• Business

    Γιατί ο Ν. Τσάκος κερδίζει από την καταστροφική πτώση των τιμών του πετρελαίου

    Ν. Τσάκος, εφοπλιστής


    Η πιο καταστροφική πτώση των τιμών του πετρελαίου έχει δημιουργήσει μία αναπάντεχη ευκαιρία για τους κατόχους των πανάκριβων πλοίων. Με τον OPEC να αποκλείει την σύσταση ορίων στην παραγωγή έτσι ώστε να κρατήσει και να επεκτείνει το μερίδιο αγοράς του, τα πλοία τα οποία μπορούν να κουβαλήσουν μέχρι και 2 εκατομμύρια βαρέλια κάθε ταξίδι βρίσκονται σε μεγάλη ζήτηση έτσι ώστε να μετακινήσουν αργό από την Μέση Ανατολή στην Ασία και τη Βόρεια Αμερική. Με τις τιμές του πετρελαίου να μειώνονται κατά 35% το 2015, το μέσο επίπεδο κερδών των πλοίων αυτών αυξήθηκε στα 67.366 δολάρια/ημέρα, το υψηλότερο επίπεδο εδώ και μία εξαετία.

    Greece-TEN-Utilizes-Fleets-Ice-Class-Capabilities

    Οι αναλυτές των τάνκερ προβλέπουν πως η ανάπτυξη αυτή θα συνεχιστεί για τους ίδιους λόγους που συνεχίζεται και η πτώση του πετρελαίου. Ο OPEC δεν δείχνει να είναι έτοιμος να αναστρέψει την στρατηγική του και το Ιράν έχει ήδη θέσει σε λειτουργία σχέδια για την αύξηση της παραγωγής αργού όταν αρθούν οι διεθνείς κυρώσεις.

    Ο Νικόλας Τσάκος, CEO της Tsakos Energy Navigation, σε συνέντευξή του στο Bloomberg, ανέφερε πως όσο βρίσκονται τα επίγεια αποθέματα σε πληρότητα, τόσο περισσότερα βαρέλια θα αποθηκεύονται στα πλοία αυτά, αυξάνοντας τα κέρδη.

    Greece-Tsakos-Energy-tanker

     

    Οι μεγαλύτερες εταιρίες των τάνκερ οι οποίες διευθύνουν στόλους στην Ευρώπη είναι η Euronav NV με βάση την Αμβέρσα, η Frontline Management AS η οποία διαχειρίζεται τον στόλο του Νορβηγού δισεκατομμυριούχου John Fredriksen o oποίος έχει πάρει Κυπριακή υπηκοότητα και η Tsakos Energy στην Ελλάδα. Όλες αυτές οι εταιρίες έχουν δει τις μετοχές τους να ανεβαίνουν παρά την πτωτική πορεία που ακολουθούν οι μετοχές των πετρελαϊκών εταιρειών. Η μετοχή της Tsakos Energy Navigation στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης καταγράφει άνοδο 4,3% φέτος.

    Ωστόσο ο κ. Τσάκος δηλώνει πως η αύξηση της αξίας της μετοχής θα ήταν μεγαλύτερη εάν οι επενδυτές δεν έμπλεκαν πολύ συχνά τις επιχειρήσεις των τάνκερ με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις γύρω από την παραγωγή του αργού πετρελαίου. Γο αυτό ο ίδιος δηλώνει πως με τον νέο χρόνο οι επενδυτές θα συνειδητοποιήσουν ότι τα τάνκερ είναι η μόνη πλευρά του κλάδου του πετρελαίου που έχει κέρδη από την πτώση των τιμών του αργού.

    Αν και τα ναύλα θα μειωθούν το 2016, τα πλοία θα έχουν κέρδη 46.000 δολαρίων/ημέρα, κάτι που θα κάνει το 2016 την δεύτερη καλύτερη χρονιά από το 2009, σύμφωνα με αναλυτές. Το μέσο τάνκερ έχει μήκος 332 μέτρων, ενώ τα έσοδα των εταιριών-ιδιοκτητών των πλοίων θα υπερδιπλασιαστούν. Τα παραπάνω ναύλα συνθέτουν μία εικόνα κερδών που ξεπερνούν τα 5 δισ. δολαρίων ανά όλο τον στόλο.

    tsakos tanker

    “Ένα σενάριο που θέλει τις τιμές του αργού να βρίσκονται χαμηλά και το 2016 θα οδηγήσει σε αύξηση στα κέρδη των τάνκερ”, ανέφερε ο Tim Smith, αναλυτής της Maritime Strategies International.

    Άλλος ένας παράγοντας ο οποίος σχετίζεται με την πτώση των τιμών του πετρελαίου είναι πως έχει οδηγήσει στην πτώση των καυσίμων, κάτι που βελτιώνει τα κέρδη των τάνκερ. Στις αρχές Οκτωβρίου τα κέρδη των Very Large Crude Carriers, όπως είναι και το επίσημό τους όνομα, ξεπέρασαν τα 100.000 δολάρια/ημέρα για πρώτη φορά από το 2008. Η Frontline αναμένει πως τα ναύλα θα παραμείνουν υψηλά λόγω της υψηλής προσφοράς πετρελαίου, βάσει δήλωσης του CEO Robert Hvide Macleod.



    ΣΧΟΛΙΑ