• Business

    Barbenheimer: Το κινηματογραφικό φαινόμενο εκτοξεύει «Barbie» και «Oppenheimer» στo Box Office

    Η Μάργκοτ Ρόμπι ως Barbie και ο Κίλιαν Μέρφι ως Ρόμπερτ Οπενχάιμερ

    Η Μάργκοτ Ρόμπι ως Barbie και ο Κίλιαν Μέρφι ως Ρόμπερτ Οπενχάιμερ


    Ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα, ιδιαίτερα για κωμική ταινία, πραγματοποίησε η «Barbie» της Warner Bros στους κινηματογράφους της Βόρειας Αμερικής, στο πρώτο τριήμερο της προβολής της. Την ίδια ώρα, το… άλλο μισό του φαινομένου «Barbenheimer», η ταινία της Universal «Oppenheimer», ακολούθησε στη δεύτερη θέση, πραγματοποιώντας επίσης μια πολύ καλή πρεμιέρα.

    Ειδικότερα, στο πρώτο τριήμερο προβολής της η «Barbie» κατάφερε να βρεθεί στην πρώτη θέση του Box Office στη Βόρεια Αμερική, με τα έσοδά της να εκτιμώνται στα 155 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Κυριακής, με εκατοντάδες χιλιάδες θεατές να κατακλύζουν ντυμένοι στα ροζ τις κινηματογραφικές αίθουσες.

    Την ίδια ώρα, το «Oppenheimer» του Κρίστοφερ Νόλαν με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι, το οποίο αφορά τη ζωή του εμβληματικού επιστήμονα Ρόμπερτ Οπενχάιμερ και την κατασκευή της πρώτης ατομικής βόμβας, κατάφερε να συγκεντρώσει περίπου 80,5 εκατ. δολάρια στο πρώτο τριήμερο προβολής του στους αμερικανικούς κινηματογράφους.

    Σε παγκόσμιο επίπεδο, μέσα σε μόλις τρεις ημέρες, η «Barbie» – σε σκηνοθεσία της Γκρέτα Γκέργουιγκ, με την Μάργκοτ Ρόμπι να ενσαρκώνει την ομώνυμη κούκλα της Mattel – κατάφερε να συγκεντρώσει εισπράξεις ύψους 337 εκατ. ευρώ, ενώ το «Oppenheimer» έφτασε τα 174,15 εκατ. ευρώ.

    Όπως ανέφερε ο Ντέιβιντ Γκρος, της Franchise Entertainment Research, η επίδοση της «Barbie» στις ΗΠΑ αποτελεί ένα «άνοιγμα ρεκόρ», καθώς «καμία κωμική ταινία οποιουδήποτε είδους δεν έχει ανοίξει με πάνω από 85,9 εκατομμύρια δολάρια σε ένα τριήμερο». Αλλά και το «Oppenheimer» σημείωσε ένα «εξαιρετικό άνοιγμα», πρόσθεσε ο Γκρος.

    Οι δύο εντελώς αντίθετες ταινίες, τόσο από άποψη θέματος όσο και από άποψη φωτογραφίας, ύφους και στυλ, οι οποίες έτυχε να κάνουν πρεμιέρα ταυτόχρονα στις 21 Ιουλίου 2023, έχουν δημιουργήσει ένα εντυπωσιακό διαδικτυακό φαινόμενο, το οποίο ονομάστηκε «Barbenheimer».

    Ένα φαινόμενο που ξεκίνησε ως αστείο, με τους χρήστες του διαδικτύου να αντιπαραβάλλουν τα δύο τρέιλερ και να δημιουργούν δικής τους έμπνευσης αφίσες με τους ήρωες των δύο ταινιών, αλλά σύντομα εξελίχθηκε στο «κινηματογραφικό γεγονός της χρονιάς», όπως ανέφερε σε ρεπορτάζ του το Variety.

    Άλλωστε, παρά τις τόσες αντιθέσεις τους, πολλοί κριτικοί κινηματογράφου κατάφεραν να εντοπίσουν και σημαντικές ομοιότητες, όπως για παράδειγμα πως και οι δύο ταινίες εξερευνούν τη θεωρητική έννοια της «ανθρωποκαινούς εποχής», την τεχνική τους αρτιότητα, τους σημαντικούς σκηνοθέτες τους και ηθοποιούς, ή το γεγονός πως παραγωγοί τους είναι μικρές σχετικά εταιρείες οι οποίες ανήκουν σε συντελεστές των ταινιών (η LuckyChap Entertainment της πρωταγωνίστριας της ταινίας Μάργκοτ Ρόμπι για την «Barbie» και η  Syncopy του σκηνοθέτη Κρίστοφερ Νόλαν για το «Oppenheimer»).

    Το «φαινόμενο» έπαιξε σημαντικό ρόλο στην αύξηση της φήμης των δύο ταινιών, πολύ περισσότερο από το «ατομικό» μάρκετινγκ για κάθε μια ξεχωριστά, με τους συντελεστές τους, μάλιστα, να μην χάνουν την ευκαιρία να ενισχύσουν το «Barbenheimer», διαφημίζοντας ο ένας την ταινία του άλλου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της βιομηχανίας των κινηματογράφων στις ΗΠΑ, περίπου 200.000 άνθρωποι πιστεύεται ότι αγόρασαν εισιτήρια και για τις δύο ταινίες τις τρεις πρώτες ημέρες προβολής τους., ενώ εκατομμύρια άλλοι θεωρείται πιθανό να παρακολουθήσουν και τις δύο ταινίες σε ξεχωριστές ημέρες.

    Πάντως, στην Ελλάδα το κοινό θα αρκεστεί προς το παρόν μόνο στην «Barbie», καθώς το «Oppenheimer» θα κάνει πρεμιέρα στις 24 Αυγούστου.

    «Ήταν μια εκπληκτική εμπειρία για τους ανθρώπους που αγαπούν τις ταινίες στη μεγάλη οθόνη», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Ένωσης Ιδιοκτητών Θεάτρου Μάικλ Ο’ Λίρι σε δήλωσή του την Κυριακή. Όπως τόνισε πρόκειται για ένα «πραγματικά ιστορικό Σαββατοκύριακο».

    Οι δύο ταινίες του «Barbenheimer» δημιούργησαν ένα τεράστιο χάσμα μεταξύ αυτών και των υπολοίπων ταινιών, το πρώτο Σαββατοκύριακο προβολής τους.

    Στο νούμερο «τρία» του Box Office στις ΗΠΑ βρέθηκε το αμφιλεγόμενο θρίλερ της Angel Studios, «Sound of Freedom», κόντρα μάλιστα στην ιδιαίτερα σκληρή κριτική από τα media που βρίσκονται πιο κοντά στο Δημοκρατικό κόμμα, καθώς κατηγορείται από αυτά πως προβάλλει τις θεωρίες συνωμοσίας της QAnon. Η ταινία, που αφορά μία υπόθεση sex trafficking με παιδιά, απέφερε 20,14 εκατομμύρια δολάρια. Η ταινία δεν προβάλλεται ακόμα στο εξωτερικό.

    Στην τέταρτη και πέμπτη θέση του Box Office των ΗΠΑ βρέθηκαν δύο σίκουελ, το «Mission: Impossible – Dead One Reckon» της Paramount με πρωταγωνιστή τον Τομ Κρουζ, αποφέροντας 19,5 εκατομμύρια δολάρια, και το «Indiana Jones and the Dial of Destiny» της Disney με τον Χάρισον Φορντ, το οποίο απέφερε 6,7 εκατομμύρια δολάρια.

    Μέχρι στιγμής, μόλις μια ταινία του 2023 έχει καταφέρει να ξεπεράσει σε εισπράξεις σε όλο τον κόσμο το 1 δισ. δολάρια. Πρόκειται για το «The Super Mario Bros. Movie» της Universal, η οποία κυκλοφόρησε τον περασμένο Απρίλιο. Συνολικά σε όλο τον κόσμο έχει καταφέρει εισπράξεις 1,346 δισ. δολαρίων.

    Ωστόσο, το φαινόμενο «Barbenheimer» μόλις ξεκίνησε και η δυναμική του φαίνεται πως σύντομα θα οδηγήσει σε νέες ανακατατάξεις στις πρώτες θέσεις του Box Office.

    Διαβάστε επίσης:

    Γιατί η Barbie δεν συγκίνησε τη Wall Street

    Ryan Gosling: Αγνώριστος ως Ken για την ταινία «Βarbie»

    H&M κατά Shein για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων – «Κλέβουν τα σχέδιά μας»



    ΣΧΟΛΙΑ