• Business

    Ο Μασούτης στον δρόμο που άνοιξε η Σκλαβενίτης

    • Άννα Διανά
    Ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, Γιάννης Μασούτης

    Ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, Γιάννης Μασούτης


    Σε χρεώσεις για τις παραδόσεις από το online κατάστημά της προχωρά η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Μασούτης από τις 5 Μαρτίου.

    Στα χνάρια του leader της αγοράς Σκλαβενίτης, που άνοιξε πρώτη το περασμένο καλοκαίρι τον «χορό» των χρεώσεων, η Μασούτης αλλάζει την τιμολογιακή της πολιτική αποστολών διατηρώντας τη δωρεάν διανομή για παραγγελίες άνω των 90 ευρώ.

    «Δεν είχαμε χρεώσεις για όλα τα προηγούμενα χρόνια, η διανομή και αποστολή ήταν δωρεάν μέχρι να βρει τα πατήματά του το e-shop. Από τις 5 Μαρτίου αναπροσαρμόζουμε την τιμολογιακή μας πολιτική βάζοντας ελάχιστο όριο αξίας παραγγελίας για δωρεάν παράδοση προκειμένου να διατηρήσουμε τις ποιοτικές υπηρεσίες που παρέχουμε» σχολιάζει στο mononews, ο επικεφαλής της αλυσίδας κ. Γιάννης Μασούτης.

    Η νέα πολιτική της αλυσίδας Μασούτης για την , υπηρεσία διανομής που είναι διαθέσιμη σε 50 πόλεις της Ελλάδας, τίθεται σε εφαρμογή από τις 5 Μαρτίου και προβλέπει:

    -Για παραλαβή της παραγγελίας από το κατάστημα δεν υπάρχει χρέωση

    -Για παραγγελίες αξίας άνω των 90 ευρώ δεν υπάρχει χρέωση

    -Για παραγγελίες αξίας από 40 ευρώ έως 89,99 ευρώ η χρέωση είναι 2,5 ευρώ

    -Για παραγγελίες αξίας από 20 ευρώ έως 39,99 ευρώ, η χρέωση είναι 3,5 ευρώ. Αυτό που ισχύει μέχρι σήμερα για το ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας, masoutis.gr είναι δωρεάν μεταφορικά για ελάχιστο ποσό παραγγελίας 40 ευρώ ενώ σε ό,τι αφορά τα προϊόντα των συνεργατών της αλυσίδας, όπως το you.gr ή το Cook-shop οι χρεώσεις στα μεταφορικά είναι ανάλογα με την εταιρεία.

    Αλλαγή πολιτικής και από τον όμιλο Metro

    Σε αναμόρφωση των χρεώσεων για διαλογή και αποστολή των ηλεκτρονικών παραγγελιών θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα και η My Market του ομίλου Metro, όπως προανήγγειλε πρόσφατα ο επικεφαλής της αλυσίδας, Αριστοτέλης Παντελιάδης. Όπως είχε πει στο περιθώριο της έκθεσης Horeca έρχονται χρεώσεις στο e-shop,  οι οποίες όπως χαρακτηριστικά είπε «θα είναι λίγο πιο σοφιστικέ» αποφεύγοντας να αναφερθεί συγκεκριμένα. Σήμερα τo ηλεκτρονικό κατάστημα της MyMarket εφαρμόζει ελάχιστο όριο παραγγελίας τα 25 ευρώ και επιβάλλει χρέωση 2 ευρώ για παραγγελίες από 25,01 ευρώ έως 58,99 ευρώ. Για παραγγελίες από 59 ευρώ και άνω δεν χρεώνονται μεταφορικά.

    Την ανατροπή στα δεδομένα της αγοράς του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων με τη δωρεάν διανομή και αποστολή προϊόντων έκανε η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης τον περασμένο Ιούλιο αυξάνοντας το ελάχιστο όριο αξίας παραγγελίας για δωρεάν παράδοση  από 30 σε 100 ευρώ. Πλέον για αγορές έως 30 ευρώ από το eMarket της Σκλαβενίτης, η χρέωση είναι 5 ευρώ, για αγορές από 30 ευρώ έως 100 ευρώ η χρέωση είναι στα 2,5 ευρώ, ενώ δωρεάν, δηλαδή χωρίς χρέωση αποστολής, είναι οι αγορές από 100 ευρώ και άνω.

    Αύξηση του μέσου ηλεκτρονικού καλαθιού

    H κίνηση αυτή όχι μόνο δεν μείωσε τις πωλήσεις αλλά αντίθετα αύξησε το καλάθι των αγορών, ανεβάζοντας παράλληλα την αξία του μέσου ηλεκτρονικού καλαθιού των σούπερ μάρκετ.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group για το δεύτερο εξάμηνο του έτους, με την κίνηση αυτή της μεγαλύτερης αλυσίδας  στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου να βάλει τέλος στη δωρεάν χρέωση για τις παραγγελίες έως 100 ευρώ, οι καταναλωτές άρχισαν σταδιακά να αυξάνουν το μέσο όρο παραγγελίας τους ώστε να αποφύγουν την επιπλέον χρέωση μεταφορικών. Αυτό είχε ως συνέπεια να αυξηθεί η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού όλης της αγοράς από 77 ευρώ τον Ιούνιο σε 89 ευρώ τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους.

    Η αύξηση της μέσης παραγγελίας στο ηλεκτρονικό καλάθι του συνόλου της αγοράς σε συνδυασμό με την αύξηση και του αριθμού των παραγγελιών κατά 7%, αλλά και της μέσης αξίας των προϊόντων κατά 8% οδήγησε τις συνολικές πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ, την περασμένη χρονιά, στα 306 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για αύξηση 15% έναντι του 2022 ενώ στον τζίρο αυτό δεν περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως οι  e-Food Market και η  Wolt Market.

    Πάντως, η διαχείριση του ψηφιακού καναλιού πωλήσεων, που μεγεθύνεται όλο και περισσότερο, αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τις αλυσίδες του λιανεμπορίου τροφίμων, καθώς πρόκειται για μια υπηρεσία υψηλού κόστους και μια δραστηριότητα κοστοβόρα και ζημιογόνα.

    Διαβάστε επίσης

    Σούπερ μάρκετ: Κόβονται οι προσφορές, πέφτουν οι τιμές – Τι αποκαλύπτουν οι νέοι τιμοκατάλογοι

    Ανατροπή στην αγορά φέρνει η Lidl

    Ζόραν Μπογκτάνοβιτς: Το price mixing, βασικό εργαλείο και το 2024 για την Coca-Cola HBC



    ΣΧΟΛΙΑ