Άλμα σχεδόν 7% σημειώνει η μετοχή της Diageo το μεσημέρι της Τρίτης, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη άνοδο των τελευταίων πέντε ετών, καθώς η πολυεθνική πίσω από brands όπως η Smirnoff, το Johnnie Walker και η Guinness ανέφερε ότι αναμένει να διατηρήσει σταθερή την αύξηση των πωλήσεων φέτος, ανακοινώνοντας παράλληλα περισσότερες περικοπές κόστους, μετά την ξαφνική αποχώρηση του διευθύνοντος συμβούλου της.

Όπως επεσήμανε η εταιρεία, η οργανική αύξηση των πωλήσεων πιθανότατα να φτάσει την αύξηση κατά 1,7% του περασμένου έτους, ένα ποσοστό ελαφρώς μεγαλύτερο από τις προβλέψεις των αναλυτών.

1

Αυτό οφείλεται στην αύξηση των τιμών και του όγκου πωλήσεων, την οποία η εταιρεία απέδωσε στην ισχυρή ζήτηση από νεότερους καταναλωτές.

Να σημειωθεί ότι η μετοχή της Diageo, έχουν υποχωρήσει σχεδόν κατά 30% φέτος μέχρι το κλείσιμο της Δευτέρας.

Οι επιπτώσεις των δασμών Τραμπ

Σύμφωνα με το Bloomberg, όπως και οι αντίπαλοί της, η Diageo αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις των εμπορικών δασμών του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και τους φόβους των καταναλωτών ότι θα τροφοδοτήσουν τον πληθωρισμό.

Η Diageo δήλωσε ότι τώρα αναμένει ετήσια επιβολή δασμών στα 200 εκατομμύρια δολάρια, ένα ποσοστό αυξημένο από την προηγούμενη εκτίμηση των 150 εκατομμυρίων δολαρίων, εκ των οποίων τα μισά είχε δηλώσει ότι θα μπορούσε να μετριάσει.

Δήλωσε επίσης ότι θα επεκτείνει το πρόγραμμα εξοικονόμησης κόστους στα 625 εκατομμύρια δολάρια σε διάστημα τριών ετών, από τον προηγούμενο στόχο των 500 εκατομμυρίων δολαρίων.

Πιθανότατα να υπάρξουν κάποιες απώλειες θέσεων εργασίας, δήλωσε ο Νικ Τζαντζιάνι (Nik Jhangiani), ο οποίος διορίστηκε προσωρινός διευθύνων σύμβουλος μετά την αποχώρηση της Ντέμπρα Κρου (Debra Crew) τον περασμένο μήνα.

Αισιόδοξα μηνύματα

Ωστόσο, ο νέος CEO σημείωσε ότι παρότι το καταναλωτικό περιβάλλον δεν βρίσκεται ακόμη σε καλό επίπεδο, οι πελάτες της Γενιάς Ζ ειδικότερα, εξακολουθούν να ξοδεύουν χρήματα και να βγαίνουν έξω για να διασκεδάσουν, τροφοδοτώντας τη ζήτηση για μη αλκοολούχα ποτά και έτοιμα προς κατανάλωση κοκτέιλ, κάτι που εμπνέει αισιοδοξία.

Η εταιρεία θα επιδιώξει επίσης μια ισορροπία μεταξύ τιμών και δασμών, επεσήμανε ο CEO, προσθέτοντας ότι οι αυξήσεις δεν είναι αναπόφευκτες για τις μάρκες που επηρεάζονται από τους νέους δασμούς.

Οι προβλέψεις για την αύξηση των πωλήσεων για το 2026 είναι συγκρατημένες «αλλά περιλαμβάνουν το γνωστό κόστος των δασμών και θα πρέπει να επιτευχθούν άνετα», δήλωσε σε σημείωμα ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Duncan Fox, προσθέτοντας ότι η αύξηση του όγκου πωλήσεων έδειξε ότι το μάρκετινγκ της Diageo είχε πείσει τους καταναλωτές να επιστρέψουν στις μάρκες της.

Διαβάστε επίσης: 

Palantir: Η Τεχνητή Νοημοσύνη εκτόξευσε τις πωλήσεις κατά 48% – Έσοδα πάνω από $1 δισ.

Aramco: Βουτιά στα κέρδη για 10ο διαδοχικό τρίμηνο – Το «αδύναμο» πετρέλαιο αύξησε το χρέος

BP: Ισχυρά κέρδη στο β’ τρίμηνο εν μέσω αβεβαιότητας στις τιμές ενέργειας