ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την ερχόμενη Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, στο επίκεντρο της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας θα βρεθούν… ένα τυρί κι ένα νερό. Ένα λευκό τυρί, πρόσφατα λανσαρισμένο, που φέρει το όνομα ενός από τα πιο εδραιωμένα brands στον χώρο του εμφιαλωμένου νερού.
Μια διαφήμιση στάθηκε η αφορμή για να προκύψει «διαμάχη» ανάμεσα σε δύο εκ των ισχυρότερων επιχειρηματικών οικογενειών της χώρας, τους Σεπετά και Παντελιάδη.
Το τυρί, όπως φαίνεται και στη φωτογραφία, ανήκει στη γαλακτοβιομηχανία Ήπειρος, συμφερόντων της οικογένειας Παντελιάδη με επικεφαλής τον Στέφανο Παντελιάδη.

Στον αντίποδα βρίσκεται η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, της οικογένειας Σεπετά, που έχει καθιερώσει το brand «Βίκος» στα νερά και τα αναψυκτικά και θεωρεί ότι η νέα διαφήμιση παραπλανά τους καταναλωτές.
Για τον λόγο αυτό προσέφυγε στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, ζητώντας να χαρακτηριστεί η καμπάνια ως παραπλανητική. Σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία, το επόμενο βήμα θα εξαρτηθεί από την απόφαση του Πρωτοβάθμιου Οργάνου. Σε κάθε περίπτωση, το ΣΕΕ εξετάζει αποκλειστικά το περιεχόμενο της διαφήμισης, ενώ το ζήτημα της χρήσης του ίδιου brand από τη γαλακτοβιομηχανία Ήπειρος παραμένει ανοιχτό και, όπως λένε οι ίδιες πηγές, θα αξιολογηθεί σε δεύτερο χρόνο.
Κατοχυρωμένο το brand από το 2001, απαντά η Ηπειρος
Πάντως το σήμα «Βίκος» όπως αναφέρει η γαλακτοβιομηχανία Ηπειρος είναι κατοχυρωμένο από τον όμιλο από το 2001. Η εταιρεία με σχετική της ανακοίνωση διευκρινίζει ότι: «Το σήμα ΒΙΚΟΣ στην κατηγορία των τυροκομικών προϊόντων είναι κατοχυρωμένο από τον Όμιλό μας ήδη από το 2001. Η ΗΠΕΙΡΟΣ, παράγει από το 2006 τυριά με τη μάρκα ΒΙΚΟΣ, απευθυνόμενη στην αγορά του ΗORECA.
Η τοποθέτηση του λευκού τυριού ΒΙΚΟΣ στη λιανική αγορά ξεκίνησε το 2024. Το λευκό τυρί ΒΙΚΟΣ παράγεται από 100% φρέσκο ελληνικό αγελαδινό γάλα, με συνταγή πιστή στην παραδοσιακή τυροκόμηση του τόπου.
Πρόσφατα, ξεκίνησε η επικοινωνία του συγκεκριμένου προϊόντος, τονίζοντας την εντοπιότητα και τη γεύση του». Καταλήγει δε ότι «καμία σχέση και καμία πρόθεση σύγχυσης δεν υπάρχει ανάμεσα στο τυρί ΒΙΚΟΣ και σε προϊόντα άλλων εταιρειών, από διαφορετικές κατηγορίες, με ίδια ή παραπλήσια επωνυμία».
Προειδοποιεί για σύγχυση και επιφυλάσσεται νομικά η Βίκος
Από την πλευρά της, η Βίκος Α.Ε. με δική της ανακοίνωση ξεκαθαρίζει ότι ουδεμία σχέση έχει με το λευκό τυρί και τη σχετική διαφήμιση, κάνοντας λόγο για παραπλανητική επικοινωνία που δημιουργεί σύγχυση στο καταναλωτικό κοινό.
«Η ΒΙΚΟΣ Α.Ε., η εταιρεία που έχει κατακτήσει την εμπιστοσύνη των Ελλήνων καταναλωτών με το Νο1 σε πωλήσεις εμφιαλωμένο νερό στην Ελλάδα, επιθυμεί να ενημερώσει το κοινό πως ουδεμία σχέση έχει με διαφημιζόμενο προϊόν λευκού τυριού που φέρει την ονομασία ΒΙΚΟΣ» επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση.
Εξηγεί ότι η τηλεοπτική διαφήμιση- που προβάλλεται τις τελευταίες ημέρες- λευκού τυριού, η οποία με τη χρήση της φράσης «Αλλά τώρα που ο Βίκος έβγαλε λευκό τυρί», δημιουργεί εσφαλμένα την εντύπωση ότι το εν λόγω προϊόν ανήκει στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας ΒΙΚΟΣ.
Τονίζοντας ότι δεδομένου πως η νέα αυτή μάρκα δεν έχει άλλα προϊόντα, παρά μόνο το συγκεκριμένο διαφημιζόμενο τυρί, δεν θα μπορούσε «τώρα να βγάλει» και λευκό τυρί, αφού έως τώρα δεν έβγαζε απολύτως τίποτε.
«Θέλουμε να καταστήσουμε σαφές ότι η μάρκα αυτή προσβάλλει, κατά την άποψή μας, τα δικαιώματα της ΒΙΚΟΣ Α.Ε. και ότι δεν έχει καμία σχέση με την εταιρεία και τα προϊόντα μας» σημειώνεται.
«Η χρήση του ονόματος «ΒΙΚΟΣ» κατά τον συγκεκριμένο τρόπο από άλλη εταιρεία για προϊόντα που ουδεμία σχέση έχουν με τη δική μας δραστηριότητα, αλλά πωλούνται στα ίδια κανάλια λιανικής πώλησης (supermarket), παραπλανά το καταναλωτικό κοινό, εκμεταλλεύεται αθέμιτα τη φήμη της μάρκας και δημιουργεί σύγχυση» επισημαίνεται από την εταιρεία, η οποία επιφυλάσσεται παντός νόμιμου δικαιώματός της.
Η υπόθεση θα εξεταστεί από την Πρωτοβάθμια Επιτροπή του ΣΕΕ, η οποία αποφαίνεται με βάση τον Κώδικα Δεοντολογίας Επικοινωνίας και ειδικότερα τον πιθανό κίνδυνο παραπλάνησης του καταναλωτή. Ανάλογα με την έκβαση, υπάρχει η δυνατότητα προσφυγής και στο Δευτεροβάθμιο Όργανο του Συμβουλίου.
Διαβάστε επίσης
ΗΠΕΙΡΟΣ: Παράγουμε από το 2006 τυριά με τη μάρκα ΒΙΚΟΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αναλυτές για Metlen: Ισχυρό το β’ εξάμηνο- ΑΠΕ και ενέργεια ωθούν την κερδοφορία
- Γιατί πήγε στο Μαξίμου ο CEO ενός κολοσσού της Υγείας – Η Ελλάδα στο ραντάρ ξένων εταιρειών για επενδύσεις
- Χάρης Αντωνίου: Τις επενδύσεις 1 με 2 τρισ. δολάρια για την ανανέωση των ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων να προσπαθήσουμε να τις περάσουμε μέσα από το ΑΕΠ της Ελλάδας
- Patrico στην Πάρο: Επανερμηνεύοντας τη μνήμη του τόπου
