• Business

    Ε. Βασιλάκης: Ακριβά εισιτήρια , χρέωση αποσκευών, και marketing της προηγούμενης δεκαετίας για την Aegean

    Ευτύχης Βασιλάκης

    Ευτύχης Βασιλάκης. Πρόεδρος Aegean Air


    Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο οι διεθνείς αεροπορικές εταιρίες να αναβαθμίζουν τα δρομολόγια τους ενώνοντας, με απευθείας πτήσεις εννοείται, περισσότερους τουριστικούς προορισμούς, μέσα στους οποίους δυστυχώς δεν βρίσκεται πάντα και η Αθήνα, προσφέροντας ελκυστικά τουριστικά πακέτα αλλά και μεμονωμένα εισιτήρια σε πολύ χαμηλές τιμές. Άραγε αυτό το φαινόμενο μπορεί να οδηγήσει σε ευγενή άμιλλα τη μοναδική ελληνική αεροπορική εταιρία Aegean/Olympic Air του Ομίλου Βασιλάκη με τις διεθνείς αεροπορικές εταιρίες πετυχαίνοντας περισσότερες απευθείας συνδέσεις σημαντικών τουριστικών προορισμών ή σε αθέμιτο ανταγωνισμό ο οποίος, μπορεί και να επιφέρει μείωση τιμών, γεγονός το οποίο στην Ελληνική αγορά δεν έχει συμβεί μέχρι σήμερα;

    Eυτύχιος Βασιλάκης. Ετών 55. Βασικός Μέτοχος Aegean Airlines
    Eυτύχιος Βασιλάκης. Ετών 55. Βασικός Μέτοχος Aegean Airlines

    Marketing της περασμένης δεκαετίας 

    Γιατί καλό και το marketing της Aegean για τις ανέσεις που προσφέρει σε οικογένειες που ταξιδεύουν με μικρά παιδιά γεγονός που διαφημίζεται έντονα τις τελευταίες ημέρες, αλλά μήπως να σκεφτούμε λίγο ότι αργήσαμε να “ανακαλύψουμε τον τροχό” ιδίως σε ότι έχει να κάνει με τα οικογενειακά ταξίδια με το αεροπλάνο;

    Οι ανταγωνίστριες εταιρίες, όπως π.χ. Lufthansa, Delta Airlines, KLM, κ.α. τα ειδικά παιδικά γεύματα, το μειωμένο/μηδενικό εισιτήριο για τα βρέφη αλλά και το κατά προτεραιότητα check in πτήσης, τα θεωρούν δεδομένα εδώ και αρκετά χρόνια!

    Όσοι ασχολούνταν με τον τουρισμό πριν ξεσπάσει η κρίση στην Ελλάδα, θα θυμούνται την ανακοίνωση της Ολυμπιακής Αεροπορίας (κρατικής τότε), αρχικά, να διακόψει τις απευθείας πτήσεις της για Ουάσιγκτον και κατόπιν, πριν περάσει στον Όμιλο Βασιλάκη, για Νέα Υόρκη/Ατλάντα.

    Τι μάχες είχαν δοθεί και τι πιέσεις είχαν ασκηθεί τόσο από τουριστικούς παράγοντες όσο και από Έλληνες ξενοδόχους, στην πολιτική ηγεσία του Ελληνικού τουρισμού για να “ξανανοίξει” τη σύνδεση Ελλάδας-ΗΠΑ! Μάταιος κόπος: “Μας κοστίζουν πολλά αυτές οι πτήσεις” ήταν η απάντηση υπουργού Τουρισμού!

    Κι έτσι περιοριστήκαμε να “καλωσορίζουμε” τους Αμερικανούς τουρίστες μόνο στα λιμάνια αφού προτιμούσαν να επισκέπτονται την Ελλάδα με τα κρουαζιερόπλοια στα οποία, λόγω cabotage, επιβιβάζονταν από τη γειτονική Κωνσταντινούπολη, η οποία ποτέ δεν διέκοψε την απευθείας πτήση της προς τις Αμερικανικές μεγαλουπόλεις.

    tuskish airlinesΝα τι κάνει η Turkish Airlines

    Μιλώντας για τις γειτονικές τουριστικά ανταγωνιστικές χώρες, όπως είναι η Τουρκία και η Κύπρος πρέπει να επισημάνουμε ότι αξίζει επαίνων και αυτό αποδεικνύεται από την ζήτηση την οποία έχει, το γεγονός ότι ο Τουρκικός αεροπορικός μεταφορέας Turkish Airlines ο οποίος συνδέει την Κωνσταντινούπολη με την Νέα Υόρκη, την Ουάσιγκτον και άλλες Αμερικανικές πόλεις απευθείας προσφέρει όχι μόνο δωρεάν τη βαλίτσα (ενώ η Aegean τη χρεώνει) αλλά προσφέρει, στα υπερατλαντικά ταξίδια, το δικαίωμα ανά άτομο να μεταφέρει δυο βαλίτσες!

    Όσον αφορά βέβαια στους ναύλους…σαφώς και είναι σημαντικά φθηνότεροι των άλλων αεροπορικών εταιριών.

    Αποτέλεσμα αυτής της ενέργειας είναι τόσο Έλληνες τουρίστες με προορισμό τις ΗΠΑ όσο και στελέχη οργανισμών και επιχειρήσεων που επισκέπτονται την Ελλάδα for business να προτιμούν να ταξιδεύουν με Turkish Airlines!

    emirates-airbus-a830-BUS1115

    Έρχεται η Emirates…

    Επίσης, πολύ πρόσφατο γεγονός αποτελεί και η σημαντική κίνηση του ομίλου Emirates που ανακοινώθηκε στις αρχές του 2016, και αυτή δεν είναι άλλη από την απευθείας σύνδεση Αθήνας-Λάρνακας στο δρομολόγιο προς το Ντουμπάι. Αυτό πρακτικά τι σημαίνει για τον Ελληνικό τουρισμό;

    Ότι ο όμιλος Emirates που ενώνει 142 προορισμούς σε 80 χώρες σε Ευρώπη, Βόρεια και Νότια Αμερική, Μέση Ανατολή, Αφρική, ινδική υποήπειρο και Ασιατικές χώρες του Ειρηνικού μπήκε δυναμικά στην αγορά της Κύπρου εντείνοντας έτσι τον ανταγωνισμό με τον ελληνικό αεροπορικό μεταφορέα Aegean Airlines και ενίσχυσε την παρουσία της στην Ελλάδα καθώς αυτή είναι η δεύτερη καθημερινή πτήση Αθήνα-Ντουμπάι, προσφέροντας επίσης τη δυνατότητα δεύτερης αποσκευής αφού τα συγκεκριμένα αεροσκάφη της είναι δυναμικότητας 360 επιβατών.



    ΣΧΟΛΙΑ