• Business

    Clarksons: Προοπτικές ανάκαμψης για την αγορά capesize

    Frode Morkedal Clarksons

    Frode Morkedal, αναλυτής Clarksons Platou Securities


    Η χρήση του συνολικού στόλου φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize πρέπει να καταγράψει αύξηση της τάξεως του 4% προκειμένου οι περισσότερες εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες να ισοσκελίσουν τα λειτουργικά τους κόστη, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Clarksons Platou Securities.

    “Εκτιμούμε ότι η χρήση του στόλου στη συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων ανέρχεται σε ποσοστό της τάξεως του 80% το τρέχον διάστημα, με τις τιμές των ναύλων να διαμορφώνονται γύρω στα 7.000 δολάρια την ημέρα”, δήλωσε ο αναλυτής της Clarksons, Frode Morkedal.

    Συνέχισε λέγοντας ότι “Συγκριτικά, εκτιμούμε ότι οι τιμές των ναύλων θα πρέπει να αυξηθούν στο ποσό των 14.000 δολαρίων την ημέρα προκειμένου να καλυφθούν τα λειτουργικά κόστη, τα G&A, τα επιτόκια, τα έξοδα νεωρίου όπως και οι αποπληρωμές δανείων για τις περισσότερες εισηγμένες ναυτιλιακές του κλάδου”.

    Για να φτάσουν οι τιμές να διαμορφωθούν σε αυτά τα επίπεδα, ο Morkedal υποστηρίζει πως η χρήση του στόλου capesize θα πρέπει να αυξηθεί και να διαμορφωθεί στο ποσοστό του 84%. Με άλλα λόγια, θα πρέπει να απορροφηθεί ένα 4% του τρέχοντος διαθέσιμου τονάζ ώστε να μπορέσουν να ισοσκελίσουν τα κόστη οι εταιρείες.

    “Με το ρυθμό ανάπτυξης του στόλου να επιβραδύνει ξεκάθαρα – κατ’ εμάς σε ποσοστό 0-1% σε ετήσια βάση – ο στόλος παρόλα αυτά συνεχίζει και ακολουθεί ανοδική πορεία, γεγονός που σημαίνει ότι η ζήτηση ξηρού φορτίου πρέπει να αυξηθεί κατά 4% ταχύτερα από το ρυθμό ανάπτυξης της προσφοράς”, δήλωσε ο Morkedal και συμπλήρωσε ότι “Αν υποθέσουμε ότι ο συνολικός στόλος μεταφοράς ξηρού φορτίου αυξάνεται σε ποσοστό της τάξεως του 1% και 0% το 2017 και το 2018 αντίστοιχα, εκτιμούμε ότι η ζήτηση θα πρέπει να αυξηθεί σε ποσοστό 2% σε ετήσια βάση ώστε οι τιμές των ναύλων να ξεπεράσουν το σημείο εξισορρόπησης μέχρι το 2018”.

    Ο αναλυτής της Clarksons, ενώ πιστεύει ότι αυτοί οι ρυθμοί ανάπτυξης της ζήτησης είναι εφικτοί αν εξετάσει κανείς το ζήτημα από ιστορική σκοπιά, εντούτοις είναι μεγάλο το ρίσκο ο ρυθμός ανάπτυξης του στόλου να μην κατορθώσει να προσεγγίσει το 0% το 2018. Εάν ο ρυθμός παραμείνει διαμορφωμένος στο 1% εξαιτίας, είτε χαμηλού ποσοστού απόσυρσης των πλοίων είτε επειδή ο ρυθμός ανάπτυξης της ζήτησης αυξηθεί σε χαμηλότερο ποσοστό από το προσδοκώμενο, αυτό μπορεί να καθυστερήσει την ανάκαμψη για τρία χρόνια ή και περισσότερο.

    Είναι έτσι κι αλλιώς μια εξέλιξη που απασχολεί κάθε ναυτιλιακή παγκοσμίως που διαθέτει στο στόλο της πλοία capesize.

    Πολλά από τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής ναυτιλίας δραστηριοποιούνται στον κλάδο της μεταφοράς ξηρού φορτίου με φορτηγά πλοία τύπου capesize. Ανάμεσά τους οι ναυτιλιακές Diana Shipping, συμφερόντων του κ. Συμεών Παληού, η Genco Shipping & Trade του κ. Πήτερ Γεωργιόπουλου, η Navios Maritime Holdings, συμφερόντων της κας. Αγγελικής Φράγκου αλλά και οι εταιρείες Safe Bulkers του κ. Πόλυ ΧατζηιωάννουThenamaris, συμφερόντων της οικογένειας Μαρτίνου, Marmara Navigation, συμφερόντων του κ. Διαμαντή Διαμαντίδη και Alpha Tankers & Freighters της κας. Άννας Αγγελικούση.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/allazoun-ta-dedomena-sti-hanjin-ti-simenoun-nees-exelixis-gia-tous-ellines-efoplistes/72048

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/71904-2/71904



    ΣΧΟΛΙΑ