Να επιτρέπονται οι πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, με την προϋπόθεση ότι τα αυτοκίνητα αυτά θα χρησιμοποιούν υγρά καύσιμα χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος και όχι ορυκτά καύσιμα ζητούν με ανοιχτή επιστολή, περισσότεροι από 100 ευρωπαϊκοί φορείς και εταιρείες από τους κλάδους της ενέργειας και των μεταφορών.
Η επιστολή απευθύνεται στους ευρωπαίους νομοθέτες (Ευρωκοινοβούλιο & Συμβούλιο της ΕΕ), ενόψει της συζήτησης που θα διεξαχθεί στις 7 Ιουνίου στο Ευρωκοινοβούλιο, όπου θα κριθεί το μέλλον των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και η πιθανή κατάργηση των πωλήσεων τους από το 2035, σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής.
Σημαντική μερίδα του Ευρωκοινοβουλίου έχει στηρίξει την άποψη ότι πρέπει να αναγνωρισθεί η συμβολή των ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλού άνθρακα στη μείωση των εκπομπών CO2 από τα οχήματα.
Η πρόταση επιτρέπει στα ανανεώσιμα καύσιμα να διαδραματίσoυν σημαντικό ρόλο στην πορεία για μείωση των εκπομπών, στο σύνολο των 240 εκατ. οχημάτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Από την πλευρά των επιχειρήσεων επισημαίνεται ακόμη ο κίνδυνος, αν καταργηθούν τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, στην πράξη να κυκλοφορούν με ηλεκτρικά οχήματα οι οικονομικά ισχυρότεροι ενώ η μεσαία και χαμηλή τάξη να παραμείνει λόγω κόστους στα παλιά και ρυπογόνα οχήματα.
Την επιστολή υπογράφουν, μεταξύ άλλων, σημαντικοί ευρωπαϊκοί Σύνδεσμοι (CLEPA, FuelsEurope, eFuel Alliance, EBB, ECFD, UPEI, αλλά και ο ελληνικός Σύνδεσμος Εταιρειών Πετρελαιοειδών Ελλάδας-ΣΕΕΠΕ), εταιρείες διύλισης (ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, Repsol, ENI, Neste, MOL), μαζί με αρκετές εταιρείες αερίου, βιοκαυσίμων, αλλά και εταιρείες από τον κλάδο κατασκευής οχημάτων όπως η SiemensEnergy, MAZDA κλπ.
Διαβάστε επίσης:
ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Σε τροχιά υλοποίησης ο σταθμός αποθήκευσης ενέργειας στην Αμφιλοχία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Quest: EBITDA 100 εκατομμυρίων και επέκταση στις λευκές συσκευές το πλάνο Φέσσα
- Ιωάννινα – Κακαβιά: Προχωρούν οι μελέτες για τον αυτοκινητόδρομο – Πότε ξεκινάει τα έργα η ΑΒΑΞ
- Ελβετικό φράγκο: Το παρασκήνιο της ρύθμισης και το «κούρεμα» έως 25%
- Ο ανασχηματισμός στο Μαξίμου, το παρασκήνιο για το καλώδιο, η συγχώρεση του Δαμιανού, η πρόκληση των Τούρκων κι ένα hot πολιτικό quiz

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

Γιάννης Αλαφούζος: Πλοίο της Kyklades Maritime είναι το πρώτο τάνκερ που φόρτωσε πετρέλαιο από το λιμάνι της Ταρτούς στη Συρία
Γιατί ειναι happy στο ΜΜ με τον Πανάρα, oι άγριοι τραπεζίτες, η Metlen στον FTSE100, τι συμβαίνει στον ΑΔΜΗΕ, στον ΟΠΑΠ τα Λαχεία, η κίνηση Βαφειά, το ράλι της AKTΟR και τα 600 εκατ. του Πατέρα
