• Business

    Euronav: Ζημίες βλέπει στο τρίτο τρίμηνο η Deutsche Bank

    Deutsche bank

    Deutsche bank


    Καθόλου ευοίωνες δεν είναι για τη ναυτιλιακή εταιρεία Euronav οι προβλέψεις της Deutsche Bank για τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου που πρόκειται να ανακοινώσει, καθώς οι δυσκολίες στην αγορά των τάνκερ έχουν επιδεινώσει τη θέση της και, σύμφωνα με τον αναλυτή της Deutsche Bank, Amit Mehrotra, στο τρίτο τρίμηνο θα καταγράψει ζημίες.

    Σύμφωνα με τον Mehrotra, η εκτίμηση της Deutsche Bank για τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) της Euronav στο τρίτο τρίμηνο του 2016 διαμορφώνεται, μετά τις αλλαγές στο μοντέλο ανάλυσης της Euronav, σε ζημίες 5 σεντς του δολαρίου, όταν προηγουμένως η Deutsche Bank προέβλεπε κέρδη 8 σεντς, ενώ ο μέσος όρος των εκτιμήσεων των αναλυτών τοποθετείται στα 4 σεντς.

    Παράλληλα, η Deutsche Bank, που ήδη από τον Ιούλιο είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, αναθεωρεί προς τα κάτω τις εκτιμήσεις της για τα κέρδη ανά μετοχή για το 4ο τρίμηνο του έτους (από τα 26 σεντς στα 5 σεντς) και για το 2017 (από τα 90 σεντς στα 89 σεντς), με τον Mehrotra να εκτιμά πως ο μέσος όρος των εκτιμήσεων από τους αναλυτές για τις περιόδους αυτές είναι υπερβολικά υψηλός.

    Γιατί όμως, ενώ οι αναθεωρήσεις της Deutsche Bank για το τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο του 2016 είναι μεγάλης κλίμακας, για το 2017 είναι τόσο μετριοπαθείς (μόνο κατά ένα σεντ του δολαρίου); Όπως εξηγεί ο Mehrotra, η μικρή αυτή αναθεώρηση δείχνει την άποψη της τράπεζας ότι οι προσδοκίες «προσγειώνονται» όλο και πιο κοντά στην πραγματικότητα, και αυτό θα έχει θετική επίδραση όσον αφορά στις μελλοντικές κινήσεις στην αξία των μετοχών.

    Ένα άλλο θετικό που έχουν οι δυσκολίες στην αγορά, κατά τον ίδιο, είναι ότι θα αποθαρρυνθούν περαιτέρω οι παραγγελίες νέων πλοίων. «Παρατηρούμε ότι μόνο 20 VLCCs και suezmaxes παραγγέλθηκαν φέτος μέχρι τον Αύγουστο, από 86 κατά την ίδια περίοδο πέρυσι. Και ο στόλος «γερνάει», γεγονός που υποστηρίζει την άνω του μέσου όρου διάλυση για τον επόμενο χρόνο και πέρα», σημειώνει.

    Ο Mehrotra εκτιμά ότι ο λόγος δανείου/αξίας (LTV) κυμαίνεται λίγο κάτω από το 50%, που κατά τον ίδιο είναι αρκετά χαμηλό για την εποχή, ενώ εκφράζει την άποψη ότι οι μετοχές της Euronav βρίσκονται κοντά στον «πάτο», αν και ξεκαθαρίζει πως είναι πολύ νωρίς για να βγάλουμε συμπεράσματα.

    Πάντως, δεν παραλείπει να μιλήσει με καλά λόγια για τη διοίκηση της εταιρείας, υπογραμμίζοντας πως η Euronav (το 3% των μετοχών της οποίας ανήκει στον Πήτερ Λιβανό της Gaslog) διαθέτει έναν υγιή ισολογισμό, και τηρεί στάση αναμονής μέχρι να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα τριμήνου της.

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/ing-bank-vgazi-sto-sfiri-theofano-tis-ellinikis-rainbow-shipmanagement/78979



    ΣΧΟΛΙΑ