• Ναυτιλία

    Ποιες ναυτιλιακές μετοχές θα μπορούσαν να διπλασιάσουν την τιμή τους μέχρι το τέλος του έτους

    J Mintzmyer


    Παρά το γεγονός ότι οι απόψεις σχετικά με τη χρονική διάρκεια που θα έχει το όφελος των ναυτιλιακών που δραστηριοποιούνται στην αγορά των τάνκερ από την πετρελαϊκή κρίση διίστανται, ένας αναλυτής εκτιμά ότι οι μετοχές ορισμένων εταιρειών του κλάδου μπορεί να καταγράψουν κέρδη μέχρι και 100% μέχρι το τέλος του έτους.

    Ο J Mintzmyer αναλυτής και ιδρυτής της Value Investor’s Edge, σε ανάλυση του με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο του πετρελαίου αναφέρει μεταξύ άλλων ότι κατά τη γνώμη του, οι φθηνότερες μετοχές στον κλάδο των τάνκερ είναι η Diamond S, εταιρεία στην οποία συμμετέχει και ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης, και η International Seaways. Ειδικότερα, εκτιμά ότι η μετοχή της Diamond S μπορεί στο τέλος του 2020 να φτάσει στα 30 δολάρια και αυτή της International Seaways στα 40 με 50 δολάρια.

    Τα περιθώρια ανόδου που δίνει ο αναλυτής είναι τεράστια, δεδομένου ότι κατά τη χθεσινή συνεδρίαση η μετοχή της Diamond S έκλεισε στα 13 δολάρια, και της International Seaways στα 26,40 δολάρια.

    Ωστόσο, ο αναλυτής έχει πολλές φορές προειδοποιήσει ότι οι μετοχές του κλάδου των τάνκερ σημειώνουν μεγάλη μεταβλητότητα και συχνά διαπραγματεύονται με βάση τις βραχυπρόθεσμες ψυχολογικές διακυμάνσεις και όχι τα πραγματικά θεμελιώδη. Αυτή μπορεί να αποφέρει σημαντικά κέρδη στους traders, αλλά μπορεί επίσης να αποδειχθεί επιζήμια για όσους δεν κατανοούν την πραγματική εικόνα μίας εταιρείας.

    Στην ανάλυση του υποστηρίζει ότι η μεταβλητότητα θα συνεχιστεί και αν υπάρξουν φήμες για επιπλέον περικοπές από τον ΟΠΕΚ +, οι μετοχές θα κινηθούν πτωτικά. Επιπλέον, αρκετοί βραχυπρόθεσμοι traders μπορεί να πανικοβληθούν αν τα ναύλα των VLCC υποχωρήσουν από το υψηλό των σχεδόν 200.000 δολ. ημερησίως σε πιο λογικά επίπεδα, κοντά στα 100.000 δολάρια ημερησίως. Οι αποτιμήσεις των τάνκερ αυτή την περίοδο παραμένουν φθηνές και κατά περίπτωση ελαφρώς υποτιμημένες.

    Τα θεμελιώδη για την αγορά των τάνκερ είναι ισχυρά βραχυπρόθεσμα, αλλά δεδομένων των εκτιμήσεων για τη μειωμένη ζήτηση πετρελαίου λόγω της πανδημίας μέχρι το τέλος του 2020 και των περικοπών του ΟΠΕΚ είναι ξεκάθαρο ότι η ζήτηση για μεταφορά του εμπορεύματος μεσοπρόθεσμα θα είναι περιορισμένη και μακροπρόθεσμα αρκετά αβέβαιη. Οι εταιρείες που περιλαμβάνονται στις επιλογές του J Mintzmyer πρόκειται, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, να εξασφαλίσουν μέσα σε λίγους μήνες αυξημένες ταμειακές ροές και δεν θα έχουν προβλήματα μακροπρόθεσμα. Ωστόσο, η μεταβλητότητα αναμένεται να συνεχιστεί.

    Αναζητώντας τις εταιρείες που έχουν μεγάλο αριθμό τάνκερ VLCC, βασικός παίχτης της αγοράς θεωρείται σύμφωνα με τον J Mintzmyer η DHT Holdings, με την πλειονότητα των πλοίων της να δραστηριοποιούνται στη spot αγορά. Η Euronav ακολουθεί, με το 65% του στόλου της να αποτελείται από VLCC και τα περισσότερα να είναι ναυλωμένα επίσης στη spot αγορά. Η Frontline είναι μία ακόμη δημοφιλής μετοχή του κλάδου των τάνκερ, με το στόλο της εταιρείας να αποτελείται κατά περίπου 45% από VLCC.

    Στους κερδισμένους περιλαμβάνονται και οι εταιρείες που έχουν αρκετά πλοία suezmax, όπως η Nordic American Tankers με όλο της στον στόλο να αποτελείται από Suezmax, η Teekay Tankers με περίπου 60% να αποτελείται από Suezmax με βάση την χωρητικότητα και η Diamond S με το 50% της χωρητικότητας του στόλου να καλύπτεται από πλοία Suezmax.

    Σύμφωνα με τον J Mintzmyer τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι 150 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου είναι αποθηκευμένα σε 174 πλοία. Ωστόσο, αν κάποιος θα επιθυμεί να ναυλώσει σήμερα ένα τάνκερ VLCC (χωρητικότητας 2 εκατομμυρίων βαρελιών), πιθανότατα θα πρέπει να περιμένει για να το φορτώσει μέχρι τα μέσα Μαΐου. Κατά συνέπεια, εκτιμά ότι τα πλοία που θα χρειαστούν για πλωτή αποθήκευση θα φτάσουν μάλλον στα 300 ή και περισσότερα.



    ΣΧΟΛΙΑ