• Business

    Επιχειρηματικός «μαγνήτης» τα 300 εκατ. του online delivery – Η περίπτωση των Mcdonald’s και Starbucks

    Νέες κατηγορίες εργαζομένων στις ταχυμεταφορές

    Σε ευκαιρία εργασίας για εκατοντάδες ανέργους και υποαπασχολούμενους εξελίσσεται, εν μέσω πανδημίας, ο κλάδος των ταχυμεταφορών


    Σε κυρίαρχη τάση στη διανομή έτοιμου φαγητού εξελίσσονται οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες, οι οποίες προβλέπεται να αναπτυχθούν ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Μάλιστα, στη δύναμή τους «υποκύπτουν» ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις από τον χώρο της καφεστίασης, παρά την τσουχτερή προμήθεια που καλούνται να πληρώσουν (εκτιμάται πως κυμαίνεται από 10% έως 15% ανάλογα με την διαπραγματευτική ισχύ της κάθε επιχείρησης).

    Ακόμη και εταιρείες – κολοσσοί, όπως τα McDonald’s και τα Starbucks που έχουν ισχυρό brand name εντάσσονται στο συγκεκριμένο κανάλι πώλησης, διαβλέποντας τις προοπτικές και κυρίως τη δυναμική που έχει αποκτήσει. Ειδικά, τα Starbucks συνεργάζονται με δυο πλατφόρμες, την efood.gr, η οποία κατέχει τη «μερίδα του λέοντος» με ποσοστό άνω του 90% και την Wolt, την φινλανδική start up που ήρθε και στην χώρα μας πριν από μερικούς μήνες (έχει ήδη σημαντική παρουσία σε 13 χώρες)

    Ο βαθμός διείσδυσης που έχουν καταφέρει να αποκτήσουν, ειδικά την περίοδο της κρίσης (!), έχει καταστήσει τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες φαγητού τον απόλυτο πρωταγωνιστή στον κλάδο της καφεστίασης. Ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού, κυρίως στα μεγάλα αστικά χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση τις εφαρμογές τους κέντρα μέσω κινητού ή υπολογιστή για να απολαύσει τον καφέ, ένα σνακ ή το φαγητό του.

    Η εταιρική ιστοσελίδα, όσο καλή και εύχρηστη και εάν είναι, δεν έχει την ίδια απήχηση. Ακόμη και εάν οι προσφορές που έχουν εκεί, είναι πολύ πιο ανταγωνιστικές.

    Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της αλυσίδας ιταλικών εστιατορίων L’Artigiano, η οποία ύστερα από τρία χρόνια αποχής επέστρεψε στο efood.gr, προσδοκώντας σε αύξηση των εσόδων και των πελατών. Παράλληλα, ηλεκτρονική σελίδα της αλυσίδας συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να πραγματοποιούν κανονικά τις παραγγελίες τους σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές και προσφορές

    Υπολογίζεται ότι η αξία της αγοράς του online delivery φαγητού στην χώρα μας ανέρχεται σε περίπου 300 εκατ. ευρώ. H οnline παραγγελιοληψία εκτιμάται πως αντιστοιχεί περίπου στο 20% της αγοράς παραγγελιοληψίας έτοιμου φαγητού στην Ελλάδα αφού το υπόλοιπο 80% διεκπεραιώνεται τηλεφωνικά. Συνολικά κάθε χρόνο οι Έλληνες παραγγέλλουν, ηλεκτρονικά ή/και μέσω τηλεφώνου, έτοιμο φαγητό και καφέδες αξίας περίπου 1,5 δισ. ευρώ.

    Ενδεικτική της δυναμικής και των προοπτικών των online delivery φαγητού είναι και η δραστηριοποίηση της Skroutz. Η μεγαλύτερη μηχανής αναζήτησης τιμών στην Ελλάδα μπήκε στον «πειρασμό» και δημιούργησε την πλατφόρμα online delivery φαγητού Skroutzfood.gr, εμπλουτίζοντας τις υπηρεσίες που προσφέρει στους περίπου 7,5 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες σε μηνιαία βάση και στους 1,5 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες.



    ΣΧΟΛΙΑ