• Business

    «Ανθεκτικές» στην πανδημία αποδεικνύονται οι ναυλώσεις σκαφών αναψυχής – Τι λέει ο CEO της IYC Στέφανος Μακρυμίχαλος

    • NewsRoom


    Οι δισεκατομμυριούχοι ελπίζουν να γλιτώσουν από την πανδημία αυτοπεριοριζόμενοι σε σούπερ γιοτ, όπως αποκαλύπτει ρεπορτάζ της βρετανικής The Telegraph.

    Ο ρεπόρτερ της εφημερίδας μίλησε με τον Τζόναθαν Μπέκετ, CEO της μεσιτικής Burgess. Τι του είπε; Ότι οι εύποροι αναζητούν τρόπους να τα βγάλουν πέρα στην καταιγίδα και πως ένα γιοτ σε ένα μέρος με καλές κλιματολογικές συνθήκες δεν είναι κακό μέρος για να απομονωθεί κανείς.

    Τα μεγάλα γιοτ έχουν αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους που χωρούν προμήθειες μηνών. Όπερ σημαίνει ότι το σκάφος μπορεί να μείνει στη θάλασσα, χωρίς να δέσει, περισσότερο χρόνο.

    Φυσικά, η ενοικίαση ενός σούπερ γιοτ για μήνες δεν είναι φθηνή, αφού κάποιοι χρεώνουν 100.000 στερλίνες (113.928 ευρώ) την εβδομάδα συν το κόστος του πληρώματος και τα μεγαλύτερα γιοτ κοστίζουν πάνω από 500.000 στερλίνες (σχεδόν 570.000 ευρώ) την εβδομάδα.

    Ομως υπάρχει και η επιλογή της μακροχρόνιας μίσθωσης γι’ αυτούς που επιλέγουν να περάσουν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στο σκάφος.

    «Μία οικογένεια νοίκιασε ένα γιοτ για εννέα εβδομάδες και είχαμε και δύο μακροχρόνιες μισθώσεις για γιοτ μήκους 40 και 70 μέτρων», λέει ο κ. Μπέκετ.

    Υπάρχουν μάλιστα οικογένειες που ρυθμίζουν έτσι την κατάσταση ώστε τα παιδιά να συνεχίσουν τα μαθήματά τους στο σκάφος και, επιπλέον, να κάνουν μαθήματα μαγειρικής με τον σεφ του γιοτ, αλλά και μαθήματα τεχνολογίας με το πλήρωμα στο μηχανοστάσιο.

    Η αλήθεια είναι ότι, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει σε άλλους τομείς του ταξιδιωτικού κλάδου, με τις απαγορεύσεις πτήσεων και το κλείσιμο ξενοδοχείων και κρουαζιερόπλοιων, πολλές μαρίνες που φιλοξενούν superyachts παραμένουν ανοιχτές. Κι αυτό διότι τα γιοτ θεωρούνται πιο ασφαλή από τα κρουαζιερόπλοια.

    Στα γιοτ γίνεται άλλωστε απολύμανση κάθε φορά που αλλάζουν οι επιβάτες, στα περισσότερα ο αέρας καθαρίζεται και τα στάνταρ σε ό,τι αφορά την καθαριότητα είναι πολύ υψηλά, όπως αναφέρεται και σε ένα δελτίο Τύπου που εξέδωσε η εταιρεία IYC στις αρχές Μαρτίου. Επιπλέον, κάποια σκάφη χρησιμοποιούν ειδικά φίλτρα για τον αέρα που ελέγχουν και μειώνουν τη διασπορά παθογόνων μικροοργανισμών.

    Παρ’ όλα αυτά, αν και τα superyachts έχουν συνήθως πλήρωμα «επιμελές» στα θέματα της καθαριότητας, η στενή επαφή με άλλους ενέχει πάντα το κίνδυνο μετάδοσης του ιού σε αυτούς που είναι πάνω στο σκάφος.

    «Όταν περνάς δίπλα από άλλους σε μια μαρίνα, βρίσκεσαι σε εξωτερικό χώρο, ενώ τα τέρμιναλ των κρουαζιερόπλοιων και οι χώροι παραλαβής αποσκευών είναι εσωτερικοί», δηλώνει στο Business Insider ο Στέφανος Μακρυμίχαλος, CEO της εταιρείας superyacht IYC. Προσθέτει επίσης ότι οι λιμένες εισόδου για τα πλοία παρακολουθούνται, ενώ οι μαρίνες όχι, καθώς δεν υπάρχουν ενδείξεις κινδύνου.

    Κατά συνέπεια, οι ναυλώσεις σκαφών αναψυχής δεν αποτρέπονται (εφόσον, φυσικά, τηρούνται κάποιες προφυλάξεις), έστω κι αν ματαιώθηκαν πολλές εκθέσεις.



    ΣΧΟΛΙΑ