• Business

    Γ. Οικονόμου: Από τάνκερ… σε τάνκερ ο εφοπλιστής

    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips ναυτιλία

    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips


    Ιδιαίτερα δραστήριος στην εφοπλιστική σκακιέρα αποδεικνύεται ο Γιώργος Οικονόμου, καθώς, μετά τη φημολογούμενη προσθήκη του δεξαμενόπλοιου της Shell, παράγοντες της αγοράς τον συνδέουν με ακόμη μια σημαντική εξαγορά δεξαμενόπλοιου που κατασκευάζεται αυτή την περίοδο στη Νότια Κορέα.

    Ειδικότερα, οι brokers θεωρούν ότι ο Έλληνας εφοπλιστής βρίσκεται πίσω από την εξαγορά ενός νεότευκτου δεξαμενόπλοιου τύπου aframax (Hull 812) που κατασκευάζεται στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Samho Heavy Industries για λογαριασμό της – επίσης νοτιοκορεάτικης – ναυτιλιακής Dong-A Tanker.

    Αν η συγκεκριμένη κίνηση αληθεύει, τότε, σύμφωνα με το TradeWinds, ο κ. Οικονόμου θα έχει καταβάλλει το ποσό των 41,73 εκατ. δολαρίων για την απόκτησή του. Πιθανότατα, θα προστεθεί στο στόλο της TMS Tankers, της ναυτιλιακής του ομίλου Cardiff του εφοπλιστή που εξειδικεύεται στις μεταφορές υγρού φορτίου.

    Υπενθυμίζεται ότι, όπως έγραψε το mononews.gr, η TMS Tankers πιστεύεται ότι προχώρησε στην εξαγορά του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC Orthis (χωρητικότητας 320.105-dwt και κατασκευής 2011), το οποίο έχει θέσει προς πώληση η εταιρεία ενέργειας Shell.

    Γιώργος Οικονόμου
    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC Orthis της Shell είναι χωρητικότητας 320.105-dwt και κατασκευής του έτους 2011

    Η TMS Tankers φέρεται να κατέβαλε στη Shell το ποσό των 57 εκατ. δολαρίων για την απόκτηση του Orthis, το οποίο παλαιότερα δραστηριοποιούνταν εμπορικά με το όνομα Andromeda Glory.

    Αν αληθεύουν οι φήμες της εξαγοράς αυτής, τότε θα πρόκειται για μια σημαντική προσθήκη στο στόλο της ναυτιλιακής του κ. Οικονόμου και θα αποτελεί το τέταρτο δεξαμενόπλοιο κλάσης VLCC του στόλου της.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία επεξεργάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο να προχωρήσει και στην παραγγελία 2 νεότευκτων VLCCs σε νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία – πιθανόν τα Hyundai Heavy Industries (HHI).

    Η TMS Tankers ιδρύθηκε το 2010 και είναι θυγατρική του ομίλου Cardiff Group, συμφερόντων του εφοπλιστή. Διαθέτει και διαχειρίζεται έναν στόλο που αποτελείται από 35 δεξαμενόπλοια – εκ των οποίων 20 aframaxes, 2 τύπου ice class, 8 suezmaxes, 3 τύπου VLCC αλλά και 2 τύπου MR1 – ενώ έχει δρομολογήσει και ένα μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα που προβλέπει την κατασκευή 10 νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου aframax και suezmax. Η εταιρεία αποτελεί τη συνέχεια του τομέα των μεταφορών υγρού φορτίου της Cardiff Marine, που ιδρύθηκε το 1991.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Λιβανός: Τριπλό τζακ-ποτ κερδοφορίας για τον εφοπλιστή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Θ. Βενιάμης: Θα το πάρει το καράβι;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Πίττας: Μεγάλες ζημιές για την ναυτιλιακή του εταιρία



    ΣΧΟΛΙΑ