• Business

    Χ. Καλογρίτσας: Από το καρέ των αιτήσεων πτώχευσης στο “ναυάγιο” του τυχερού σκάφους της Μίκη

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

    Ο Χρήστος Καλογρίτσας


    Το σκάφος εταιρείας της Ιταλίδας συζύγου του Χρήστου Καλογρίτσα, Μικελίνας, είναι από τα πολλά assets του ζευγαριού που έχουν πάρει το δρόμο του πλειστηριασμού.

    Με επισπεύδουσα τη Μαρίνα Ζέας – τον έλεγχο της οποίας έχει από το 2020 η CVC – βγαίνει αύριο στο σφυρί το 27 μέτρων σκάφος της Orion Yachting Limited. Πρόκειται για εταιρεία με έδρα στη Βρετανία, που εκπροσωπείται στην Ελλάδα από τη Μικελίνα Καλογρίτσα, τη μοναδική που έχει και τον έλεγχο της Orion Yachting, με ποσοστό μεγαλύτερο του 75%, η οποία πάντως έχει λυθεί από το 2016.

    Οι επίδοξοι αγοραστές θα πρέπει, εφόσον εμφανιστούν, να καταβάλουν τουλάχιστον το ποσό των 150 χιλ. ευρώ για να αποκτήσουν το υπό αγγλική σημαία ιδιωτικό σκάφος αναψυχής, στο οποίο είχε δοθεί η ονομασία Lucky, που μόνο τύχη δεν έφερε, αφού κατασχέθηκε για οφειλή 23 χιλ. ευρώ.

    Είναι κατασκευασμένο από ξύλο, δημιουργήθηκε στην Ιταλία το 1974, έχει μήκος 26,5 μέτρων, πλάτος 6,5 μέτρων και βύθισμα 2,5 μέτρων, χωρητικότητα 68,12 κόρων και δύο μηχανές εσωτερικής καύσης MTU συνολικής ιπποδύναμης 2909,40 ΚW.

    Το σκάφος “Lucky” του Χρήστου Καλογρίτσα

     

    Το… αξιόπλοο του ζευγαριού δεν κρίνεται, πάντως, αύριο, αφού το πουλόβερ της επιχειρηματικής δραστηριότητας του Χρήστου Καλογρίτσα είχε αρχίσει ήδη να ξηλώνεται όταν ήρθαν στο φως τα πρώτα στοιχεία για το στήσιμο του διαγωνισμού των τηλεοπτικών αδειών.

    Ο ίδιος έχει αναφερθεί σε εικονική συμφωνία με τη λιβανέζικη κατασκευαστική CCC, από την οποία πήρε 3 εκατ. ευρώ για να συμμετάσχει στο διαγωνισμό και να καταλήξει καναλάρχης, αποδίδοντας το ρόλο του «οργανωτή» του σχεδίου στον Νίκο Παππά.

    Το σκάφος “Lucky” του Χρήστου Καλογρίτσα

    Μικελίνα Καλογρίτσα: Η φοροδιαφυγή και τα… νέα έργα

    Το όνομα της Μικελίνας Καλογρίτσα είχε εμπλακεί και στα πορίσματα του Κέντρου Φορολόγησης Μεγάλου Πλούτου, βάσει των οποίων, η ίδια απέκρυπτε εισοδήματα 28 εκατομμυρίων, ενώ στην ίδια λίστα βρέθηκαν και τα ονόματα των Χρήστου Καλογρίτσα και Ιωάννη Βλαδίμηρου Καλογρίτσα, γιου του εργολάβου.

    Η τεχνική εταιρεία που φέρει το όνομα της συζύγου του επιχειρηματία, η Μίκη Α.Ε. – και μητρική των κατασκευαστικών – ήταν και η τελευταία του ομίλου που ανέλαβε δημόσιο έργο. Η Μίκη Α.Ε. παρέδωσε τον Απρίλιο του 2021 στην Περιφέρεια Αττικής, τα ανακαινισμένα κτίρια του Μπενάκειου Φυτοπαθολογικού Ινστιτούτου, έργο 5,6 εκατομμυρίων ευρώ.

    Μικελίνα Καλογρίτσα

    Η διαμάχη με την Attica Bank με φόντο το Πάτρα – Πύργος

    Το μεγάλο disaster story του ομίλου ήρθε με τη διάλυση των συμβάσεων του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος με απόφαση του σημερινού υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.

    Το έργο είχε σπάσει σε 8 εργολαβίες, εκ των οποίων τέσσερις υπέγραψε η κοινοπραξία συμφερόντων Καλογρίτσα (Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών), δύο η GD Infrastrutture και δύο η Ιντερκάτ των αδελφών Παπαϊωάννου. Το 2018 είχε ανατεθεί η εκτέλεση του έργου στην κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών, με συνολική δαπάνη 35,3 εκατ. ευρώ, ενώ το 2019 ο ανάδοχος κατέστη οριστικά έκπτωτος, λόγω αδυναμίας προσκόμισης εγγυητικών επιστολών.

    Σύμφωνα με τον Καλογρίτσα, οι εταιρείες κηρύχθηκαν έκπτωτες με υπαιτιότητα του ΤΜΕΔΕ και της Attica Bank, για αυτό και άσκησαν αγωγή εναντίον τους, ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών.

    Με βάση τα στοιχεία του υπουργείου, η χαμηλή πρόοδος των εργασιών σε συνδυασμό με πρόσθετες οικονομικές διεκδικήσεις των αναδόχων έθεταν σε κίνδυνο την ολοκλήρωση των εργασιών έως το τέλος του 2023, με αποτέλεσμα το έργο να ανατεθεί στην Ολυμπία Οδό.

    Το επόμενο μεγάλο έργο που έχασε ο Καλογρίτσας ήταν η επέκταση του αμαξοστασίου του Τραμ στο Ελληνικό, στο οποίο αρχικά μειοδότρια είχε αναδειχτεί η Ομάδα Κατασκευών με έκπτωση 43,01% – όταν οι υπόλοιποι υποψήφιοι είχαν προσφέρει 11% (Άβαξ) και 9,1% (Intrakat) – και στο τέλος κατακυρώθηκε στην κοινοπραξία των Τέρνα – Θεμέλη.

    Τα τελευταία οικονομικά στοιχεία που δημοσίευσε η Ομάδα Κατασκευών είναι αυτά του 2019, οπότε και έγραψε τζίρο 7,5 εκατομμυρίων, με αρνητικά λειτουργικά κέρδη 1,5 εκατ. και καθαρές ζημιές 1,7 εκατ. ευρώ. Έναν χρόνο πριν, το 2018, τράπεζα είχε κερδίσει αμετάκλητα στον Άρειο Πάγο ποσό εκχωρημένων απαιτήσεων 36 εκατομμυρίων ευρώ.

    Τέσσερις εναντίον Τοξότη

    Νέα από την έτερη οντότητα του εργολάβου, τον Τοξότη, έχουν να ακουστούν από πέρσι, όταν έγινε γνωστό πως μία ακόμα αίτηση πτώχευσης σε βάρος της κατασκευαστικής κατατέθηκε στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών.

    Ήταν η τεχνική εταιρεία Τομή – Μπαλκάμος, ο πρώτος φορέας που αιτήθηκε να κηρυχθεί η εταιρεία σε κατάσταση πτώχευσης, με χρόνο παύσης πληρωμών την 15η Μαΐου του 2019.

    Τη σκυτάλη έλαβε η Interbeton του ομίλου Τιτάνα, η οποία είχε καταθέσει αίτηση πτώχευσης τον Νοέμβριο του 2019 και ακολούθησε ακόμα μία αίτηση από ιδιώτη μηχανικό, ενώ η πλέον πρόσφατη αίτηση φορέα που ζητά να ξηλωθεί το πουλόβερ της Τοξότης είναι αυτή ξενοδοχειακής εταιρείας με έδρα τη Σαντορίνη, της Volcano View Hotel.

    Ο τζίρος της Τοξότης Α.Ε. κατακρημνίστηκε το 2018 – χρήση στην οποία ανήκουν οι τελευταίοι δημοσιευμένοι ισολογισμοί – σε 8 εκατομμύρια, όταν ένα χρόνο πριν, το 2017, τα έσοδα είχαν ξεπεράσει τα 25 εκατ. ευρώ. Τα ίδια κεφάλαια της κατασκευαστικής έχουν διαμορφωθεί αρνητικά σε 34,7 εκατ. ευρώ, ενώ τα μακροχρόνια και βραχυχρόνια δάνειά της φτάνουν τα 39,7 εκατομμύρια και 41,3 εκατομμύρια αντίστοιχα.

    Οι απαιτήσεις της ξεπερνούν τα 17 εκατομμύρια, ενώ EBITDA και καθαρά κέρδη αγγίζουν ζημιές της τάξης των 26 εκατ. και 31,2 εκατ. ευρώ.



    ΣΧΟΛΙΑ