Η δυναμική πορεία της Παπαστράτος συνεχίζεται και το 2025, με τον τουρισμό να δίνει ώθηση στην κατανάλωση και τις εξαγωγές να ενισχύουν περαιτέρω τη θέση της βιομηχανίας στις διεθνείς αγορές.

Η εν ελλάδι θυγατρική της Philip Morris International, που πέρυσι πέτυχε ιστορικό υψηλό με τις καθαρές πωλήσεις να ξεπερνούν τα 905 εκατ. ευρώ και με την εξαγωγική δραστηριότητα να αποτελεί πλέον την κύρια πηγή εσόδων του ομίλου, βλέπει και τη φετινή χρονιά να εξελίσσεται θετικά, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της, Γιώργος Μαργώνης, στο περιθώριο εκδήλωσης για τη νέα καμπάνια της εταιρείας για την αποτροπή της πρόσβασης των ανηλίκων σε προϊόντα καπνού και νικοτίνης που τρέχει η εταιρεία.

1

«Η ελληνική αγορά είναι συγκεκριμένη και ώριμη. Η αύξηση του τουρισμού φαίνεται ότι είναι ο καταλύτης για την αυξητική τάση των πωλήσεων κάθε χρόνο μετά τον covid και όχι τόσο η κατανάλωση των Ελλήνων. Και φέτος, όπως βλέπετε, έχουμε νέο ρεκόρ τουριστικών αφίξεων. Δε νομίζω ότι οι Ελληνες αυξάνουμε το κάπνισμα, το αντίθετο», σημείωσε ο ίδιος κληθείς να σχολιάσει τις φετινές επιδόσεις της εταιρείας.

Ισχυρή εξαγωγική ζήτηση

Ο ίδιος τόνισε ότι η ισχυρή εξαγωγική ζήτηση τροφοδοτεί το νέο κύκλο επενδύσεων συνολικού ύψους 200 εκατ. ευρώ, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικότητας.

«Όπως ξέρετε η Παπαστράτος είναι σημαντικά εξαρτημένη απ’ τις εξαγωγές της. Και αυτές πηγαίνουν καλά. Ήδη φέτος παίρνουμε το όφελος των νέων μηχανών που βάλαμε και του χρόνου θα στοχεύσουμε να πιάσουμε το full capacity και των νέων γραμμών που βάζουμε φέτος. Επομένως θα πάμε στα 35-36 δισ sticks ετήσια παραγωγή». Κάτι που όπως εξήγησε ο ίδιος μπορεί να αυξήσει τα καθαρά έσοδα απ’ τις εξαγωγές στα 600 εκατ. ευρώ, από τα 400 εκατ. ευρώ που είναι σήμερα.

Η επέκταση του εργοστασίου στον Ασπρόπυργο με νέες γραμμές παραγωγής στοχεύει να ανταποκριθεί στη ζήτηση που καταγράφεται σε βασικές εξαγωγικές αγορές, από την Ιαπωνία μέχρι τη Γερμανία και την Πολωνία.

Το εργοστάσιο της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο είναι ένα από τα τρία κέντρα αποκλειστικής παραγωγής θερμαινόμενων ράβδων καπνού της PMI στην Ευρώπη, με πάνω από το 50% της παραγωγής να κατευθύνεται σε περισσότερες από 40 χώρες – με μεγαλύτερες αγορές την Ιαπωνία, τη Γερμανία και την Πολωνία. Στο πλαίσιο του συνολικού επενδυτικού πλάνου ύψους 700 εκατ. ευρώ, η εταιρεία έχει ήδη υλοποιήσει επενδύσεις 45 εκατ. ευρώ το 2024 για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητας, ενώ ο στόχος είναι η προσθήκη νέων γραμμών παραγωγής.

Μόλις τον Απρίλιο, η Παπαστράτος είχε ανακοινώσει τη νέα φάση επέκτασης των εγκαταστάσεών της στον Ασπρόπυργο. Πρόκειται για την τέταρτη φάση μετά τον αρχικό μετασχηματισμό του εργοστασίου το 2017 και περιλαμβάνει την κατασκευή νέου κτιρίου, νέας σύγχρονης αποθήκης και την εγκατάσταση τεσσάρων νέων γραμμών παραγωγής θερμαινόμενων ράβδων καπνού, καθώς και μίας γραμμής επεξεργασίας καπνού. Η επένδυση ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ.

«Το εργοστάσιο για ακόμα μία φορά θυμίζει εργοτάξιο λόγω των εργασιών που είναι σε εξέλιξη», σχολίασε ο κ. Μαργώνης. Υπενθυμίζεται ότι το νέο έργο επέκτασης έχει αναλάβει και εκτελεί η ΑΒΑΞ.

Ο σκόπελος της φορολογίας

Την ίδια στιγμή, ωστόσο, η βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με την πρόταση της Κομισιόν για αναθεώρηση της φορολογίας στα καπνικά προϊόντα, με στόχο την άντληση 15 δισ. ευρώ ετησίως για τον κοινοτικό προϋπολογισμό. Όπως εκτίμησε ο Γιώργος Μαργώνης, ένα τέτοιο σενάριο θα μπορούσε να λειτουργήσει ως μπούμερανγκ, τροφοδοτώντας το λαθρεμπόριο καπνικών προϊόντων, το οποίο ήδη εμφανίζει εκρηκτικές διαστάσεις σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες.

Παράλληλα ο ίδιος υπογράμμισε πως μία τέτοια πολιτική μπορεί να πλήξει την παραγωγή ενός από τα λίγα προϊόντα που η Ελλάδα εξακολουθεί να καταγράφει πλεόνασμα στο εμπορικό της ισοζύγιο διατηρώντας μία αξιόλογη Βιομηχανία και επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων ευρώ που έγιναν από την Παπαστράτος.

Ο προβληματισμός αυτός πάντως αποτυπώνεται και στις οικονομικές καταστάσεις της Παπαστράτος για τη χρήση του 2024, που δημοσιεύτηκαν πριν λίγες ημέρες, όπου σημειώνεται ότι το μέχρι σήμερα σταθερό φορολογικό περιβάλλον στην Ελλάδα για τα προϊόντα καπνού και νικοτίνης αναμένεται να επηρεαστεί από την επικείμενη αναθεώρηση της σχετικής ευρωπαϊκής οδηγίας. Όπως αναφέρεται, τυχόν μεγάλες αυξήσεις στους φορολογικούς συντελεστές θα μπορούσαν να πλήξουν τη ζήτηση στις ευρωπαϊκές αγορές και κατ’ επέκταση τις εξαγωγές θερμαινόμενων ράβδων καπνού από την Ελλάδα.

«Μαθήματα» στους λιανοπωλητές

Την ίδια ώρα «μαθήματα» στους λιανοπωλητές για την ορθή πώληση των καπνικών προϊόντων ξεκινά η Παπαστράτος, στο πλαίσιο καμπάνιας σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης με στόχο την αποτροπή της πρόσβασης των ανηλίκων σε προϊόντα καπνού και νικοτίνης, μέσα από μία ολοκληρωμένη στρατηγική πρόληψης, εκπαίδευσης και ψηφιακής καινοτομίας, σε συνεργασία με την Πολιτεία και ειδικότερα με το Υπουργείο Υγείας και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης.

Η πρωτοβουλία της Παπαστράτος, που παρουσιάστηκε χθες σε εκδήλωση παρουσία του υπουργού Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου στηρίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες:

• Εφαρμογή υπεύθυνων πρακτικών σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα και εκπαίδευση όσων βρίσκονται στην «πρώτη γραμμή». Στο πλαίσιο αυτό, η Παπαστράτος θα ξεκινήσει πανελλαδικό πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει την ενημέρωση και τη σχετική πιστοποίηση των περίπου 20.000 λιανοπωλητών καθώς και την παροχή ειδικών σημάνσεων για τα σημεία πώλησης.

• Κοινωνική ευαισθητοποίηση. Με τις αιγίδες των Υπουργείων Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης, θα υλοποιήσουμε μια εκτεταμένη καμπάνια ενημέρωσης για την ανάγκη αποτροπής της πρόσβασης των ανηλίκων σε προϊόντα καπνού και νικοτίνης και την καλλιέργεια κουλτούρας ευθύνης σε ολόκληρη την κοινωνία.

• Aξιοποίηση της τεχνολογικής καινοτομίας. Η Παπαστράτος συνεργάζεται με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης, μοιράζεται “know-how” και συμμετέχει στην ανάπτυξη «έξυπνων εργαλείων» που διασφαλίζουν την αξιόπιστη επαλήθευση της ενηλικότητας στις online αγορές.

Διαβάστε επίσης

Συμμαχία 10 κρατών μελών για τις Ενεργοβόρες Βιομηχανίες: Τι ζητούν

Πράσινα τιμολόγια Σεπτεμβρίου: Από την ΕΛΙΝ το φθηνότερο, στα 8,97 λεπτά/ κιλοβατώρα

L’Oréal & Mugler: Η στρατηγική συμμαχία που αλλάζει το παιχνίδι στο μακιγιάζ