Οι εξαγωγές ελβετικών ρολογιών σημείωσαν οριακή άνοδο τον Ιούλιο, καθώς οι ισχυρές αποστολές προς τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία αντιστάθμισαν την περαιτέρω μείωση της ζήτησης για premium και πολυτελή ρολόγια στην Κίνα και το Χονγκ Κονγκ.

Οι αποστολές αυξήθηκαν κατά 1,6% σε αξία, στα 2,2 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (2,6 δισ. δολάρια) τον Ιούλιο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς ο αριθμός των ρολογιών που εστάλησαν στις ξένες αγορές κατά τη διάρκεια του μήνα παρέμεινε σταθερός σε περίπου 1,4 εκατομμύρια μονάδες, δήλωσε την Τρίτη η Ομοσπονδία της Ελβετικής Βιομηχανίας Ρολογιών.

Οι αυξήσεις προήλθαν από το άλμα των εξαγωγών προς τις ΗΠΑ -την μεγαλύτερη αγορά- κατά 11%, και ένα κύμα ανόδου κατά 26% στην Ιαπωνία, η οποία ξεπέρασε την Κίνα ως η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για τα ελβετικά ρολόγια.

Τα κέρδη αντισταθμίστηκαν από τη συνεχιζόμενη μείωση των εξαγωγών προς την Κίνα και το Χονγκ, οι οποίες μειώθηκαν κατά 33% και 19% αντίστοιχα.

Οι τελευταίοι αριθμοί δείχνουν την εκπληκτική ανθεκτικότητα της αγοράς των ΗΠΑ, η οποία ξεπέρασε την Κίνα ως ο κορυφαίος προορισμός για τα ελβετικά ρολόγια το 2021, καθώς και τη συνεχιζόμενη ισχύ της Ιαπωνίας ως κόμβου αγορών ρολογιών στην Ασία λόγω του αδύναμου νομίσματός της.

Τα στοιχεία υπογραμμίζουν επίσης το βάθος και την επιμονή της επιβράδυνσης της Κίνας που έχει ισχυρό αντίκτυπο στον κλάδο και πλήττει τις κορυφαίες ελβετικές μάρκες ρολογιών.

Τα αποτελέσματα της Richemont

Τον Ιούλιο, η Richemont ανακοίνωσε πτώση 27% στις πωλήσεις της ευρύτερης Κίνας κατά το τρίμηνο που έληξε στο τέλος Ιουνίου, παρασύροντας τις συνολικές πωλήσεις των brands ρολογιών της, στα οποία περιλαμβάνονται τα Vacheron Constantin, Jaeger-LeCoultre και IWC, κατά 13%.

Η Swatch Group AG, στην οποία ανήκουν οι Omega, Blancpain και Breguet, δήλωσε επίσης τον ίδιο μήνα ότι οι πωλήσεις στην Κίνα σημείωσαν πτώση 30% κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Η ζήτηση για ακριβά ρολόγια έχει μειωθεί μετά από την έκρηξη αγορών κατά την διάρκεια της πανδημίας. Οι αγοραστές ρολογιών υψηλής ποιότητας έχουν περιορίσει τις δαπάνες εν μέσω των υψηλότερων επιτοκίων, της ασταθούς οικονομικής ανάπτυξης και των γεωπολιτικών συγκρούσεων.

Οι ωρολογοποιίες πλήττονται επίσης από την συνεχή ισχυροποίηση του ελβετικού φράγκου που έχει ωθήσει τις αυξήσεις των τιμών σε ορισμένες αγορές, αποτρέποντας τους πελάτες. Μετά από ένα ακόμη ρεκόρ το 2023, οι ελβετικές εξαγωγές ρολογιών μειώθηκαν κατά 2,4% τους πρώτους επτά μήνες του έτους σε 15,2 δισεκατομμύρια φράγκα.

Οι εξαγωγές ρολογιών με τιμές χονδρικής άνω των 3.000 φράγκων αυξήθηκαν κατά 5,4% σε αξία τον Ιούλιο, ενώ τα ρολόγια κάτω των 200 φράγκων, στα οποία περιλαμβάνεται η δημοφιλής συνεργασία Omega MoonSwatch της Swatch Group, αυξήθηκαν κατά σχεδόν 14%, υπογραμμίζοντας τις προκλήσεις για τα ελβετικά ρολόγια μεσαίων τιμών.

Οι εξαγωγές ρολογιών Omega της Swatch Group αυξήθηκαν κατά 7% τον Ιούλιο, ενώ οι εξαγωγές ρολογιών της μάρκας Swatch αυξήθηκαν κατά 27%, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας, αρνούμενος να δώσει στοιχεία για άλλες μάρκες.

Διαβάστε επίσης:

Η OMEGA παρουσιάζει το Paris 2024 Bronze Gold Edition

Swatch: Η Κίνα «βύθισε» τα κέρδη κατά 70% στο 6μηνο  

Richemont: Οι πωλήσεις κοσμημάτων “έσωσαν” τα έσοδα – Πτώση στα πολυτελή ρολόγια