• Business

    Αττική Οδός: Κοινό μπλοκ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ για τις νέες επεκτάσεις

    • NewsRoom
    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Χένρι Χόλτερμαν (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ)

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Χένρι Χόλτερμαν (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ)


    Νέο κοινό μέτωπο δημιουργούν οι τρεις μεγαλύτεροι ελληνικοί κατασκευαστικοί Όμιλοι, δηλαδή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο Ελλάκτωρ και η ΑΒΑΞ, για τα νέα μεγάλα έργα στην Αττική Οδό, τα οποία είναι οι τρεις επεκτάσεις που είχαν μείνει εκτός του εν εξελίξει διαγωνισμού για την λειτουργία και την συντήρηση του μεγάλου οδικού άξονα.

    Η συμμαχία, στην οποία επικεφαλής με ποσοστό είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (36%), ενώ οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ο ΑΒΑΞ συμμετέχουν κατά 32%, προκύπτει από το γεγονός ότι οι τρεις εταιρείες έχουν υποβάλει την πρότυπη πρότασή τους στο Yπουργείο Yποδομών για τα εν λόγω έργα. Δηλαδή, έχουν «προετοιμάσει» το διαγωνισμό και αναμένουν το τελικό πράσινο φως από το Υπουργείο Υποδομών, ώστε το έργο να δημοπρατηθεί όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.

    Πρόκειται για την πρόταση ΑΘΗΝΑ 1 για την οποία, όπως έχει ήδη γράψει το mononews, ο όμιλος Ελλάκτωρ έχει αναφερθεί στα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα του 2022 και αναμένεται να ξεπεράσει σε προϋπολογισμό το 1 δισ. ευρώ, ενώ ο τρόπος δημοπράτησης, εάν δηλαδή θα τρέξει ως ΣΔΙΤ ή παραχώρηση θα αποφασιστεί από το Υπουργείο υποδομών. Το νέο project αφορά τις τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού (Λαύριο, Ραφήνα, Σήραγγα Ηλιουπόλεως), οι οποίες είναι απαραίτητες ώστε να αποσυμφορηθεί το οδικό δίκτυο της πρωτεύουσας.

    Τι είναι οι Πρότυπες Προτάσεις

    Οι Πρότυπες Προτάσεις βασίζονται στο μοντέλο των Unsolicited Proposals που έχει εφαρμοστεί στο εξωτερικό και μέσω του οποίου ιδιωτικές εταιρείες μπορούν να προτείνουν στα αρμόδια υπουργεία έργα μεγάλης αξίας και σημασίας για την ανάπτυξη και τις υποδομές της χώρας.

    Η προτείνουσα εταιρεία, αναλαμβάνει τις μελέτες και τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, και τα παραδίδει έτοιμα στο Υπουργείο Υποδομών ή Ενέργειας, τα οποία και στη συνέχεια αξιολογούν την κάθε πρόταση και εγκρίνουν ή όχι τη διενέργεια του διαγωνισμού.

    Σημειώνεται ότι στην ελληνική περίπτωση η αξία του έργου πρέπει να είναι μεγαλύτερη των 200 εκατ. ευρώ. Οι προτάσεις θα αφορούν όλες τις μέχρι στιγμής διαγωνιστικές διαδικασίες, ήτοι δημόσιους διαγωνισμούς, Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και παραχωρήσεις.

    Διαβάστε επίσης:

    Π. Τερεζάκης (ΟΣΕ): Επενδύουμε περισσότερα από 200 εκατ. στη συντήρηση και την ασφάλεια του σιδηροδρόμου

    Fourlis: Νέο «πακέτο» διάθεσης Stock options και δωρεάν μετοχών σε στελέχη, αξίας 9,3 εκατ. ευρώ

    ──────────────────



    ΣΧΟΛΙΑ