Με άνοδο 38,6% στα καθαρά κέρδη και κύκλο εργασιών άνω των 153 εκατ. ευρώ, η Μέλισσα Κίκιζας κατέγραψε ισχυρές οικονομικές επιδόσεις για το 2024. Στη διαμόρφωση του αποτελέσματος καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισαν η καθιέρωση του brand Terra Creta στην εγχώρια αγορά, η ενίσχυση των εξαγωγών και η άνοδος των διεθνών τιμών στο ελαιόλαδο, σε μια χρονιά με αυξημένο κόστος παραγωγής και υψηλό βαθμό εξωτερικής αβεβαιότητας.

Η βελτίωση των επιδόσεων της βιομηχανίας, υπό τη διοίκηση του Αλέξανδρου Κίκιζα αποτυπώνεται σε όλα τα βασικά οικονομικά μεγέθη, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της χρήσης 2024.

1

Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε σε 153,6 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 12,5% σε σχέση με το 2023, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 8,5 εκατ. ευρώ έναντι 6,1 εκατ. την προηγούμενη χρήση. Η αύξηση της κερδοφορίας αποδίδεται κυρίως στην ενίσχυση των πωλήσεων κατά 6,4% σε όγκο, την αύξηση της αξίας των εξαγωγών κατά 27% και την ανατίμηση του ελαιολάδου, παρά τη σημαντική άνοδο στο κόστος παραγωγής.

Πάνω από 153,6 εκατ. ευρώ ο τζίρος

Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου διαμορφώθηκε στα 153,6 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 12,5% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, ενώ τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε 9,04 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 50,2%. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ενισχύθηκαν κατά 38,6% και διαμορφώθηκαν σε 8,55 εκατ. ευρώ. Στο επίπεδο της μητρικής εταιρείας, τα καθαρά αποτελέσματα ενισχύθηκαν κατά 43,6% (8,24 εκατ. ευρώ έναντι 5,73 εκατ. ευρώ το 2023), ενώ τα προ φόρων κέρδη αυξήθηκαν κατά 46,2%. Η σημαντική αυτή βελτίωση αποδίδεται κυρίως στην αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 6,4%, στην ενίσχυση της αξίας των εξαγωγών κατά 27% και στην άνοδο των τιμών του ελαιολάδου, παρά τις πιέσεις από την αύξηση του κόστους πρώτων υλών, μεταφορικών και λοιπών λειτουργικών εξόδων.

Στη βελτίωση της κερδοφορίας συνέβαλαν μια σειρά από παραμέτρους, με κυριότερες την αύξηση των καθαρών πωλήσεων κατά 12,5% σε επίπεδο Ομίλου και 12,4% για τη μητρική, λόγω του αυξημένου όγκου και της ανόδου των τιμών στο ελαιόλαδο. Το κόστος των πρώτων υλών και υλικών αυξήθηκε κατά 11,3%, αντανακλώντας τις παραπάνω τάσεις, ενώ ανοδικά κινήθηκαν και τα λειτουργικά έξοδα, κυρίως λόγω της ενίσχυσης των εξαγωγών και της επένδυσης στην προβολή του brand Terra Creta στην ελληνική αγορά. Οι αποσβέσεις αυξήθηκαν επίσης (12,8% σε επίπεδο Ομίλου και 13,6% στη μητρική), αποτέλεσμα της ενεργοποίησης νέων παραγωγικών επενδύσεων στο εργοστάσιο ζυμαρικών στη Λάρισα.

Επενδύσεις άνω των 5 εκατ. ευρώ

Η εταιρεία συνέχισε την υλοποίηση του επενδυτικού της σχεδίου, εστιάζοντας στον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των παραγωγικών της εγκαταστάσεων. Κατά τη διάρκεια της χρήσης, επένδυσε πάνω από 5 εκατ. ευρώ σε έργα στα εργοστάσια της Λάρισας και των Χανίων, με έμφαση στη γραμμή παραγωγής ζυμαρικών.

Οι ισχυρές επιδόσεις της χρήσης αποτυπώνονται και στην πρόθεση της διοίκησης για ενισχυμένη επιστροφή αξίας στους μετόχους. Συγκεκριμένα, προτείνεται η διανομή μερίσματος ύψους 2 εκατ. ευρώ, έναντι 1,25 εκατ. ευρώ το 2023. Παράλληλα, η εταιρεία αξιοποίησε το φορολογικό κίνητρο του αναπτυξιακού νόμου (ν. 4399/2016), με εγκεκριμένο ύψος ενίσχυσης 1,85 εκατ. ευρώ. Από το ποσό αυτό, χρησιμοποιήθηκαν 600.000 ευρώ για τη δημιουργία αφορολόγητου αποθεματικού, ενώ το υπόλοιπο έχει ήδη καταχωρηθεί ως αναβαλλόμενη φορολογική απαίτηση.

Αισιοδοξία για το 2025 παρά τις προκλήσεις

Για το 2025, η διοίκηση της Μέλισσα Κίκιζας προεξοφλεί μια ακόμη απαιτητική χρονιά, καθώς, όπως αναφέρει, «το κόστος σχεδόν όλων των συντελεστών παραγωγής αυξάνεται», από τους μισθούς και την ενέργεια έως τις μεταφορές και την αποθήκευση. Η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού δυσχεραίνει περαιτέρω τη λειτουργία των παραγωγικών μονάδων, ενώ στο διεθνές περιβάλλον παραμένουν οι γεωπολιτικές και νομισματικές αβεβαιότητες.

Ωστόσο, η εταιρεία εμφανίζεται αισιόδοξη ότι διαθέτει τα απαραίτητα «εμπορικά, οργανωτικά και χρηματοοικονομικά» εφόδια για να ανταποκριθεί. Η διοίκηση προσδοκά σε σταθερή παραγωγή σίτου και ελαιολάδου που θα επιτρέψει την αποκλιμάκωση των τιμών πρώτων υλών, ενώ παραμένει προσηλωμένη στη στήριξη του brand portfolio με νέα προϊόντα και στην ενίσχυση των εξαγωγών σε υφιστάμενες και νέες αγορές.

Διαβάστε επίσης:

«Χρυσές» δουλειές για Hermes και Louis Vuitton στην Ελλάδα

Φειδάκης: Οι καύσωνες… δροσίζουν τζίρο και κέρδη της FG Europe

Σπιτικό φαγητό… δια χειρός Σκλαβενίτη – Γιατί επενδύει στην αλυσίδα εστίασης