• Business

    Folli Follie: Παραμένει το χάσμα με τους ομολογιούχους – Τι θα κρίνει τη συμφωνία

    Δημήτρης, Καίτη και Τζώρτζης Κουτσολιούτσος.


    Με το «χαρτί» της πτώχευσης να παραμένει στο τραπέζι, η ηγετική ομάδα της Folli Follie υπό τον Αβραάμ Γούναρη συνεχίζει τις διαβουλεύσεις με τους ομολογιούχους με στόχο να εξασφαλίσει τη συναίνεσή τους για την σωτηρία της εταιρείας.

    Οι δυο πλευρές βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας και μάλιστα χθες υπήρξε τηλεδιάσκεψη με εκπροσώπους των ομολογιούχων, οι οποίοι εμμένουν στην θέση τους για μεγαλύτερες εξασφαλίσεις, προκειμένου να ανάψουν το πράσινο φως.

    Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως παρ’ ότι έχουν υπάρξει πολλές ιδέες για να γεφυρωθεί το χάσμα, και έχουν συζητηθεί διάφορα ανταλλάγματα δεν έχει σημειωθεί ουσιαστική πρόοδος, με αποτέλεσμα το όλο εγχείρημα να είναι στον «αέρα» ενώ εκτιμούν πως είναι πολύ πιθανόν, να μην υπάρξει κάποια εξέλιξη ούτε μέχρι και την γενική συνέλευση της 3ης Οκτωβρίου, παρά την αισιοδοξία που εξέφρασε η διοίκηση στη γενική συνέλευση της 10ης Σεπτεμβρίου.

    «Απέχουμε πολύ ακόμη από μια συμφωνία», σημειώνουν χαρακτηριστικά.

    Άνθρωποι με γνώση της υπόθεσης επιμένουν πως το αδιέξοδο στις διαπραγματεύσεις θα μπορούσε πολύ εύκολα να αρθεί, εάν η διοίκηση της Folli Follie συμφωνούσε στην παραχώρηση της συμμετοχής που διατηρεί ο όμιλος της οικογένειας Κουτσολιούτσου στην ελβετική Dufry (περίπου 4%), Και αυτό, όπως εξηγούν οι ίδιοι, γιατί το συγκεκριμένο περιουσιακό στοιχείο πέρα από την πολύ μεγάλη αξία που έχει, είναι και ελεύθερο βαρών. Αποτιμάται σε περίπου 80 εκατ. ευρώ.

    Δεν είναι δηλαδή δεσμευμένο από την Αρχή για το «ξέπλυμα» μαύρου χρήματος, όπως τα υπόλοιπα ακίνητα που προτείνει η Folli. Αυτό σημαίνει ότι η συγκεκριμένη συμμετοχή (περίπου 4%) μπορεί να ρευστοποιηθεί χωρίς πρόβλημα και να πάρουν πίσω μέρος των χρημάτων που έχουν δανείσει στην εταιρεία.

    Αντίθετα, τα ακίνητα που είναι δεσμευμένα από την Αρχή στην περίπτωση που η οικογένεια Κουτσολιούτσου καταδικαστεί για ξέπλυμα χρήματος, θα κατασχεθούν γιατί αγοράστηκαν με προϊόν εγκλήματος. Για αυτό και οι ομολογιούχοι αρνούνται να δεχθούν τα συγκεκριμένα ακίνητα ως εξασφάλιση και ζητάνε τη συμμετοχή της Dufry.

    Αναφορικά με τη διαδικασία της Διαιτησίας που βρίσκεται σε εξέλιξη για τις μετοχές της Dufry, την οποία επικαλείται η Folli ως εμπόδιο, οι ίδιοι άνθρωποι σημειώνουν πως δεν υπάρχει θέμα, μετά τη νέα παράταση που πήρε έως το τέλος του 2020 η πώληση αφορολόγητων ειδών στους παραμεθόριους σταθμούς με Αλβανία, Β. Μακεδονία και Τουρκία με απόφαση της προηγούμενης Βουλής. Και αυτό γιατί η απόφασή αυτή βοηθά την εταιρεία να αποδεσμεύσει τις μετοχές που βρίσκονται υπό συμβατική μεσεγγύηση, με βάση τη σύμβαση πώλησης της ΚΑΕ.

    Από την άλλη πλευρά, η διοίκηση της Folli Follie επιμένει πως το ζήτημα είναι ανοιχτό, και η διαδικασία της Διαιτησίας πραγματικό εμπόδιο. Την ίδια ώρα, εμφανίζεται απρόθυμη να συναινέσει στην παραχώρηση της εν λόγω συμμετοχής, με το επιχείρημα πως μια τέτοια εξέλιξη θα αποστερήσει την νέα και πολύ μικρότερη Folli από το πιο πολύτιμο «ασημικό», υπονομεύοντας την επόμενη μέρα και τις πιθανότητες που έχει να επιβιώσει.

    Σε κάθε περίπτωση, η σημερινή κατάσταση με τις ατέρμονες διαπραγματεύσεις με τους ομολογιούχους, όπως παραδέχονται και κύκλοι της Folli, δεν μπορεί να διαιωνίζεται επί μακρόν και πρέπει κάποια στιγμή να καταλήξει… είτε με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Με δεδομένο μάλιστα πως κάποιοι ομολογιούχοι αποφάσισαν να κινηθούν δικαστικά εναντίον της επενδυτικής τράπεζας UBS AG, ως της κύριας αναδόχου της ομολογιακής έκδοσης του 2017 ύψους 150 εκατ. ελβετικών φράγκων. Μια κίνηση που αυξάνει την πίεση για να ξεκαθαρίσει το τοπίο γύρω από την τύχη της αμαρτωλής εταιρείας το συντομότερο δυνατόν.

    Ανοιχτό τέλος παραμένει το μέτωπο της Links of London, με τη διαδικασία να συνεχίζεται παρ’ ότι στελέχη της Folli Follie διαβεβαίωναν ότι επρόκειτο να ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου.

    Πληροφορίες αναφέρουν πως την υπόθεση παρακολουθεί και η Fosun, χωρίς πάντως να αποκλείεται και το ενδεχόμενο να αποτύχει η προσπάθεια διάσωσης, και η εταιρεία να οδηγηθεί οριστικά σε πτώχευση.



    ΣΧΟΛΙΑ