Business

G2 Ocean: Η κοινοπραξία-κολοσσός των 130 πλοίων αξίας 814 εκατ. δολ.

G2 Ocean

Από αριστερά: Elisabeth Grieg (πρόεδρος Grieg Star), Camilla Grieg (διευθύνουσα σύμβουλος Grieg Star), Kristian Jebsen (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Gearbulk)


Οι δύο από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές ξηρού φορτίου, η ελβετική Gearbulk και η νορβηγική Grieg Star, είχαν ανακοινώσει καιρό τώρα ότι θα ενώσουν τις δυνάμεις τους και θα προχωρήσουν στη δημιουργία κοινοπραξίας με στόλο 130 φορτηγών πλοίων αξίας 814 εκατ. δολαρίων.

Όπως έκαναν γνωστό οι δύο εταιρείες την Τρίτη 27/12, η νέα κολοσσιαία εταιρεία θα λάβει το όνομα G2 Ocean, όπου το «G» προέρχεται από τα αρχικά των ονομάτων και των δύο ναυτιλιακών και το «2» συμβολίζει την ένωσή τους.

Το κοινοπρακτικό σχήμα G2 Ocean πρόκειται να συνδυάσει τους διεθνείς πόρους και τη δεξιοτεχνία αμφότερων των Gearbulk και Grieg Star και τον στόλο τους που αποτελείται από τόσο από συμβατικά φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο και πλοία τύπου open hatch και semi-open hatch.

Ο στόλος της G2 Ocean θα αποτελείται από περισσότερα από 130 φορτηγά πλοία και θα έχει αξία τουλάχιστον 814 εκατ. δολαρίων, ενώ θα είναι ένας από τους ισχυρότερους στις μεταφορές ξηρού φορτίου διεθνώς.

grieg star
Elisabeth Grieg, πρόεδρος της Grieg Star

Οι λεπτομέρειες της συνεργασίας

Όπως μετέδωσε το mononews.gr τον Οκτώβριο, οι δυο ευρωπαϊκές ναυτιλιακές αποφάσισαν να προχωρήσουν στη δημιουργία κοινοπραξίας και να δραστηριοποιηθούν από κοινού στην αγορά.

Η ελβετικών συμφερόντων Gearbulk και η νορβηγική Grieg Star ανακοίνωσαν ότι θα ενώσουν τις δυνάμεις τους με σκοπό να δημιουργήσουν μια πολύπλευρη και με γνώμονα τον πελάτη διεθνούς εμβέλειας ναυτιλιακή, που θα κυριαρχήσει στις μεταφορές ξηρού χύδην φορτίου.

Η νέα εταιρεία (που, όπως ανακοινώθηκε, θα ονομαστεί G2 Ocean), μετά την ένωση των δύο στόλων, θα λειτουργεί με περισσότερα από 130 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου που θα περιλαμβάνουν, εκτός από τα συμβατικά φορτηγά πλοία και πλοία τύπου open hatch και semi-open hatch.

Kristian Jebsen
Kristian Jebsen, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Gearbulk

Η κοινοπραξία θα ελέγχεται τόσο από την Gearbulk όσο και από την Grieg Star, με την πρώτη να κατέχει ποσοστό ύψους 65% και τη δεύτερη να συμμετέχει με ποσοστό της τάξεως του 35%, ενώ το διοικητικό της συμβούλιο θα απαρτίζεται από συνολικά 5 μέλη: τα 3 θα προέρχονται από την ελβετική και τα υπόλοιπα 2 από τη νορβηγική εταιρεία.

Τη θέση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου της νέας εταιρείας θα κατέχει ο Kristian Jebsen – ο οποίος είναι διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της Gearbulk – ενώ στέλεχος της Grieg Star θα έχει την θέση του αντιπροέδρου.

Η G2 Ocean θα έχει έδρα το Bergen της Νορβηγίας, ενώ θα διατηρεί γραφεία σε όλο τον κόσμο. Στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της κοινοπραξίας θα διοριστεί ο Rune Birkeland και το ρόλο του γενικού εμπορικού διευθυντή θα κατέχει ο Arthur English.

cypress arrow G2 Ocean
Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου semi-open hatch «Cypress Arrow» της ελβετικής Gearbulk είναι χωρητικότητας 61.022-dwt και κατασκευής 2015

Τα ναυλοσύμφωνα των δύο ναυτιλιακών που βρίσκονται ήδη σε ισχύ θα τηρηθούν ως έχουν και θα διεκπεραιωθούν από την G2 Ocean με την επίβλεψη και την ευθύνη των μετόχων. Η Gearbulk και η Grieg Star θα διατηρήσουν ανεξάρτητες τόσο την τεχνική διαχείριση όσο και την ιδιοκτησία των πλοίων τους.

Σημειώνεται ότι η ελβετική Gearbulk διαθέτει και διαχειρίζεται έναν στόλο που αποτελείται από περισσότερα από 70 φορτηγά πλοία ενώ η νορβηγική Grieg Star διαθέτει και διαχειρίζεται περίπου 45 πλοία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιατί ο Μυτιληναίος μπαίνει στην αγορά των πλοίων. Όλες οι λεπτομέρειες

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Προσάραξε τουρκικό πλοίο στην Κω

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Χρήστος Οικονόμου: Νέο στέλεχος στην TMS Cardiff Gas


ΣΧΟΛΙΑ