• Business

    Ambrosia Capital: Ξεκινά την κάλυψη της Aegean Airlines με σύσταση αγοράς και τιμή στόχο €15,90

    Ευτύχης Βασιλάκης, Πρόεδρος της Aegean Airlines

    Ευτύχης Βασιλάκης, Πρόεδρος της Aegean Airlines και της Autohellas


    Η Ambrosia Capital ξεκινά την κάλυψη της Aegean Airlines, της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας στην Ελλάδα, με τιμή στόχο τα €15,9 ευρώ και σύσταση αγοράς (buy).

    H Αegean είναι τοποθετημένη σε μια αναπτυσσόμενη τουριστική βιομηχανία με αποτελεσματική βάση κόστους και νέα επένδυση σε στόλο νέας γενιάς.

    Η Ambrosia Capital πιστεύει ότι οι μετοχές θα επωφεληθούν από τα ακόλουθα βασικά σημεία:

    1) Την εύρωστη τουριστική ζήτηση που θα αυξήσει τους επιβάτες της Aegean κατά 21% φέτος και θα φτάσει το επίπεδο του 2019 με ετήσια αύξηση 10% για την περίοδο 2022-2025,

    2) Την υποχρεωτική πειθαρχία στη χωρητικότητα, χάρη στα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, στον κλάδο σε συνδυασμό με την ισχυρή ζήτηση για τη στήριξη των αποδόσεων/ναύλων,

    3) Το ανταγωνιστικό κόστος έναντι των ανταγωνιστών για τη στήριξη της κερδοφορίας και της ανάπτυξης.

    Η δωδεκάμηνη τιμή στόχος στα €15,90 ευρώ προσφέρει 43% περιθώριο ανόδου.

    Η Aegean διαπραγματεύεται με πολλαπλασιαστή P/E (επαναλαμβανόμενο) 6,8 φορές / 6,2 φορές για το 2023/2024, γεγονός που συνεπάγεται έκπτωση 21%/7% σε σχέση με τους ανταγωνιστές.

    «Θεωρούμε τις περισσότερες από τις εκτιμήσεις για τα κέρδη και τα EBITDA του consensus στο Bloomberg ως ξεπερασμένες/συντηρητικές και πιθανόν να αυξηθούν σημαντικά.

    Η εύρωστη τουριστική ζήτηση θα αυξήσει τους επιβάτες της Aegean κατά 21% φέτος.

    Η τουριστική ζήτηση τη φετινή χρονιά για την Ελλάδα είναι ενθαρρυντική μέχρι στιγμής, υποστηριζόμενη από τη μείωση του ποσοστού ανεργίας στην Ευρώπη, τη βασική αγορά για τον ελληνικό τουρισμό, και την ανάκαμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης από τα χαμηλά επίπεδα του Νοεμβρίου 2022, ιδίως στις κορυφαίες χώρες που στέλνουν τουρίστες στην Ελλάδα, δηλαδή το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία.

    Η ισχυρή δυναμική της ζήτησης για τον τομέα συνολικά έχει επιβεβαιωθεί από τα σχόλια του κλάδου, όπως ο διευθύνων σύμβουλος της Easyjet που σημείωσε νωρίτερα ότι “βλέπουμε συνεχιζόμενες ισχυρές κρατήσεις για το καλοκαίρι, καθώς οι πελάτες δίνουν προτεραιότητα στις δαπάνες για ταξίδια”», εξηγεί η Ambrosia.

    Η αύξηση των επιβατών ήταν ιδιαίτερα αξιοσημείωτη στην Αθήνα, το βασικό αεροδρόμιο για την Aegean, με αύξηση 35% σε ετήσια βάση το α’ εξάμηνο φέτος, καθώς και αύξηση 7,2% σε σχέση με το 2019, η οποία πιστεύουμε ότι δείχνει και τα οφέλη των πρόσφατων επενδύσεων για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

    «Εκτιμούμε ότι η υποχρεωτική πειθαρχία στη χωρητικότητα που ακολουθεί ο τομέας των αεροπορικών εταιρειών λόγω των προβλημάτων της αλυσίδας εφοδιασμού, μαζί με την ισχυρή τουριστική ζήτηση, θα στηρίξουν τις αποδόσεις της Aegean σε ετήσια βάση, παρά την αύξηση κατά 17% σε ετήσια βάση από τα διαθέσιμα χιλιόμετρα θέσεων (ASK) της Aegean φέτος.

    Σύμφωνα με την IATA και το σχόλιο του γενικού διευθυντή, δεν αναμένεται σημαντική βελτίωση στα θέματα χωρητικότητας “το νωρίτερο μέχρι το 2025 και μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και αυτό”.

    Πιστεύουμε ότι η απόδοση των επιβατών (ανά RPK) θα αυξηθεί κατά 0,5% σε ετήσια βάση στα 10,08 ευρώ φέτος, ενώ ο συντελεστής πληρότητας ανακάμπτει από 79% πέρυσι σε 83,5% φέτος, ακολουθούμενος από αύξηση 0,2% στις αποδόσεις κάθε χρόνο την επόμενη διετία, με το ASK να αυξάνεται κατά 6,6% και 5,4% ετησίως, αντίστοιχα», συνεχίζει η Ambrosia Capital.

    Ανταγωνιστικό κόστος έναντι των ανταγωνιστών για τη στήριξη της κερδοφορίας και της ανάπτυξης

    Η Aegean ξεχωρίζει με την ανταγωνιστική δομή κόστους σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, χάρη στον ισχυρή έλεγχο του κόστους και το χαμηλότερο κόστος προσωπικού, με μοναδιαίο κόστος χωρίς καύσιμα (CASK) 15% χαμηλότερα από τη Lufthansa Group και 10% κάτω από τον όμιλο IAG, τους βασικούς ανταγωνιστές της στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

    Σημειώνεται ότι η Aegean κατέγραψε το πρώτο θετικό EBITDA στα 19 εκατ. ευρώ το α’ φετινό τρίμηνο, σε μια εποχικά αδύναμη περίοδο για την εταιρεία και σε σύγκριση με αρνητικά 16 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο πέρυσι και αρνητικό αποτέλεσμα 8 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2019.

    Διαβάστε επίσης:

    JP Morgan: Η επίσκεψη στην Αθήνα – Τα εξαιρετικά θετικά μηνύματα για τις τράπεζες

    Οι top αποδόσεις στα εταιρικά ομόλογα και οι ελκυστικές προϋποθέσεις για τους επενδυτές – αποταμιευτές

    Τα χαρτιά που δείχνουν τον δρόμο προς το investment grade



    ΣΧΟΛΙΑ