• Business

    Ανδρικόπουλος (Yoda.gr): «Στοχεύουμε στη πρώτη θέση των online σούπερ μάρκετ»

    Βασίλης Ανδρικόπουλος

    Βασίλης Ανδρικόπουλος


    Νέα δεδομένα στην αγορά του online supermarket έφερε η ανακοίνωση της «ένωσης δυνάμεων» από το yoda.gr και το caremarket.gr στα μέσα του καλοκαιριού. Λίγους μήνες μετά, ο Βασίλης Ανδρικόπουλος, μέτοχος και Αντιπρόεδρος Δ.Σ. του yoda.gr, μιλώντας στο mononews.gr, αναφέρεται στις επικείμενες αλλαγές του νέου σχήματος συνεργασίας που βρίσκονται σε εξέλιξη, και τονίζει ότι στις ερχόμενες εβδομάδες η ανανεωμένη κοινή πλατφόρμα με βασικό το brand του caremarket αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία.

    Τον Ιούλιο ανακοινώθηκε η νέα συνεργασία του Yoda.gr και του Caremarket.gr. Τρεις μήνες μετά, σε ποια φάση βρίσκεται το νέο σχήμα και τι έχουμε να περιμένουμε;

    Η συνεργασία μας με το caremarket.gr επισφραγίστηκε τον Ιούλιο και μέσα σε σχετικά σύντομο χρόνο ‘κλειδώσαμε’ ένα νέο σχήμα, περισσότερο λειτουργικό και αποδοτικό προσβλέποντας στο ανάπτυγμα της online grocery αγοράς στην Ελλάδα. Είναι ένα εγχείρημα που παρουσιάζει έντονο επιχειρηματικό ενδιαφέρον για τα εγχώρια δεδομένα της παρούσας αγοράς, και στόχος μας ήταν να αναδείξουμε τη δυναμική που μπορεί αυτή να διαθέτει.

    Σήμερα, βρισκόμαστε στη φάση ολοκλήρωσης της μετάβασης, αξιολογούμε τις μετατροπές που απαιτούνται σε επίπεδο λειτουργίας των logistics, του δικτύου αλλά και εν γένει της διαχείρισης ολόκληρης της εταιρείας. Είναι σαφές ότι περνάμε σε μια νέα εποχή. Εντός των επόμενων εβδομάδων πρόκειται να έχουμε ολοκληρώσει την ενσωμάτωση των δύο site και πλέον η ανανεωμένη μας κοινή πλατφόρμα- caremarket- θα είναι έτοιμη να υποδεχτεί τους ψηφιακούς καταναλωτές μας.  Επιπλέον, σε στάδιο ωρίμανσης βρίσκονται και οι στρατηγικές μας αποφάσεις που αφορούν στην οργάνωση των κέντρων αποθήκευσης και διανομής αλλά της διαχείρισης της τροφοδοσίας μας.

    Ποιοι ήταν οι λόγοι που σας οδήγησαν στην συγχώνευση, σε αυτή την ένωση δυνάμεων με το caremarket;

    Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε στην ελληνική αγορά μια υπολογίσιμη και ανταγωνιστική μάζα πελατολογίου, ικανή να δώσει ώθηση σε αυτή την πολλά υποσχόμενη και προοδευτικά αναπτυσσόμενη αγορά, όπως άλλωστε καταγράφονται από τα πρόσφατα στοιχεία της υπηρεσίας eRetail Audit της Convert Group. Ουσιαστικά, αυτό που θέλαμε να διασφαλίσουμε ήταν η μέγιστη ικανοποίηση κατά την αγοραστική εμπειρία του πελάτη. Σκεφτήκαμε ότι αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί με το να ενώσουμε δυνάμεις με έναν από τους εμπειρότερους παίκτες της αγοράς. Συνεπώς, σκοπός μας ήταν να δημιουργήσουμε κάτι όχι από μηδενική βάση, αλλά να αναπτυχθούμε συμπληρωματικά, ενώνοντας τα ξεχωριστά και μοναδικά στοιχεία του yoda.gr και του caremarket.gr προς όφελος του καταναλωτή. Με την συγχώνευση αυτή, καταφέραμε να μεγαλώσουμε περαιτέρω το κωδικολόγιό μας που πλέον αγγίζει τους 9000 κωδικούς, να παγιώσουμε το ισχυρό και αφοσιωμένο πελατολόγιο και να ενισχύσουμε τους οικονομικούς μας πόρους, γεγονός που θα μας επιτρέψει περισσότερη ευελιξία για επενδύσεις μελλοντικά. Όλοι αυτοί οι λόγοι, μας οδήγησαν να στραφούμε σε αυτή την ένωση δυνάμεων.

    Γιατί επιλέξατε το παρόν επιχειρηματικό μοντέλο για τη λειτουργία του νέου σχήματος της yoda.gr;

    Προχωρήσαμε στην συγχώνευση των δύο εταιρειών, διατηρώντας την πλειοψηφία του ελέγχου των μετοχών από το yoda.gr. Στη βάση αυτή του νέου σχήματος, επιδιώξαμε την άμεση και γρήγορη ανάπτυξή μας, διεκδικώντας να αποκτήσουμε μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά των online supermarket, και βέβαια στηριζόμενοι στο πλεονέκτημα αυτό να συντηρήσουμε και να εδραιώσουμε τη δύναμή μας. Στο νέο σχήμα, το yoda.gr διατηρεί το 80% των μετοχών όπως επίσης και το γενικό management, ενώ το 20% είναι στα ΄χέρια΄ του caremarket.gr. Με τη νέα σύνθεση της εταιρείας, έχουμε πλέον σημαντικό κεφάλαιο, επεκτείνουμε το δίκτυο και την κάλυψή μας ανά την Ελλάδα, προσφέροντας άριστες υπηρεσίες στον καταναλωτή.

    Ποιοι είναι οι άμεσοι στόχοι με την έναρξη της λειτουργίας του νέου σχήματος και πως βλέπετε να προχωράει η αγορά τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα;

    Βασικός στόχος με τη νέα δύναμη που αποκτούμε, έχοντας πλέον ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 25%, είναι να αναδείξουμε τη μοναδικότητα των αμιγώς online supermarket προσκαλώντας περισσότερους καταναλωτές στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου, συμβάλλοντας παράλληλα και στην ‘εκπαίδευση’ των καταναλωτών για τη χρήση των ηλεκτρονικών καναλιών πώλησης. Η κρίσιμη πλέον μάζα που συγκεντρώνουμε στο νέο σχήμα yoda.gr – caremarket.gr, μας δίνει τη δύναμη να εδραιωθούμε ως ο μεγαλύτερος και κορυφαίος αμιγώς online grocery παίκτης στη χώρα. Και αυτό είναι κάτι που εξετάζουμε θερμά, αφού και οι τάσεις υποδεικνύουν εξίσου μια προοδευτική ανάπτυξη αυτής της αγοράς, η οποία μέχρι και το 2020 θα ξεπεράσει το 1% και τα 180-200 εκατ. σε πωλήσεις. Μόλις πέρυσι, οι πωλήσεις στα online supermarket άγγιξαν τα 37 εκατ. και η πρόοδος που πρόκειται να συντελεστεί μέσα σε μόλις δύο χρόνια από σήμερα, αποδεικνύει ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης αυτής της αγοράς είναι ταχύτατοι και καθόλου αμελητέοι.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σκληρό ροκ στην Αθήνα από τον Μασούτη: «Ρίχνει» 2 εκατ. επιπλέον μόνο για αρχή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Ακονίζουν τα μαχαίρια τους» τα μεγάλα σούπερ μάρκετ – Έρχεται θερμό φθινόπωρο



    ΣΧΟΛΙΑ