Η Ferrari NV ανακοίνωσε ισχυρά κέρδη για το τρίτο τρίμηνο, καθώς οι υψηλότερες τιμές και η αυξημένη ζήτηση για εξατομικευμένα αυτοκίνητα βοήθησαν τη διάσημη κατασκευάστρια πολυτελών οχημάτων να ξεπεράσει τις ανησυχίες για τους αμερικανικούς δασμούς και την εξασθενημένη ζήτηση στην Κίνα.

Τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 7,4%, φθάνοντας τα 1,77 δισ. ευρώ (2 δισ. δολάρια) για τους τρεις μήνες έως τον Σεπτέμβριο, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, όπως ανακοίνωσε η ιταλική εταιρεία την Τρίτη. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και απομειώσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 5%, στα 670 εκατ. ευρώ — και τα δύο αποτελέσματα ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

1

Οι παραδόσεις μοντέλων όπως τα SF90 XX και 12 Cilindri ενίσχυσαν τα αποτελέσματα, σύμφωνα με τη Ferrari, ενώ περισσότεροι πελάτες επέλεξαν κερδοφόρες επιλογές εξατομίκευσης, γεγονός που αντιστάθμισε τον αντίκτυπο των δασμών στις ΗΠΑ και τη μειωμένη αποστολή του υπεραυτοκινήτου Daytona SP3 αξίας 2,3 εκατ. δολαρίων.

Οι μετοχές της Ferrari ενισχύθηκαν έως και 3,1% στο Μιλάνο, αν και παραμένουν μειωμένες κατά 16% από την αρχή του έτους.

Τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν λίγο μετά τη μεγαλύτερη πτώση της μετοχής της από το 2016, καθώς οι επενδυτές αντέδρασαν αρνητικά στους συγκρατημένους μακροπρόθεσμους στόχους που παρουσίασε η εταιρεία στην ημέρα επενδυτών της. Η Ferrari έχει πληγεί από την αβεβαιότητα των αμερικανικών δασμών – στην ΗΠΑ, που αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά της – από τη χαμηλότερη ζήτηση στην Κίνα, καθώς και από τη γενικότερη κάμψη της πολυτελούς αγοράς.

Η πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης έχει ήδη αυξήσει τις τιμές στις ΗΠΑ για να αντιμετωπίσει τις εμπορικές πιέσεις που επέβαλε ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ. Η εταιρεία κατασκευάζει όλα τα οχήματά της στην Ιταλία, γεγονός που την καθιστά υπόχρεη στον δασμό 15% για εισαγόμενα αυτοκίνητα από την Ευρωπαϊκή Ένωση — ποσοστό χαμηλότερο από το προηγούμενο 27,5%, αλλά σημαντικά υψηλότερο από ό,τι ίσχυε πριν από τη θητεία Τραμπ.

Ακόμη και η Ferrari, που συνήθως παραμένει ανθεκτική στις διακυμάνσεις της αγοράς, δεν είναι άτρωτη στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Στην πρόσφατη εκδήλωση για επενδυτές, ο διευθύνων σύμβουλος Benedetto Vigna μείωσε τις φιλοδοξίες για ηλεκτρικά οχήματα, διατηρώντας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ως βασικό στοιχείο της γκάμας. Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, η Elettrica, αναμένεται να παρουσιαστεί το επόμενο έτος.

Η Κίνα παραμένει πρόκληση, καθώς η ζήτηση για πολυτελή αυτοκίνητα έχει υποχωρήσει λόγω νέων φορολογικών ρυθμίσεων που στοχεύουν σε αγορές υψηλής αξίας. Οι αποστολές προς την ηπειρωτική Κίνα, το Χονγκ Κονγκ και την Ταϊβάν μειώθηκαν κατά 12% στο τρίτο τρίμηνο.

Η Ferrari βρίσκεται σε μεταβατική φάση, καθώς ολοκληρώνει τις παραδόσεις του περιορισμένης παραγωγής Daytona SP3 και δίνει έμφαση σε νέα μοντέλα, όπως τα 12 Cilindri και το F80 hybrid supercar. Οι αναλυτές αναμένουν ότι τα περιθώρια κέρδους θα παραμείνουν χαμηλότερα προσωρινά, πριν ανακάμψουν με την αποστολή νέων, ακριβών ειδικών εκδόσεων στους πελάτες.

Το βιβλίο παραγγελιών της Ferrari είναι καλυμμένο έως το 2027, προσφέροντας μια σπάνια ορατότητα εσόδων για μια αυτοκινητοβιομηχανία που λειτουργεί περισσότερο ως μάρκα πολυτελείας παρά ως παραδοσιακός κατασκευαστής.

Ενώ η Ferrari έχει καταφέρει να διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό την κερδοφορία της, οι αντίπαλοί της στην Ευρώπη αντιμετωπίζουν δυσκολίες λόγω της μειωμένης ζήτησης. Η Porsche AG ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα την πρώτη ζημία τριμήνου από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο, λόγω της επιβράδυνσης της ηλεκτροκίνησης και των δασμών και χαμηλών πωλήσεων στην Κίνα, ενώ η Audi προχώρησε σε μείωση των προβλέψεων της εξαιτίας του έντονου ανταγωνισμού και των συνεχιζόμενων πιέσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Διαβάστε επίσης

IndiGo: Μεγαλύτερες του αναμενόμενου οι ζημιές λόγω των συναλλαγματικών ισοτιμιών

Amd: Αυξημένες οι προσδοκίες από τα αποτελέσματα μετά τον εντυπωσιακό Οκτώβριο για τη μετοχή

Κυρανάκης: Υλοποιείται το στρατηγικό σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες – Νέα προμήθεια 125 ηλεκτρικών λεωφορείων