• Business

    Δημητριάδης (Υπερταμείο): Μέσα στο α’ τρίμηνο του 2024 ο διαγωνισμός για τα 22 αεροδρόμια

    • NewsRoom

    Γρηγόρης Δημητριάδης, Διευθύνων Σύμβουλος, Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ)


    Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024 αναμένεται να ξεκινήσει η πρώτη φάση του διαγωνισμού για τα 22 αεροδρόμια, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο  Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου, Γρηγόρης Δημητριάδης, στο 24ο Συνέδριο Prodexpo που διεξάγεται στις 25 και 26 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

    «Τα αεροδρόμια παραμένουν στην ιδιοκτησία μας. Υπάρχει ένας operator που τα λειτουργεί και τα εκσυγχρονίζει. Στην Καλαμάτα είμαστε στη φάση της διαδικασίας που ολοκληρώνουμε τη σύμβαση που θα δοθεί στους τέσσερις που έχουν επιλεγεί.

    Στα άλλα 22 έχουμε επιλέξει τους συμβούλους που θα κάνουν την αντίστοιχη δουλειά. Θα προχωρήσουμε στην πρώτη φάση έναρξης του διαγωνισμού μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024. Θέλουμε τη συμπαράσταση της ΥΠΑ που θα πρέπει να δώσει τα στοιχεία για να κάνουμε γρήγορα τη δουλειά μας. Υπάρχει το know how, υπάρχει ενδιαφέρον από την αγορά.

    Γι’ αυτό τα πάμε και τα 22 μαζί. Το πάμε με ολιστική προσέγγιση για να μην ξεμείνουν αεροδρόμια που δεν θα εκσυγχρονιστούν» ανέφερε χαρακτηριστικά για το θέμα ο επικεφαλής του Υπερταμείου.

    Σχετικά με την καταγραφή της περιουσίας του Δημοσίου, ο Γρηγόρης Δημητριάδης, αναφέρθηκε στη δύσκολη κατάσταση που επικρατεί αλλά και στο παράδειγμα άλλων χωρών που χρειάστηκαν δεκαετίες για να την καταγράψουν:

    «Κάναμε ένα πιλοτικό, ξέραμε περίπου τι θα έβγαινε, αλλά πάντα όταν το βλέπεις στην πράξη είναι διαφορετικά. Για το 43% των ακινήτων δεν είχαμε πλήρως τα στοιχεία για το πού βρίσκονται. Δεν ξέραμε όλα τα στοιχεία.

    Στην περίπτωση της ΕΤΑΔ, έχουμε 70.000 και πλέον ακίνητα, τα μισά εκ των οποίων είναι καταπατημένα.

    Στα άλλα μισά, το 43% δεν καταφέραμε να συγκεντρώσουμε όλα τα στοιχεία. Είναι κρίσιμο για εμάς να ξέρουμε ακριβώς τι έχουμε. Στους ομολόγους στη Γαλλία τους πήρε 20 χρόνια για να το κάνουν».

    Ερωτώμενος αν «Υπερταμείο» σημαίνει μόνο «αποκρατικοποιήσεις», ο Γρηγόρης Δημητριάδης απάντησε: «Όντως το Υπερταμείο δημιουργήθηκε σε φάση μεγάλης κρίσης και ήρθε επειδή οι ξένοι μας είπαν να το κάνουμε. Έπρεπε να το έχουμε κάνει από μόνοι μας.

    Στις περισσότερες χώρες υπάρχει χωρίς να τους το έχουν επιβάλλει. Το ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε για να κάνει αποκρατικοποιήσεις. Αυτό σε εκείνη τη φάση, μπορεί να ήταν απαραίτητο και χρήσιμο, μια κλειστή οικονομία έπρεπε κάπως να ανοίξει».

    Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο χαρακτηριστικό παράδειγμα της «Διώρυγας της Κορίνθου». «Έχουμε μια θυγατρική τη “Διώρυγα της Κορίνθου”. Είναι μια εταιρεία που είναι περιουσία του Δημοσίου. Δεν θα πουλήσουμε τη Διώρυγα της Κορίνθου.

    Όμως μέχρι τώρα ήταν συλλέκτης διοδίων. Υπάρχει μια μεγάλη έκταση δίπλα στις όχθες. Ανήκει σ’ αυτή την εταιρεία. Δεν θα πουλήσουμε την εταιρεία ή το έδαφος, αλλά θα την αξιοποιήσουμε με real estate development. Θα μπορούσε να γίνει από ένα εκπτωτικό πάρκο. Θα παραμείνει στην κυριότητα του δημοσίου. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα χρησιμοποιήσεις ιδιώτες».

    Τέλος, κληθείς να απαντήσει σχετικά με την πορεία μετεξέλιξης του Υπερταμείου σε δημόσιο επενδυτικό ταμείο, σημείωσε: «Από τον ιδρυτικό νόμο το έχει αυτό. Πρέπει να επανεπενδύουμε τα έσοδα από τις θυγατρικές. Όταν δημιουργήθηκε, ήρθε από μια έμπνευση που έγινε copy paste από ξένα παραδείγματα.

    Γιατί είναι χρήσιμο; Γιατί έχεις τα επενδυτικά ταμεία, που έχουν κρατική περιουσία, σκέφτονται μακροπρόθεσμα για τις επόμενες γενιές, και πρέπει να δεις πώς θα προσελκύσεις επενδυτές στη χώρα».

    Όσο για το χρόνο ολοκλήρωσης αυτής της μετεξέλιξης, σημείωσε: «Έχουμε τη Blackrock που το έχει κάνει και σε άλλες χώρες για να έχουμε τη σωστή δομή, για να μπορούμε να είμαστε αξιόπιστοι και να μπορούμε να προσελκύσουμε ξένους επενδυτές.

    Η επενδυτική βαθμίδα διευκολύνει περισσότερο. Το να έχεις ένα υπερταμείο, που δεν παίρνει εντολές απευθείας από την κυβέρνηση, αλλά έχει δική του πιο τεχνοκρατική άποψη πάντα με το δημόσιο συμφέρον, το βλέπει ένας επενδυτής.

    Έχει μια πολυπλοκότητα που αφορά και τον μέτοχο μας και τους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Ελπίζω τους επόμενους μήνες να έχουμε καταλήξει στη φόρμουλα».

    Διαβάστε επίσης: 

    ΟΑΣΘ: Εγκρίθηκε η διαδικασία πρόσληψης 150 νέων οδηγών

    Ι. Μάργαρης (ΑΔΜΗΕ): Είναι η ώρα των διεθνών διασυνδέσεων και της αποθήκευσης

    DHL Express: Επενδύει στην επιτάχυνση απεξάρτησης των αερομεταφορών από εκπομπές CO2



    ΣΧΟΛΙΑ