Θετικά έκλεισε το β΄ τρίμηνο για την AstraZeneca, η οποία ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων και κερδών που ξεπέρασαν τις προσδοκίες της αγοράς, κυρίως χάρη στις επιδόσεις των ογκολογικών της φαρμάκων.

Η φαρμακευτική εταιρεία παρουσίασε αύξηση 12% στις πωλήσεις, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 14,5 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας τις προβλέψεις των αναλυτών. Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή ενισχύθηκαν κατά 10% στα 2,17 δολάρια, επίδοση που ανταποκρίνεται πλήρως στις εκτιμήσεις της αγοράς.

1

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η πορεία της κλινικής δοκιμής της φάσης 3 για το πειραματικό φάρμακο Datroway, το οποίο στοχεύει στην αντιμετώπιση του καρκίνου του πνεύμονα. Η έκβαση της δοκιμής, που αναμένεται αργότερα φέτος, χαρακτηρίζεται ως κομβική για το μέλλον του φαρμάκου αλλά και για τη συνολική αποτίμηση της εταιρείας.

Παρά τις θετικές εξελίξεις σε άλλες θεραπευτικές κατηγορίες –όπως η κυκλοφορία φαρμάκου για την υπέρταση και μιας νέας θεραπείας για τη μυασθένεια gravis– η μετοχή της AstraZeneca έχει κινηθεί πιο υποτονικά σε σχέση με αυτήν της GSK, αντανακλώντας εν μέρει την αβεβαιότητα γύρω από τα νέα projects.

Σε στρατηγικό επίπεδο, η AstraZeneca εντείνει τις προσπάθειες ενίσχυσης της παρουσίας της στις ΗΠΑ, ανακοινώνοντας επενδυτικό πλάνο ύψους 50 δισ. δολαρίων έως το 2030. Οι επενδύσεις θα κατευθυνθούν σε υποδομές παραγωγής και σε τομείς έρευνας και ανάπτυξης, σε μια προσπάθεια της εταιρείας να εδραιώσει τη θέση της στην αμερικανική αγορά.

Η απόφαση αυτή συνδέεται και με τις πολιτικές πιέσεις από την κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος έχει επανειλημμένα εκφράσει την πρόθεση να επιβάλει δασμούς στα εισαγόμενα φάρμακα, προκειμένου να ενισχύσει τη φαρμακευτική βιομηχανία των ΗΠΑ.

 

Διαβάστε επίσης 

Κίνα: Συρρίκνωση στα κέρδη των μεγαλύτερων βιομηχανιών για δεύτερο μήνα – Κατά 4,3% μειώθηκαν το Ιούνιο

ΔΕΗ: Το σχέδιο για τον εξηλεκτρισμό των μεταφορών σε Ελλάδα και Ρουμανία

Η κατάρρευση των Cartier και Chanel στην Κίνα και η εκρηκτική άνοδος των «Made in China» πολυτελών brands