• Business

    Deca: Αποεπενδύει από τη Lariplast o Δημήτρης Δασκαλόπουλος

    • Άννα Διανά
    Δημήτρης Δασκαλόπουλος, επιχειρηματίας

    Δημήτρης Δασκαλόπουλος, επιχειρηματίας


    Αποεπενδύει από τη Lariplast το fund Diorama, συμφερόντων του πρώην προέδρου του ΣΕΒ Δημήτρη Δασκαλόπουλου, που διαχειρίζεται η Deca Investments.

    Πέντε χρόνια μετά την επένδυση ύψους 5,4 εκατ. ευρώ στη θεσσαλική βιομηχανία πλαστικών της οικογένειας Τσερέπα, το fund κάνει έξοδο πουλώντας το ποσοστό του.

    Το 10% που κατείχε περνά στα χέρια του βασικού μετόχου και επικεφαλής της εταιρείας Γιάννη Τσερέπα και με την τυπική ολοκλήρωση της διαδικασίας ολοκληρώνεται ο κύκλος επένδυσης του fund του Δημήτρη Δασκαλόπουλου.

    Ο  πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Γιάννης Τσερέπας
    Γιάννης Τσερέπας, Πρόεδρος και CEO της Lariplast

    Το τίμημα επαναγοράς του ποσοστού

    Το τίμημα επαναγοράς των 2.297 μετοχών, που αντιστοιχεί στο 10% του κεφαλαίου της Diorama Investments Sicar, κινείται σε ένα εύρος από 4,134 εκατ. ευρώ έως 5,742 εκατ. ευρώ, όπως προκύπτει από την έγκριση και εξουσιοδότηση που έδωσε η Γ.Σ. των μετόχων της Lariplast στο Δ.Σ. για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης.

    Η λαρισινή βιομηχανία πλαστικών, με ιστορία από το 1969 όταν ο Αγγελος Τσερέπας έστησε μια μικρή βιοτεχνία  και παρήγαγε κύπελλα για γιαούρτια, σήμερα έχει μετεξελιχθεί σε έναν όμιλο με κυρίαρχη θέση στην αγορά και ισχυρή παρουσία στις διεθνείς αγορές που παρασκευάζει συσκευασίες για τρόφιμα και ποτά από πλαστικό και χαρτί.

    Άγγελος Τσερέπας (Lariplast)

    Με δύο παραγωγικές μονάδες σε Ελλάδα και Γαλλία και εξαγωγές σε περισσότερες από 22 χώρες, ο όμιλος τζιράρει περί τα 42 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις της Lariplast ΑΕΒΕ το 2023 έκλεισαν στα 26 εκατ. ευρώ. Σχεδόν το 65% του τζίρου προέρχεται από τις αγορές του εξωτερικού με πρώτο εξαγωγικό προορισμό την Ιταλία όπου οι πωλήσεις φτάνουν στα 10 εκατ. ευρώ.  δεύτερο το Ισραήλ και τρίτη την αγορά των ΗΠΑ.

    Από το πλαστικό στο χαρτί

    Χωρίς να απομακρύνεται από το πλαστικό η εταιρεία έχει μπει και στην παραγωγή χαρτιού επεκτείνοντας την παρουσία της στην αγορά της χάρτινης συσκευασίας και καλύπτοντας τις όποιες απώλειες  από την κατάργηση των πλαστικών στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ο πρώτος γύρος επενδύσεων ύψους 10+2 εκατ. ευρώ έχει ολοκληρωθεί και από τις νέες γραμμές παραγωγής με την επένδυση σε πλήρη λειτουργία βγαίνουν 350 εκατ. χάρτινα ποτήρια με τη δυναμικότητα να φτάνει στο μισό δισεκατομμύριο ετησίως.

    Πρόκειται για μια στρατηγική επένδυση, σε πρώτη φάση συμπληρωματική της βασικής δραστηριότητας, η οποία ωστόσο σε βάθος χρόνου εκτιμάται από τη διοίκησή της ότι θα έχει πολύ σημαντικά αποτελέσματα. Στην ωρίμανση της επένδυσης το χαρτί υπολογίζεται ότι θα προσθέσει άλλα 20 εκατ. ευρώ σε βάθος τριετίας ενώ αλλά 10 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα προσθέσει η επένδυση για την  παραγωγή χάρτινων προϊόντων συσκευασίας για take away. Επιπλέον, έχει δρομολογηθεί επένδυση 7 εκατ. ευρώ για συσκευασία στη βιομηχανία τροφίμων με καινοτόμες ιδιότητες. Πρόκειται για μία λειτουργική επένδυση βάζει τη Lariplast στην αγορά της βιομηχανίας τροφίμων.

    Η δυναμική της Lariplast Γαλλίας

    Την ίδια ώρα η Lariplast Γαλλίας διαγράφει την ανοδική της πορεία εκτός πλέον της αγοράς πλαστικού.

    Η  εταιρεία μια δεκαετία και πλέον μετά την παραγωγική της επέκταση έχει μετασχηματιστεί πλέον σε μια βιομηχανία παραγωγής χαρτιού κουζίνας και τουαλέτας, μετά την απόφαση της χώρας να προχωρήσει στην πλήρη κατάργηση του πλαστικού. Η Lariplast Γαλλίας με επενδύσεις που έχει υλοποιήσει τα τελευταία δύο χρόνια για την επέκτασή της και την αλλαγή του μηχανολογικού εξοπλισμού έχει μπει σε μια νέα αγορά εξυπηρετώντας όλη την περιοχή Benelux.

    Ενδεικτικό της δυναμικής που εμφανίζει η Lariplast Γαλλίας, είναι ότι το 2022 οι πωλήσεις ήταν στα 10 εκατ. ευρώ και το 2023 εκτοξεύτηκαν πάνω από τα 16 εκατ. ευρώ.

    Διαβάστε επίσης

    Ο Μασούτης στον δρόμο που άνοιξε η Σκλαβενίτης

    Σούπερ μάρκετ: Κόβονται οι προσφορές, πέφτουν οι τιμές – Τι αποκαλύπτουν οι νέοι τιμοκατάλογοι

    Ανατροπή στην αγορά φέρνει η Lidl



    ΣΧΟΛΙΑ