Big Story

Νίκος Τσάκος προς εφοπλιστές: Προσοχή! Μην παραγγέλνετε άλλα τάνκερ – Οι μεγάλοι κίνδυνοι

Νίκος Τσάκος ΤΕΝ

Νίκος Τσάκος, εφοπλιστής Tsakos Energy Navigation Ltd. (TEN)


Το μήνυμα της αυτοσυγκράτησης -όσον αφορά τις παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενόπλοιων- έστειλε από το βήμα του ναυτιλιακού συνεδρίου Nor-Shipping ο Έλληνας εφοπλιστής Νίκος Τσάκος, προτρέποντας παράλληλα τους εφοπλιστές να παραμείνουν ανοικτοί σε διάλογο, καθώς η βιομηχανία εισέρχεται σε μια περίοδο σημαντικών αλλαγών σε όλα τα επίπεδα. 

Ειδικότερα, στο συνέδριο που διεξάγεται στο Όσλο της Νορβηγίας, ο εφοπλιστής κατά τη διάρκεια πάνελ συζήτησης τόνισε ότι, ως πρόεδρος της Intertanko (της Διεθνούς Ένωσης Ανεξάρτητων Ιδιοκτητών Δεξαμενόπλοιων), προσπαθεί να πείθει τα μέλη να μην προχωρούν σε άλλες παραγγελίες για την κατασκευή νεότευκτων tankers καθώς στην αγορά υπάρχει υπερπροσφορά διαθέσιμου τονάζ.

«Πρέπει να σκεφτούμε εκ νέου τη λογική με την οποία ξεκινούμε νέα ναυπηγικά προγράμματα, γιατί ακόμα παραγγέλνουμε νεότευκτα με το σκεπτικό να τα έχουμε για 20-25 χρόνια. Κάτι που σημαίνει ουσιαστικά ότι αγοράζω εγώ σήμερα και πληρώνει το χρέος ο γιος μου αύριο», εξήγησε χαρακτηριστικά ο κ. Τσάκος.

Στο ίδιο πάνελ συμμετείχε και η Elisabeth Grieg, η πρόεδρος της νορβηγικής ναυτιλιακής Grieg Star –η οποία, μαζί με την ελβετική Gearbulk, έχουν δημιουργήσει την κοινοπραξία G2 Ocean– που σχολίασε ότι η αλλαγή αποτελεί το βασικό χαρακτηριστικό της ναυτιλίας εδώ και πολλές δεκαετίες και αυτοί που επιβιώνουν είναι εκείνοι που αντιλαμβάνονται ότι η αλλαγή θα έρθει και προετοιμάζονται κατάλληλα γι’ αυτήν προτού να είναι αργά.

Ακόμη, η Grieg αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή θα αποτελέσει μεν μια θεμελιώδη αλλαγή για τη βιομηχανία, ωστόσο, η ίδια δεν θεωρεί ότι θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στο εμπόριο και τη ναυτιλία, καθώς η ζήτηση για νέα προϊόντα και η ανάγκη μεταφοράς τους δια θαλάσσης θα συνεχίσει να υφίσταται.

Αξίζει να αναφερθεί ότι, όπως σχολίασε και ο Hamis Juma Buamim (που είναι διευθύνων σύμβουλος της Gulf Navigation), η ναυτιλιακή βιομηχανία διανύει μια φάση μετάλλαξης, κομμάτι της οποίας είναι και η διαδικασία μείωσης του κόστους, μια «μάχη» την οποία οι εφοπλιστές δίνουν ανέκαθεν και θα συνεχίσουν να τη δίνουν, παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τάνκερ από το Ντουμπάι για την Avin International (οικογένεια Βαρδινογιάννη)

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Βελτιωμένες οι τιμές στην αγορά LPG στο α’ τρίμηνο 2017 – Ποιες είναι οι προοπτικές

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιώργος Οικονόμου: Πούλησε «χαρτιά», πήρε 83 εκατ. δολ.


ΣΧΟΛΙΑ