσης. Πλέον ο επικεφαλής της, Γ.Μουρτζούχος ψάχνει να βρει το «μίτο της Αριάδνης» στα προβλήματα ρευστότητας για να αποφύγει το λουκέτο. Οι στάσεις εργασίας, οι  επισχέσεις, οι απολύσεις και τα δεκάδες λουκέτα δεν αφήνουν περιθώρια για τα «πολυτελή» projects του παρελθόντος. Εν έτη 2016, ο ιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος της γνωστής φίρμας, Γιώργος Μουρτζούχος, αφού έχει προχωρήσει σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα περικοπής λειτουργικών εξόδων, αναζητά το «φιλί της ζωής» από τις πιστώτριες τράπεζες για να συνεχίσει την λειτουργία της η εταιρία και να μην ζήσουν οι εργαζόμενοι τον εφιάλτη της ανεργίας.

Γιώργος Μουρτζούχος ιδιοκτήτης της εταιρείας RAXEVSKY και η σύζυγός του Irene με τη Ζέτα Μακρυπούλια και τον Πυγμαλίων Δαδακαρίδη.
Γιώργος Μουρτζούχος ιδιοκτήτης της εταιρείας RAXEVSKY και η σύζυγός του Irene με τη Ζέτα Μακρυπούλια και τον Πυγμαλίων Δαδακαρίδη.

Απλήρωτοι εργαζόμενοι

Στα καταστήματα της εταιρείας «RAXEVSKY» οι εργαζόμενοι από το 2013 πληρώνονται μόνο μέρος των δεδουλευμένων τους, με αποτέλεσμα να υπάρχει τουλάχιστον εξάμηνη καθυστέρηση στην μισθοδοσία. Μάλιστα η υπόθεση της ιστορικής φίρμας έφθασε μέχρι και στη Bουλή. Βουλευτές του KKE κατέθεσαν ερώτηση στον υπουργό Eργασίας για τα μη καταβληθέντα δεδουλευμένα. Οι εργαζόμενες δεν αντέχουν άλλο. Ζητούν και διεκδικούν προστασία, έκτακτη οικονομική βοήθεια που θα τους καλύψει κάποιες από τις τρέχουσες ανάγκες μπροστά στις γιορτές του Πάσχα.

Ο ρόλος των τραπεζών

Η «μπάλα» είναι στα πόδια των τραπεζών. Σύμφωνα με πληροφορίες τα πιστωτικά ιδρύματα δεν θα δώσουν την «χαριστική βολή» στην ελληνική αλυσίδα γυναικείων ενδυμάτων αλλά θα βάλουν «πλάτη» σε ένα σχέδιο εξυγίανσης της επιχείρησης εν λειτουργία. Παράγοντες του κλάδου ένδυσης εκτιμούν ότι ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την υπαγωγή της Raxevsky στο άρθρο 106Β του πτωχευτικού κώδικα.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Raxevsky Γιώργος Μουρτζούχος πλαισιωμένος από μοντέλα
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Raxevsky Γιώργος Μουρτζούχος πλαισιωμένος από μοντέλα

Τα 55 καταστήματα ξεφύτρωναν σαν τα μανιτάρια σε όλη την Ελλάδα αλλά και εκτός συνόρων, όπως Γερμανία, Ολλανδία κ.α. Τώρα έχουν μείνει μόνο 26 και από τις ξένες αγορές έμεινε μόνο η Κύπρος και η Βουλγαρία. Ο αριθμός των εργαζομένων προσέγγιζε τους 300. Πλέον έχουν μείνει η μισοί (140 από 290). Ο τζίρος το 2010 ξεπερνούσε τα 25 εκατ. ευρώ και το 2014 «συρρικνώθηκε» στα 5 εκατ. ευρώ .

Το story

Στα μέσα της δεκαετίας των ΄70s, η Eλένη Raxevsky, με καταγωγή από την Pωσία και ο Γιώργος Mουρτζούχος οραματίστηκαν ένα ελληνικό σήμα στο χώρο της μόδας, made in Greece, που θα απευθύνεται στην σύγχρονη Ελληνίδα που έχει την αίσθηση του καλού γούστου και του τέλειου στυλ, αλλά με προσιτό κόστος. Έτσι γεννήθηκε η εμπορική ονομασία Helen’s Club Α.Ε. , μετέπειτα Raxevsky. Από την ίδρυση της εταιρίας, το 1976, η έμφαση είναι στις εξαγωγές σε χώρες όπως η Γαλλία, Αυστρία, Ολλανδία, Ισπανία και Σουηδία. Η εταιρία είχε παρουσία στις ΗΠΑ και τον Καναδά.

Η Ζέτα Μακρυπούλια φωτογραφίζεται με φόρεμα Raxevsky στα νησιά Bora Bora
Η Ζέτα Μακρυπούλια φωτογραφίζεται με φόρεμα Raxevsky στα νησιά Bora Bora

Tα χρόνια πέρασαν και η εταιρία βρήκε την ανταπόκριση του γυναικείου καταναλωτικού κοινού.  Η φίρμα μεσουρανούσε στα 80s και τα 90s, στις μεγάλες πιάτσες του Kολωνακίου και της Οδού Πατησίων. Η ανάπτυξη συνεχίζεται με καταστήματα σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, τόσο με ιδιόκτητα καταστήματα όσο και με το σύστημα franchise.

Επικοινωνιακή Στρατηγική της εταιρίας γίνεται η “Γυναίκα RAXEVSKY”: Η εταιρεία συνδέει το όνομά της και το στυλ των ρούχων της με μια συγκεκριμένη επώνυμη Ελληνίδα που η προσωπικότητά της και το στυλ της ταιριάζουν με την φιλοσοφία της RAXEVSKY. Η διαφημιστική καμπάνια της κάθε σαιζόν ακολουθεί το concept: “Η μόδα είναι ένα ταξίδι κάθε collection…και ένας νέος προορισμός” φωτογραφίζοντας την κάθε collection σε διαφορετικούς πολιτισμούς και φυσικές ομορφιές ανά τον κόσμο.

Το «αποκορύφωμα» για το brand, ήρθε με την συνεργασία της Ζέτας Μακρυπούλια. Η διάσημη σταρ παροτρύνε τις Ελληνίδες να της μοιάσουν μέσα από τη συνεργασία της με το σχεδιαστικό τμήμα της Raxevsky και τη collection Zeta Makripoulia for Raxevsky.

Η απάντηση της εταιρίας

Μέσω ανακοίνωσής της προς τον Τύπο η εταιρία αναφέρει ότι «μέσα στις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στην χώρα μας εξαιτίας της κρίσης , προσπαθεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της απέναντι στους εργαζόμενους και καταβάλλει μέρος των δεδουλευμένων ανελλιπώς κάθε μήνα».