• Business

    Τι τρομάζει την Coca Cola (και την οικογένεια Δαυίδ) στην Ελλάδα ; Ποιοι φωνάζουν ούτε γουλιά Coca Cola και Fanta

    Αναστάσης Δαυἰδ. CEO Coca Cola 3E

    Αναστάσης Δαυἰδ. CEO Coca Cola 3E


    Ώρα 10 το πρωί στο Ψυχικό. Όσοι ακόμα δεν έχουν ξυπνήσει, ξυπνούν από τον ήχο μίας ντουντούκας. Για την ακρίβεια, ξυπνούν από μία… αγριοφωνάρα που φωνάζει μέσα από την ντουντούκα: «Ούτε γουλιά Coca Cola, ούτε γουλιά Fanta». Πρόκειται για μία εκστρατεία που ξεκίνησε το 2013 από απολυμένους εργαζομένους της Coca Cola 3Ε (οικογένεια Δαυίδ) στη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι προέτρεπαν τον κόσμο να μην αγοράζει τα προϊόντα της εταιρείας. Η εκστρατεία πήρε μεγάλες διαστάσεις μέσω Διαδικτύου, ενώ τώρα τελευταία έχει επεκταθεί και στους δρόμους της Αθήνας – η παρακάτω φωτογραφία που ανήρτησε σε κείμενό του στο gazzetta.gr ο δημοσιογράφος Μάκης Προβατάς είναι χαρακτηριστική:

    Κι όμως: κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την προσφορά της Coca Cola 3E στην ελληνική οικονομία. Ακόμα και με τις απολύσεις εργαζομένων στις οποίες έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια (και ποιος δεν έχει αναγκαστεί να κάνει απολύσεις στη διάρκεια αυτής της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης;), παραμένει ένας από τους σημαντικότερους εργοδότες στη χώρα μας, που υποστηρίζει οικονομικά χιλιάδες οικογένειες.

    Με αυτό το δεδομένο, είναι να απορεί κανείς με τη δημοσιοποίηση της μελέτης που παρουσιάστηκε την Πέμπτη σε ενημερωτική συνάντηση από τον καθηγητή Ethan B. Kapstein, επικεφαλής της ομάδας της Steward Redqueen, μίας εταιρείας που εξειδικεύεται σε μελέτες κοινωνικό-οικονομικού αποτυπώματος. Πρόκειται για μια κίνηση της εταιρίας και προσωπικά του Αναστάση Δαυίδ που μόνο σοφή δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.

    coca-cola

    Η μελέτη αυτή με απλά λόγια… εκθειάζει την προσφορά της Coca Cola και της Coca Cola 3E στην ελληνική οικονομία, υπογραμμίζοντας τη συνολική προστιθέμενη αξία της δραστηριότητάς της στη χώρα μας, καθώς και τη στήριξή της στις τοπικές κοινωνίες.

    (μπορείτε να δείτε εδώ τη σχετική ανακοίνωση της Coca Cola 3E που αναλύει την αξία στην εθνική οικονομία και απασχόληση από τη συνολική δραστηριότητα της Coca-Cola Τρία Έψιλον και της The Coca-Cola Company)

    Πρόκειται για μία μελέτη που όλοι το ξέρουμε, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, ότι είναι πληρωμένη. Χρειάζεται στ’ αλήθεια η Coca Cola να επικαλείται τέτοιες μελέτες για να υποστηρίξει κάτι που είναι αυτονόητο, ότι δηλαδή η προσφορά της στην ελληνική οικονομία είναι τεράστια;

    coca cola

    Ενδεχομένως η ανάγκη της Coca Cola να προσφύγει σε τέτοιες τακτικές να απορρέει από τη ζημιά που έχει προκαλέσει στη δημόσια εικόνα της η εκστρατεία «Ούτε Γουλιά». Διορθώνεται όμως πραγματικά αυτή η ζημιά με τέτοιου είδους «μελέτες»; Είναι εξαιρετικά αμφίβολο… Επιπρόσθετα η εταιρία (όπως και άλλες στο παρελθόν ) αποφάσισε να μεταφέρει την έδρα της στην Ελβετία ενώ έχει επιλέξει  την πρωτογενή διαπραγμάτευση των μετοχών της στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου. Η φυγή δεν έγινε για φορολογικούς λόγους. Υπαγορεύτηκε από το γεγονός ότι ο όμιλος δανείζεται από ξένες τράπεζες ή εκδίδει ομολογίες που καλύπτονται από ξένους επενδυτές, οι οποίοι είναι βέβαιο ότι με ανακούφιση υποδέχτηκαν  την αλλαγή έδρας και το κόψιμο του ομφάλιου λώρου με την Ελλάδα που φλερτάρει εδώ και 7 χρόνια με τη χρεοκοπία.
    Η εταιρία (όπως και πολλές άλλες ελληνικές εταιρείες)  έχει  σε εξέλιξη μεγάλα επενδυτικά προγράμματα και κυρίως αντιμετωπίζουν λήξεις δανείων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Οι ελληνικές τράπεζες αδυνατούν να τις χρηματοδοτήσουν. Οι ξένες τράπεζες ζητούν υπέρογκα επιτόκια λόγω του ρίσκου της χώρας ακόμη και όταν πρόκειται για επέκταση δανεισμού. Άρα λοιπόν η διοίκηση το ομίλου (όπως και της ΦΑΓΕ και χιλιάδων άλλων μικρών και μικρομεσαίων εταιριών)  έπραξε ορθά με αυτή της την απόφαση

    Η μελέτη της Coca Cola 

    Όσον αφορά τώρα την μελέτη της εταιρίας αξίζει να αναρωτηθεί κανείς: μήπως τελικά η δημοσιοποίηση τέτοιων «μελετών» κάνει ακόμα μεγαλύτερο κακό στην εικόνα της Coca Cola από μία μεμονωμένη εκστρατεία εναντίον της; Μήπως οι κινήσεις αυτές κρύβουν μία «απελπισία» της επιχείρησης να περισώσει με κάθε τρόπο τη δημόσια εικόνα της, μία απελπισία που εν τέλει λειτουργεί ακόμα πιο διαβρωτικά για το προφίλ της;

    Coca-Cola

    Ναι, η Coca Cola έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια σε απολύσεις εργαζομένων, κλείνοντας μάλιστα το εργοστάσιό της στη Θεσσαλονίκη και μεταφέροντάς το στη Βουλγαρία. Όσο δυσάρεστο κι αν είναι αυτό, σε συνθήκες παρατεταμένης κρίσης δεν μπορεί παρά να είναι κατανοητό. Αυτό που δεν είναι κατανοητό είναι το γιατί η Coca Cola (και άλλες εταιρείες, για να μην είμαστε άδικοι) καταφεύγει σε τακτικές απελπισίας, επιλέγοντας αντί να δικαιολογήσει τις αποφάσεις της και να εξηγήσει στο κοινό τα προβλήματα που οδήγησαν σε αυτές, να προχωρήσει σε μία καμπάνια… αυτοαποθέωσής της. Ίσως κάποτε τέτοιες τακτικές να απέδιδαν, αλλά σήμερα, με τα social media να κάνουν «κουμάντο» στη δημόσια εικόνα κάθε προβεβλημένου προσώπου ή εταιρείας, κάτι τέτοιο είναι πολύ, πολύ δύσκολο – μπορεί ακόμα και να γυρίσει μπούμερανγκ…

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr: Ο billionaire Δαυίδ (της Coca-Cola) προκαλεί για μια ακόμα φορά! (photos)



    ΣΧΟΛΙΑ