• Business

    Γιάννης Αληγιζάκης (ΕΛΙΝ): Η αγορά βυθίζεται στην αβεβαιότητα – Γιατί μπαίνουμε στο ρεύμα με την ΗΡΩΝ

    ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΙΝ κ. Γιάννης Αληγιζάκης

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΙΝ κ. Γιάννης Αληγιζάκης


    «Η διαρκώς αυξανόμενη προεκλογική περίοδος,  βυθίζει την ελληνική αγορά, με ρυθμούς μείωσης, πρωτόγνωρους» ανέφερε χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΙΝ κ. Γιάννης Αληγιζάκης σημειώνοντας ότι η αγορά στα καύσιμα κίνησης, υποχωρεί σταθερά από τον Σεπτέμβριο με ρυθμούς από -4% έως -9% και μετά και ο Ιανουάριος «τρέχει» με -10% στις Βενζίνες.

    Όπως εξηγεί «η αγορά  έχει μείνει από ρευστότητα διότι το Κράτος δεν επιστρέφει χρήματα και λείπουν 2 δις από την αγορά. Και ένας καταναλωτής, που δεν έχει το διαθέσιμο εισόδημα από τους συνεχείς φόρους και αδυνατεί να πληρώσει, με αποτέλεσμα να έχει αλλάξει εντελώς τις συνήθειες και την καθημερινότητα του. Τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, οι προοπτικές στην Ελλάδα εξακολουθούν αρνητικές για τις ελληνικές επιχειρήσεις».

    Αυτή η κατάσταση αποτελεί μια νέα πρόκληση για την εταιρεία που παρά τις δυσκολίες θέλει να ενισχύσει τη θέση της στην ελληνική αγορά και ανακοίνωσε δύο στρατηγικές κινήσεις για αυτό το σκοπό.

    Για να αντιμετωπίσει την έλλειψη εμπιστοσύνης του καταναλωτή στα καύσιμα λόγω της ανεξέλεγκτης παραβατικότητας και να αυξήσει το μερίδιό της, θεσπίζει μόνη της δικούς της ελέγχους σε συνεργασία με το Bureau Veritas και την Lloyds.  Και για να αντιμετωπίσει την κρίση υποκατάστασης του πετρελαίου, επεκτείνεται στο φυσικό αέριο και την ηλεκτρική ενέργεια σε συνεργασία με την ΗΡΩΝ. Γιατί όπως σημειώνει ο κ Αληγιζάκης «ο Γιώργος Περιστέρης, ο Δ.Σ. της ΤΕΡΝΑ, όπως και εμείς, πιστεύει ότι πρέπει και αξίζει οι ελληνικές επιχειρήσεις να μένουν στην Ελλάδα να επενδύουν, κόντρα στους καιρούς».

    Με αφορμή τη νέα αυτή στρατηγική τοποθέτηση της ΕΛΙΝ στην αγορά, ο  επικεφαλής της εταιρείας κ. Γιάννης Αλιγιζάκης εξηγεί πώς η εταιρεία  πέτυχε αύξηση μεγεθών σε μια περίοδο που η αγορά σημείωσε πτώση 43% και πώς  έχει ειδικευτεί στο…να τα καταφέρνει στα δύσκολα.

    Μεγάλη ανάπτυξη στο εξωτερικό….λόγω κρίσης

    «Λίγο πριν το 2009, εκτιμώντας ότι η αγορά θα συνεχίσει να ανεβαίνει από το 2004, είχαμε κάνει μια σειρά μεγάλων επενδύσεων σε εγκαταστάσεις και δεξαμενόπλοια προσδοκώντας αύξηση της αγοράς. Όμως αντί για αύξηση άρχισε η μείωση, μέχρι σήμερα η μείωση αυτή έφτασε το 43% και ακόμη η αγορά δεν έχει πιάσει πάτο» σημείωσε ο κ. Αληγιζάκης.

    «Ήταν μια κρίση που εξαφάνισε το 45% της αγοράς αλλά έδωσε την ευκαιρία στην Ελινόιλ να κάνει κάτι για να την αντιμετωπίσει. Η λύση για μας ήταν να δούμε την κρίση σαν ευκαιρία να διορθώσουμε αδυναμίες, να μειώσουμε λειτουργικά κόστη, να γίνουμε ευέλικτοι.

    Όμως όλες οι δραστηριότητές μας ήταν στην Ελλάδα και γύρω στο 2012 συνειδητοποιήσαμε πως η κρίση ήρθε για να  μείνει στην Ελλάδα και  ότι η ελληνική οικονομία αποδυναμωνόταν όλο και περισσότερο άρα δεν μπορούσαμε να συνεχίσουμε να πουλάμε μόνο στην ελληνική αγορά.

    Αποφασίσαμε με έδρα την Ελλάδα να δραστηριοποιηθούμε διεθνώς. Ξεκινήσαμε το 2014 με 114.000 μετρικούς τόνους καυσίμου και σήμερα πουλάμε 3 εκατ. τόνους καυσίμου σε 17 χώρες σε 3 ηπείρους. Το αποτέλεσμα ήταν να κάνουμε ρεκόρ κερδοφορίας τα τελευταία δύο χρόνια και να έχουμε ανοίξει γραμμές χρηματοδότησης από τράπεζες του εξωτερικού.»

    Νέα διέξοδος οι κατασκευές

    «Αναπτυχθήκαμε στις κατασκευές το 2010 όταν η κρίση ήταν τεράστια και σε αυτόν τον κλάδο γιατί είχαμε μια εμπειρία από την κατασκευή των πρατηρίων μας. Θεωρήσαμε  ότι ήταν μια αγορά που θα μπορούσε να συμπληρώσει τη δραστηριότητά μας και μπήκαμε στις ανακαινίσεις καταστημάτων και τραπεζών. Σήμερα,  έχουμε μπει στο χώρο των ξενοδοχείων και έχουμε συνεργασία με τον όμιλο Dimand στο κτήριο που παλιά στέγαζε την Παπαστράτος και στο ξενοδοχείο στην Πάτρα. Και οι δύο κινήσεις αυτές δείχνουν πώς αναζητούμε διεξόδους  στα αδιέξοδα που παρουσιάζονται.»

    Νέες στρατηγικές κινήσεις για να αντιμετωπίσει τα αδιέξοδα

    Σήμερα η εταιρεία,  για να αντιμετωπίσει το νέο αδιέξοδο, τη μόνιμη αρνητική πορεία της αγοράς, κάνει δύο κινήσεις: Δίνει έμφαση στην ποιότητα, και επεκτείνεται σε όλα τα είδη ενέργειας ώστε να γίνει ένας πλήρης ενεργειακός όμιλος.

    Τον επόμενο μήνα, την 1η Μαρτίου εγκαινιάζει τη δέσμευση ποιότητας και το σήμα αυτό θα βρίσκεται σε κάθε πρατήριό της ώστε ο καταναλωτής να νιώθει σίγουρος. Έχει συνεργασία με την Bureau Veritas που θα ελέγχει κάθε διαδικασία μας και έτσι ένας τρίτος φορέας θα διαβεβαιώνει την ποιότητα των προϊόντων ΕΛΙΝ.

    «Συμφωνήσαμε με τον μεγαλύτερο ελεγκτικό οργανισμό του κόσμου, τους LLOYD’S, οι οποίοι θα ελέγχουν σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους, εάν όλα γίνονται όπως τα υποστηρίζουμε. Το γεγονός ότι δύο από τις μεγαλύτερες εταιρίες στον κόσμο, συμφώνησαν να συμμετέχουν σε αυτό το project, επιβεβαιώνει και το κύρος της ΕΛΙΝΟΙΛ παγκοσμίως και την θέληση της να διασφαλίσει τον καταναλωτή, με τον πλέον αξιόπιστο και έγκυρο τρόπο, για την ποιότητα των προϊόντων που διαθέτει».

    Ρεύμα από την ΗΡΩΝ

    Η δεύτερη κίνηση αφορά την εξέλιξή  της ΕΛΙΝ σε έναν ολοκληρωμένο ενεργειακό όμιλο, με πλήρη ενεργειακή προϊοντική γκάμα, και δυνατότητα πλήρους κάλυψης των ενεργειακών αναγκών των πελατών και συγχρόνως μια σημαντική ευκαιρία ενδυνάμωσης των σχέσεων, με τους παραδοσιακούς πελάτες μας. «Επιλέξαμε το  δρόμο της συνεργασίας και προχωρήσαμε σε στρατηγική συνεργασία με τον ΗΡΩΝ. Μια εταιρία που ανήκει στον όμιλο ΤΕΡΝΑ, που εδώ και χρόνια διατηρεί μια ισχυρότατη παρουσία στον κατασκευαστικό κλάδο και έχει επενδύσει πολύ έγκαιρα, τεράστια ποσά στην Ενέργεια και έχει μια πολύ ισχυρή παρουσία.

    Και ο Γιώργος Περιστέρης, ο Δ.Σ. της ΤΕΡΝΑ, όπως και εμείς, πιστεύει ότι πρέπει και αξίζει οι ελληνικές επιχειρήσεις να μένουν στην Ελλάδα να επενδύουν, κόντρα στους καιρούς».

    Περιστέρης
    Γεώργιος Περιστέρης Διευθύνων Σύμβουλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

    Η στρατηγική συνεργασία των δύο εταιρειών προβλέπει:

    1. Εμπορική συμφωνία για προμήθεια προϊόντων
    2. Μεταφορά τεχνογνωσίας σε θέματα λειτουργίας αγοράς, εμπορικής διαχείρισης, τεχνικών θεμάτων και οργάνωση νέων δραστηριοτήτων.
    3. Συνεργασία σε συγγενείς υπηρεσίες και προϊόντα π.χ. ηλεκτροκίνηση, CNG, Φ/Βολταϊκά
    4. Αναζήτηση συνεργειών και εκμετάλλευσης υπάρχουσων δομών π.χ. δημιουργία φυσικών σημείων πώλησης, προγράμματα loyalty, ανάπτυξη εγκαταστάσεων
    5. Αναζήτηση νέων μελλοντικών ευκαιριών όπως π.χ. πράσινα πιστοποιητικά

    Αρχές Απριλίου ξεκινάει η ΕΛΙΝ στην αγορά της Λιανικής και φυσικά της χονδρικής, κάτω από το όνομα «electricon» για το ρεύμα και «Aerion» για το φυσικό αέριο.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: ΕΛΙΝ: Προχωρά σε στρατηγική συνεργασία με την Ήρων με στόχο την επέκταση σε ηλεκτρική ενέργεια & φυσικό αέριο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΔΕΔΑ: Επενδύσεις 307 εκ. ευρώ για φυσικό αέριο σε επτά περιφέρειες – Το χρονοδιάγραμμα των έργων



    ΣΧΟΛΙΑ