• Business

    Απίστευτο! Το λιμάνι του Βόλου έχει περισσότερους συμβούλους από του… Αμβούργου

    • NewsRoom
    rio


    Στη νέα ελληνική πραγματικότητα μάλλον οι σύμβουλοι είναι πιο σημαντικοί από τους …εργαζόμενους στα λιμάνια. Μάλιστα, η αναντιστοιχία μεταξύ του αριθμού των μελών των διοικητικών συμβουλίων τους και του αριθμού των εργαζομένων στα περισσότερα λιμάνια της χώρας είναι τόσο προκλητική που καταντάει τραγελαφική.

    Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή» τουλάχιστον πέντε μεγάλα λιμάνια έχουν μικρότερο αριθμό προσωπικού από το πλήθος των μελών των διοικητικών συμβουλίων τους. Το γεγονός αποδίδεται, σύμφωνα με το δημοσίευμα σε κομματικούς διορισμούς του τελευταίου ενάμισι έτους. Απειλεί, όμως, την οικονομική τους βιωσιμότητα, η οποία με μεγάλη προσπάθεια τα προηγούμενα λίγα χρόνια επετεύχθη, αλλά και τις αναπτυξιακές τους προοπτικές, εξηγούν παράγοντες της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας.

    Πολλά από τα «περιφερειακά λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος» χρειάζονται στελέχωση με ειδικευμένο προσωπικό, που δεν έχει προχωρήσει εξαιτίας των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας και της γενικότερης οικονομικής στενότητας. Ωστόσο, η ανισότητα είναι οφθαλμοφανής σε αρετές περιπτώσεις όπου οι σύμβουλοι είναι ισάριθμοι ή και πολυπληθέστεροι από εκείνους του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, αλλά και διεθνών κολοσσών, όπως το Hamburg Port Authority», σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους.

    Ο ΟΛΠ έχει πλέον έντεκα μέλη και περισσότερους από 1.100 εργαζομένους. Εννέα μέλη έχει όμως και ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας Α.Ε. (ΟΛΚΕ), αλλά και ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ). Βέβαια, τα δύο αυτά λιμάνια έχουν προσωπικό μόλις 8 και 7 άτομα, αντίστοιχα. Αλλά αυτές είναι ίσως σχετικά ανώδυνες περιπτώσεις του ιδιότυπου ελληνικού «λιμενικού υδροκεφαλισμού». Ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) έχει 11 μέλη στο Δ.Σ., ίσως διότι εδώ απασχολούνται… 42 εργαζόμενοι. Ελευσίνα και Αλεξανδρούπολή είναι άλλα δύο λιμάνια με περισσότερα μέλη διοίκησης από προσωπικό.

    Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Καθημερινής, αυτό ξεκίνησε στα μέσα του 2015 που η τότε κυβέρνηση Συριζα-ΑΝΕΛ προχώρησε τόσο στην αντικατάσταση παλαιότερων μελών διοίκησης στα περιφερειακά λιμάνια όσο και στην αύξηση του αριθμού τους.

    «Και πιθανόν να είχαμε πολύ περισσότερους διορισμούς εάν το 100% του μετοχικού κεφαλαίου τους δεν είχε περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ, με αποτέλεσμα να τελούν έτσι υπό την έμμεση εποπτεία των δανειστών», εξηγούν  στην εφημερίδα τραπεζικές πηγές με συμβουλευτικό ρόλο στη διαδικασία αποκρατικοποιήσεων στο πρόσφατο παρελθόν.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γιώργος Γερμενής: Τον έδειραν στο Μαρούσι – Στο νοσοκομείο ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής (video)

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Διαπραγμάτευση: Μεγάλη ήττα της Αχτσιόγλου, τα βρίσκει με Βελκουλέσκου – Μισοί μισθοί με μισά ωράρια

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: “Φοροκαταιγίδα” και το 2017- Ποια προϊόντα και πόσο ακριβαίνουν



    ΣΧΟΛΙΑ