• Business

    DHL: Ο κολοσσός στις διεθνείς μεταφορές που «ποντάρει» στις ελληνικές εξαγωγές – Ο ρόλος του ηλεκτρονικού εμπορίου

    Ελευθέριος Σαμαράς, CEO DHL Express (Ελλάς)

    Ελευθέριος Σαμαράς, CEO DHL Express (Ελλάς)


    Σε ένα από δυναμικότερα κομμάτια της ελληνικής οικονομίας, τις εξαγωγές μέσω διαδικτύου ρίχνει το βάρος της η DHL Express. Όπως ανέφερε χθες ο επικεφαλής της εταιρείας στην Ελλάδα, Ελευθέριος Σαμαράς σε εκδήλωση για τη συμπλήρωση 40 χρόνων από την είσοδο της DHL στη χώρα μας στο συγκεκριμένο τομέα υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες καθώς ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις σπεύδουν να εκμεταλλευθούν τις δυνατότητες που προσφέρει το e-commerce, για να διοχετεύσουν τα προϊόντα τους στις διεθνείς αγορές. Υπάρχουν μάλιστα κλάδοι, όπως τα καλλυντικά και παρα-φαρμακευτικά προϊόντα, η υπόδηση, η τεχνολογία και τα τρόφιμα που αναπτύσσονται εντυπωσιακά χάρη στην απόφασή τους να επενδύσουν στο e-commerce.

    Τα στελέχη της DHL Express (Ελλάς) θεωρούν πως η πολυεθνική έχει όλες τις προϋποθέσεις να ενισχύσει το μερίδιο που κατέχει στις αεροπορικές αποστολές εμπορευμάτων στο εξωτερικό, χάρη στο ισχυρό δίκτυο και τις ανταγωνιστικές υπηρεσίες που παρέχει. «Μπορούμε να παραδώσουμε τα προϊόντα σε οποιοδήποτε μέρος της Ευρώπης ακόμη και την επόμενη μέρα», σημείωσαν χαρακτηριστικά. Παράλληλα, τόνισαν πως στηρίζουν έμπρακτα την προσπάθεια των επιχειρήσεων να μεγαλώσουν το διεθνές αποτύπωμά τους, προσφέροντας πολύτιμες συμβουλές για τον τρόπο που πρέπει να προσεγγίσουν μια νέα αγορά. «Ανοίγουμε το παράθυρο στον κόσμο για τις ελληνικές επιχειρήσεις με το δίκτυό μας», υπογράμμισε ο κ. Σαμαράς.

    Οι αποστολές εμπορευμάτων στο εξωτερικό μέσω e-shops συνεισφέρουν ήδη ένα μεγάλο κομμάτι των πωλήσεων της εταιρείας, (ανέρχεται σε 15%) και αναπτύσσονται συνεχώς. Το e-commerce είναι η ανερχόμενη δύναμη στο παγκόσμιο εμπόριο και μάλιστα τα επόμενα χρόνια αναμένεται να τονώσει σημαντικά τις διασυνοριακές μεταφορές, όπου δραστηριοποιείται κατά κόρον η DHL, οι οποίες εκτιμάται ότι θα φθάσουν τα 900 δισ. ευρώ!

    Την ίδια ώρα, η εταιρεία σχεδιάζει νέες επενδύσεις, με στόχο να βελτιώσει περαιτέρω τα επίπεδα εξυπηρέτησης αλλά και τους χρόνους παράδοσης των εμπορευμάτων. Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογεί την εγκατάσταση νέων θυρίδων αυτόματης παραλαβής σε περισσότερα σημεία της χώρας και εξετάζει την προσθήκη νέων δρομολογίων για παραδόσεις τις απογευματινές και βραδινές ώρες ενώ προχωρά στην αναβάθμιση της παρουσίας της στην Θεσσαλονίκη.

    «Υπάρχει διάθεση για νέες επενδύσεις στην Ελλάδα», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σαμαράς, τονίζοντας πως σε ετήσια βάση διατίθενται περί τις 500.000 ευρώ. Παράλληλα με τα παραπάνω, η εταιρεία εξετάζει τον τρόπο ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών που αναπτύσσονται στο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης που έχει η μητρική, όπως τα drones και οι ογκομετρικές ζυγαριές με μικροπομπούς.

    Την τελευταία δεκαετία, η εταιρεία έχει επενδύσει περίπου 20 εκατ. ευρώ μεταξύ άλλων για νέες εγκαταστάσεις στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, την πλήρη ανακαίνιση του γραφείου στην Πάτρα και την πλήρη αντικατάσταση του στόλου των φορτηγών της.

    40 χρόνια παρουσίας

    Η DHL ιδρύθηκε το 1969 και ανήκει στον όμιλο της Deutsche Post DHL, που ηγείται τον παγκόσμιο κλάδο των ταχυμεταφορών με τζίρο άνω των 60 δις. ευρώ. Διαθέτει 250 αεροσκάφη, 31.000 οχήματα, 50.000 σημεία εξυπηρέτησης και πραγματοποιεί 350 εκατομμύρια αποστολές τον χρόνο και απασχολεί 90.000 άτομα προσωπικό.

    Στην Ελλάδα ήρθε το 1978. Πρώτο πελάτη είχε την Citibank ενώ τα πρώτα γραφεία ήταν στην οδό Καρνεάδου στο Κολωνάκι. Μέσα σε λίγα χρόνια και χάρη στις ανταγωνιστικές υπηρεσίες που προσέφερε κατάφερε να αναδειχθεί σε κυρίαρχη δύναμη στον χώρο των διεθνών μεταφορών. Σήμερα, ελέγχει πάνω από το 50% των διεθνών αποστολών και απασχολεί άμεσα και έμμεσα 500 άτομα προσωπικό. Έχει 3 αεροσκάφη που εκτελούν καθημερινά πτήσεις από το ΔΑΑ και το αεροδρόμιο Μακεδονίας της Θεσσαλονίκης, 170 οχήματα και διατηρεί 42 σημεία εξυπηρέτησης σε όλη την χώρα. Έχει πάνω από 3.000 πελάτες ενώ πέρυσι πραγματοποίησε 2,7 εκατομμύρια αποστολές.

    Την τελευταία πενταετία οι πωλήσεις της είναι διαρκώς ανοδικές, φθάνοντας πέρυσι στα 50 εκατ. ευρώ. Ανάλογη είναι και η πορεία φέτος, καθώς στο πρώτο τετράμηνο οι πωλήσεις «τρέχουν» με διψήφιους ρυθμούς, και προβλέπεται να ανέλθουν στα 55 εκατ. ευρώ στο τέλος του έτους ενώ τα EBITDA να διαμορφωθούν σε περίπου 10 εκατ. ευρώ.

    Το ανθρώπινο δυναμικό, σύμφωνα με τα στελέχη της DHL, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας. Όπως είπαν, υπάρχει συνεχής εκπαίδευση και επιμόρφωση ενώ δεν έχουν σταματήσει στιγμή να δίνονται μπόνους και αυξήσεις και να επιβραβεύονται οι υπάλληλοι που ξεχωρίζουν. Οι έξτρα παροχές που δίνει αντιστοιχούν σε δυο έξτρα μισθούς το χρόνο!



    ΣΧΟΛΙΑ