• Business

    Γιώργος Οικονόμου: Η Ocean Rig αντιμέτωπη με τους πιστωτές της για χρέη 4 δισ.

    Γιώργος Οικονόμου ναυτιλία

    Γιώργος Οικονόμου, εφοπλιστής DryShips


    Τα προβλήματα για την εταιρεία γεωτρήσεων Ocean Rig, συμφερόντων του εφοπλιστή κ. Γιώργου Οικονόμου, μοιάζουν να μην έχουν τέλος, με το χρέος της να αγγίζει τα 4 δισ. δολάρια ενώ οι πιστωτές της στενεύουν τον κλοιό και φαίνεται να μη δίνουν άλλα περιθώρια. Όπως είχε γίνει γνωστό από τις 13 Αυγούστου του 2016, η Ocean Rig έχει έρθει αντιμέτωπη με τη χρεοκοπία, καθώς ο αντιπρόεδρος της εταιρείας και ανιψιός του κ. Οικονόμου, κ. Αντώνης Κανδυλίδης, είχε ανακοινώσει στους επενδυτές πως η Ocean Rig εξετάζει “εναλλακτικές λύσεις, οι οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν την πιθανή αναδιοργάνωση υπό την πτωχευτική νομοθεσία των Ηνωμένων Πολιτειών ή άλλης δικαιοδοσίας”.

    Αυτή η κίνηση της εταιρείας είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί η αξία της κατά 198 εκ. δολάρια μέσα σε μια μόνο ημέρα, ενώ ο κ. Οικονόμου είχε δει το προσωπικό του μετοχικό μερίδιο στην Ocean Rig να μειώνεται κατά 9 εκ. δολάρια. Ο κ. Κανδυλίδης – ο οποίος είχε δει κι εκείνος το προσωπικό του μετοχικό μερίδιο στην εταιρεία να καταγράφει απώλειες ύψους 2 εκ. δολαρίων – είχε δηλώσει ότι μέρος των δανειακών υποχρεώσεων της Ocean Rig θα πρέπει να τροποποιηθούν ή να ανταλλαγούν με νέο χρέος και/ή μετοχές “και κάποιοι δανειστές πιθανόν να έχουν μικρή ή καθόλου ανάκτηση της επένδυσής τους”.

    Οι αναλυτές τότε είχαν μείνει κι εκείνοι άναυδοι από τις εξελίξεις αυτές, αφού το μεγαλύτερο μέρος του χρέους της δεν λήγει πριν από το 2021 και η εταιρεία έχει ρευστότητα με θετικό πρόσημο μέχρι και τα τέλη του 2017. Όμως, οι τιμές του αργού πετρελαίου βρίσκονται σε τόσο χαμηλά επίπεδα που είναι αδύνατο να δώσουν την απαραίτητη ώθηση στην αγορά της offshore γεώτρησης πετρελαίου, γεγονός που έχει κάνει τους πιστωτές να χάνουν την υπομονή τους.

    Και με την κατάσταση της αγοράς να καθυστερεί περαιτέρω την ανάκαμψη, ο κ. Κανδυλίδης είχε πει ότι η πιθανή αναδιοργάνωση της εταιρείας θα πηγάζει από τις διαπραγματεύσεις με “αρκετούς από τους δανειστές μας, που σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν και το ρόλο νομικών και χρηματοπιστωτικών συμβούλων”.

    Η Ocean Rig, όμως, δεν είναι η μόνη εταιρεία στον συγκεκριμένο κλάδο που αντιμετωπίζει δυσκολίες. Χαρακτηριστικά είναι και τα παραδείγματα των εταιρειών Seadrill και Pacific Drilling, συμφερόντων του γνωστού Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, οι οποίες έχουν συσσωρεύσει χρέη ύψους 10 δισ. και 2,7 δισ. δολαρίων αντίστοιχα, εν μέσω της χειρότερης περιόδου που διανύει η αγορά πετρελαίου. Βέβαια η εταιρεία του κ. Οικονόμου – που έχει συσσωρεύσει χρέη από τις μακροπρόθεσμες δανειακές της υποχρεώσεις ύψους περίπου 4 δισ. δολαρίων – έχει να αντιμετωπίσει και τη δυσπιστία των αναλυτών, οι οποίοι δεν εντυπωσιάστηκαν ιδιαίτερα από τις οικονομικές κινήσεις στις οποίες προέβη φέτος η Ocean Rig, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Lukas Daul, αναλυτής της ABG Sundal Collier.

    Πίσω στον Απρίλιο του 2016, η Ocean Rig είχε αγοράσει μια πλατφόρμα γεώτρησης βαθέων υδάτων έναντι του ποσού των 65 εκ. δολαρίων, την οποία είχε αποσύρει αμέσως, εξαιτίας των συνθηκών που επικρατούν στην αγορά. Παράλληλα, τον ίδιο μήνα, η εταιρεία είχε προχωρήσει και στην εξαγορά μέρους του ανασφάλιστου χρέους της, το οποίο θα λήξει το 2019.

    Και ενώ έχει εξαγοράσει και ασφαλισμένο χρέος που λήγει το 2017, ο Daul υποστηρίζει ότι η κίνηση της εταιρείας να εξαγοράσει ανασφάλιστο χρέος που λήγει μετά από αρκετό καιρό “μπορεί να μην ανταποκρίνεται στον τρόπο που έχει διαμορφωθεί η κεφαλαιακή της δομή”.

    Για την ακρίβεια, η Ocean Rig έχει ακόμη ένα χρέος ύψους 607 εκ. δολαρίων που λήγει το 2017, όμως, δεν έχει αποκαλύψει εάν έχει προχωρήσει σε αθετήσεις συμβολαίων εξαιτίας αυτού του χρέους, που είχε εξασφαλιστεί χάρη σε δύο πλατφόρμες γεώτρησης – η μια εκ των οποίων τέθηκε σε λειτουργία το τρέχον τρίμηνο ενώ η άλλη παραμένει εκτός.

    Επιπλέον, ο κ. Κανδυλίδης δεν έχει κάνει γνωστό ποιοι από τους πιστωτές έχουν προσεγγίσει την Ocean Rig. Μερικοί από τους πιο παλιούς, είναι funds που διαχειρίζονται οι Calamos Investments και Nuveen.

    Η κατάσταση της αγοράς είναι πολύ δύσκολη και δεν υπάρχουν θετικές προβλέψεις για την πορεία των κερδών της εταιρείας ενώ είναι πιθανό επίσης η ρευστότητά της να καταγράψει πτώση. Την ίδια στιγμή, η αξία των πλατφορμών offshore γεώτρησης μειώνεται. “Αν μπορείς να κλείσεις μια δουλειά σήμερα, μπορείς να καλύψεις τα λειτουργικά κόστη, όμως τα έσοδα δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσεις το χρέος σου”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο Daul και συνέχισε λέγοντας ότι “Στη χειρότερη περίπτωση που δεν υπάρχει αγοραστής για μια πλατφόρμα, εσύ ως πιστωτής μπορείς να καταλήξεις με αυτή”.

    Η Ocean Rig έχει υποστηρίξει ότι ο κλάδος της γεώτρησης βαθέων υδάτων δεν πρόκειται να ανακάμψει προτού οι τιμές του αργού πετρελαίου διαμορφωθούν σε σταθερά επίπεδα κάπου ανάμεσα στα 60 και 70 δολάρια το βαρέλι. Τα futures του brent και του αργού όμως δεν πρόκειται να φτάσουν τα 60 δολάρια το βαρέλι πριν από το 2023.

    Ο κ. Κανδυλίδης έχει στείλει σαφή προειδοποίηση ότι “Δεν υπάρχει περίπτωση να σημειωθεί ανάκαμψη, εκτός αν αυξηθεί ριζικά η όρεξη των πετρελαϊκών εταιρειών να στηρίξουν την εξερεύνηση και την παραγωγή στον κλάδο των βαθέων υδάτων. Οπότε, ουσιαστικά εκτιμούμε ότι τα πράγματα μόνο θα χειροτερέψουν”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/simeon-palios-kat-archin-simfonia-tis-diana-tis-trapezes-anavathmizi-deutsche-bank-ti-metochi/69700



    ΣΧΟΛΙΑ