• Business

    Επί τάπητος η τύχη του διαγωνισμού για την πρώτη φάση του Μετρό της Αθήνας

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    Η ακύρωση και επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την πρώτη φάση της κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, Άλσος Βεϊκου – Γουδή, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, παραμένει ως ενδεχόμενο με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι η Αττικό Μετρό θα λάβει αποφάσεις εντός του μήνα, ενόψει και της εκδίκασης στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) στις 29 Σεπτεμβρίου των αιτήσεων ακύρωσης των συμμετεχόντων στη διαδικασία.

    Η επιτροπή του διαγωνισμού, σύμφωνα επίσης με πληροφορίες, έχει προχωρήσει στην αιτιολόγηση του πρακτικού της απόφασής της για τις τεχνικές προφορές των κοινοπραξιών Άκτωρ, Ansaldo, Hitachi Rail Italy και Άβαξ ,Ghella, Alstom Transport εμμένοντας, όπως ήταν αναμενόμενο, στην αρχική κρίση της περί της παραμονής και των δύο στο διαγωνισμό. Την αιτιολόγηση έχει ζητήσει το ΣτΕ κάνοντας δεκτές και τις δύο προσφυγές (ασφαλιστικά μέτρα) που κατέθεσαν οι κοινοπραξίες η μια κατά της άλλης.

    Η απόφαση του ΣτΕ επί των αιτήσεων ακύρωσης (και πάλι η μια κοινοπραξία κατά της άλλης) εφόσον δεν υπάρξει αναβολή της εκδίκασης, αναμένεται αρκετούς μήνες μετά (τουλάχιστον 8 σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και την εμπειρία από ανάλογες υποθέσεις). Οι «οπαδοί» της ακύρωσης του διαγωνισμού προβάλουν ως επιχείρημα τις ατέρμονες δικαστικές εμπλοκές, καθώς είναι πιθανό οι ενδιαφερόμενοι να προσφύγουν και πάλι κατά της αιτιολόγησης του πρακτικού της τεχνικής αξιολόγησης, εφόσον επιλεγεί από την πολιτική ηγεσία και κατ΄ επέκταση την Αττικό Μετρό το σενάριο της συνέχισης της διαδικασίας.

    Οι ίδιοι παραδέχονται πάντως ότι εξίσου χρονοβόρο θα είναι ο διαγωνισμός να γίνει από την αρχή αφού κανείς δεν διασφαλίζει ότι δεν θα υπάρξουν και πάλι δικαστικές εμπλοκές, ενώ χρόνος θα χρειασθεί και για να αλλάξουν τα τεύχη δημοπράτησης σε περίπτωση επαναπροκήρυξης του μεγάλου αυτού έργου.

    Η εν λόγω διαδικασία ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2017, έχουν παρέλθει δηλαδή ήδη τρία χρόνια, χωρίς να ξέρει κανείς πότε το έργο θα ξεκινήσει.

    Στη δύσκολη εξίσωση σημαντικό ρόλο διαδραματίζει το γεγονός ότι οι Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ διανύουν μια από τις δυσκολότερες περιόδους της ιστορίας τους. Η πρώτη φάση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας εκτός από ένα μεγάλο έργο είναι και το μοναδικό που βρίσκεται σε εξέλιξη ώριμη διαγωνιστική διαδικασία.

    Ταυτόχρονα είναι και ένα δύσκολο έργο, η χάραξή του περιλαμβάνει πολλά κεντρικά σημεία, οι σταθμοί είναι σε πυκνοκατοικημένες περιοχές (π.χ. Κολωνάκι, Εξάρχεια) κάτι που σημαίνει καθυστερήσεις και πολλά απρόοπτα.



    ΣΧΟΛΙΑ