• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Ανησυχία για το μέλλον της H&M. Εξανεμίζονται οι ελπίδες για ανάκαμψη το 2018

    • Bloomberg


    Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η γνωστή αλυσίδα ενδυμάτων Hennes & Mauritz (Η&Μ)  δεν θα τελειώσουν εύκολα, όπως φαίνεται. Στελέχη της εταιρίας που μίλησαν στους επενδυτές για πρώτη φορά μετά την ανακοίνωση της μείωσης των κερδών της, δεν κατάφεραν να πείσουν τους μετόχους ότι το σχέδιο ανάκαμψης του ομίλου βρίσκεται σε καλό δρόμο.

    Η σουηδική εταιρία δήλωσε ότι αναμένει ανάκαμψη των πωλήσεων της το 2019 και ότι αναμένουν περαιτέρω υποχώρηση κατά το τρέχον έτος. Οι μετοχές της κατέγραψαν απώλειες μέχρι και 5% κατά τη σημερινή συνεδρίαση, όταν έγινε γνωστό ότι αναμένει συνέχιση των πιέσεων.

    “Η συζήτηση ήταν καλή και το πνεύμα θετικό, ωστόσο η H&M δεν υλοοίησε τους στόχους της μέχι τώρα” τόνισε ο Joakim Bornold, της Nordnet AB. “Τι αξία έχουν λοιπόν τα ωραία λόγια που ακούμε σήμερα;”

    Η αλυσίδα λιανικής χαράσσει τη στρατηγική της για την προσαρμογή της στην ψηφιακή μετατόπιση της βιομηχανίας, καθώς η Zara της Inditex SA και οι άλλοι ανταγωνιστές της την έχουν αφήσει πίσω.

    Η H&M ανακοίνωσε ότι περιμένει οι online πωλήσεις της να αυξηθούν τουλάψιστον κατά 25% το 2018. Παράλληλα, υποστήριξε ότι οι πωλήσεις της από το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα εκτός H&M είδη όπως τα COS, Weekday και η νέα Arket θα τριπλασιαστούν σχεδόν από το επίπεδο του περασμένου έτους μέχρι το 2022, αλλά αυτές οι ετικέτες αντιπροσωπεύουν σήμερα λιγότερο από το 1/10 των πωλήσεων.

    Η επιχείρηση πιέζεται από όλες τις κατευθύνσεις. Από τη μία πλευρά, οι λιανοπωλητές που δραστηριοποιούνται μόνο στο διαδίκτυο, όπως οι Zalando και Asos, κρατούν τους πελάτες τους πελάτες μακριά από το δίκτυο των 4.000 και πλέον καταστημάτων της H&M. Την ίδια ώρα, το εξαιρετικά φτηνό Primark προσελκύει μερικούς από τους βασικούς πελάτες που αποτελούν το tarket group της H&M και η Zara φέρνει τις νέες τάσεις στα καταστήματα της πιο γρήγορα.

    Η διοίκηση, από την πλευρά της, αντιδρά στην πτώση ρεκόρ των πωλήσεων το τέταρτο τρίμηνο, με το μεγαλύτερο πρόγραμμα κλεισίματος των καταστημάτων που έχει εφαρμόσει εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες και τη δημιουργία ενός άλλου νέου format προκειμένου να πουλήσει τα ενδύματα της. Η εταιρία ανακαινίζει επίσης τα καταστήματα ενώ στρέφει τις επενδύσεις προς το ηλεκτρονικό εμπόριο και τη δημιουργία ταχύτερης αλυσίδας εφοδιασμού.  H&M αφιέρωσε σχεδόν το ήμισυ των επενδυτικών της δαπανών το 2017 για την ψηφιακή της προσφορά.

    Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η H&M απέρριψε την πρόταση των βασικών μετόχων, συμπεριλαμβανομένης της οικογένειας Persson, να επανεπενδύσουν στην εταιρία τα μερίσματα αντί να τα πάρουν σε μετρητά.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Η ασυνήθιστη πρόταση της Η&Μ προς του μετόχους της

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: H&M: Κλείνει 170 καταστήματα, αυξάνει τις προσφορές



    ΣΧΟΛΙΑ