Business

Γ. Κούστας: «Μάτωσε» η Danaos Shipping από το λουκέτο της Hanjin

γιαννης κουστας

Γιάννης Κούστας, εφοπλιστής Danaos Shipping


Σημαντικά μειωμένα ήταν τα έσοδα της ναυτιλιακής εταιρείας Danaos Shipping στο τρίτο τρίμηνο του 2016, λόγω της κατάρρευσης του κολοσσού Hanjin Shipping, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου που ανακοίνωσε η εταιρεία συμφερόντων του Γ. Κούστα. Ειδικότερα, η Danaos κατέγραψε στο γ’ τρίμηνο καθαρές ζημίες 8,4 εκατ. δολαρίων, έναντι καθαρών κερδών 42,1 εκατ. δολαρίων την ίδια περίοδο του 2015. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη της Danaos ανήλθαν στο γ’ τρίμηνο του έτους στα 22,8 εκατομμύρια δολάρια (0,21 δολάρια ανά μετοχή), έναντι 43,8 εκατομμυρίων δολαρίων (0,40 δολάρια ανά μετοχή) στο τρίτο τρίμηνο του 2015, λόγω της έκθεσης της εταιρείας στην Hanjin Shipping (15,8 εκατ. δολάρια), της ζημίας από την πώληση χρεογράφων της HMM (12,9 εκατ. δολάρια), και των μη πραγματοποιηθέντων εσόδων από παράγωγα (1,6 εκατ. δολάρια).

Επιπλέον, τα καθαρά κέρδη στο εννεάμηνο 2016 διαμορφώθηκαν στα 80,4 εκατ. δολάρια, έναντι 110,5 εκατ. δολαρίων στο εννεάμηνο του 2015.

Παράλληλα, τα έσοδα από ναυλώσεις περιορίστηκαν στο γ’ τρίμηνο του 2016 στα 111,7 εκατομμύρια δολάρια, έναντι 144,5 εκατ. δολαρίων στο γ’ τρίμηνο 2015.

Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίτο τρίμηνο του έτους διαμορφώθηκε στα 75,5 εκατ. δολάρια, έναντι 106,8 εκατ. δολαρίων κατά την ίδια περίοδο του 2015.

Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Danaos, Γιάννης Κούστας, η χρεοκοπία της Hanjin Shipping, που ήταν ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες της εταιρείας, ήταν ο βασικός παράγοντας που οδήγησε σε πτώση των εσόδων και των καθαρών κερδών της στο τρίτο τρίμηνο του 2016.

Βάζοντας στην άκρη τη σημαντική επίπτωση της χρεοκοπίας της Hanjin στα λειτουργικά μας έσοδα και τον ισολογισμό μας, κατά τ’άλλα έχουμε καταφέρει να βελτιώσουμε τα προσαρμοσμένα καθαρά μας έσοδα κατά 3,8 εκατ. δολάρια, κυρίως λόγω μίας βελτίωσης κατά 10,2 εκατ. δολάρια στα καθαρά χρηματοδοτικά μας κόστη, ως αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης απομόχλευσης του ισολογισμού μας, των λήξεων swaps επιτοκίων και μίας μείωσης των συνολικών λειτουργικών μας εξόδων κατά 1,3 εκατ. δολάρια”, δήλωσε ο Γ. Κούστας.

Αναφέρθηκε ακόμα στο χρέος της Hanjin Shipping, ύψους 15,8 εκατ. δολαρίων, εξαιτίας του οποίου η εταιρεία δεν μπόρεσε να εκπληρώσει συγκεκριμένους όρους δανειακών της συμφωνιών, για τους οποίους έλαβε waivers έως την 1η Απριλίου του 2017. “Επειδή τα waivers είναι για περίοδο μικρότερη των 12 μηνών, όλο το χρέος έχει ταξινομηθεί ως τρέχον στα οικονομικά αποτελέσματα της 30ής Σεπτεμβρίου του 2016. Μην προσμετρώντας τις αρνητικές συνέπειες της χρεοκοπίας της Hanjin, η εταιρεία είναι αυτή τη στιγμή σε θέση να εξυπηρετήσει πλήρως τις λειτουργικές και συμβολαιακές της οικονομικές υποχρεώσεις”, τόνισε.
Αναφορικά με τα πλοία της εταιρείας που είχαν ναυλωθεί από την
Hanjin, διευκρίνισε ότι όλα έχουν παραδοθεί στη Danaos και ήδη πέντε πλοία χωρητικότητας 3.400 TEU το καθένα έχουν επαναναυλωθεί, ενώ σε εξέλιξη είναι οι διαπραγματεύσεις για τη ναύλωση των υπολοίπων τριών πλοίων, χωρητικότητας 10.100 TEU το καθένα.

Ο κ. Κούστας τόνισε ακόμα ότι η Danaos εξακολουθεί να έχει χαμηλή βραχυπρόθεσμη έκθεση στην αδύναμη αγορά spot, με το 95% των πλοίων της να έχει εξασφαλισμένη ναύλωση για το τρίτο τρίμηνο και το 79% για το επόμενο 12μηνο. “Επιπροσθέτως, η συνεχιζόμενη έμφασή μας στον περιορισμό του κόστους έχει μειώσει τα ημερήσια λειτουργικά κόστη στα 5.462 δολάρια ημερησίως για το τρίτο τρίμηνο, μία μείωση σχεδόν 4% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Αυτό μας τοποθετεί ξεκάθαρα μεταξύ των πιο αποδοτικών εταιρειών στον τομέα, που είναι ιδιαίτερα επωφελές στο σημερινό περιβάλλον”, υπογράμμισε ο Γ. Κούστας, καταλήγοντας: “Εν μέσω αυτού του προκλητικού οικονομικού περιβάλλοντος θα παραμείνουμε αφοσιωμένοι αποκλειστικά στη διατήρηση της αξίας, την απομόχλευση του ισολογισμού μας, την αποδοτική διαχείριση του στόλου μας και την αξιοποίηση της ελαστικότητας του επιχειρησιακού μας μοντέλου”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Στα χέρια Dogus – Κωνσταντακόπουλου το Hilton – Ολοκληρώθηκε η πώληση

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: RBS: «Λουκέτο» στο ναυτιλιακό τμήμα της Αθήνας

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Πίττας: Γιατί έδωσε 900.000 μετοχές της Euroseas για την αγορά πλοίου 18 ετών


ΣΧΟΛΙΑ