ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με βουτιά άνω του 17% κινείται η μετοχή της Alstom, από το μεσημέρι της Τετάρτης, με τους επενδυτές να εμφανίζονται προβληματισμένοι και να εξετάζουν ενδελεχώς τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας.
Αν και οι πωλήσεις της γαλλικής εταιρείας κατασκευής τρένων αυξήθηκαν κατά 6,6% σε ετήσια βάση, αγγίζοντας τα 18,5 δισ. ευρώ σε οργανική βάση, οι αναλυτές προέβλεψαν ότι ο ρυθμός ανάπτυξης θα υποχωρήσει στο 3% με 5% το επόμενο έτος.
Την ίδια ώρα το προσαρμοσμένο περιθώριο κέρδους προ φόρων και τόκων (EBIT) αυξήθηκε στο 6,4% από 5,7%, ενώ οι ελεύθερες ταμειακές ροές (FCF), ένα μακροχρόνιο ζήτημα για την εταιρεία, έφτασαν τα 502 εκατ. ευρώ, ξεπερνώντας οριακά τις προβλέψεις και τις προσδοκίες της αγοράς.
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έφτασε τα 95 δισ. ευρώ, παρέχοντας ισχυρή ορατότητα για τις μελλοντικές πωλήσεις. Το μεικτό περιθώριο κέρδους στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο ανήλθε σε 17,8% στις 31 Μαρτίου 2025, έναντι 17,5% στις 31 Μαρτίου 2024.
Το Διοικητικό Συμβούλιο, στη συνεδρίασή του στις 13 Μαΐου 2025, πρότεινε να μην καταβληθεί μέρισμα για το οικονομικό έτος 2024-25.
«Η Alstom είχε μια ισχυρή χρονιά το 2024-25, επιτυγχάνοντας άλλη μια σταθερή εμπορική επίδοση και ρεκόρ υψηλών παραγγελιών υπηρεσιών και σηματοδότησης. Τα αποτελέσματα αυτά ευθυγραμμίζονται απόλυτα με τη στρατηγική μας. Πετύχαμε σταθερή πρόοδο στον επιχειρησιακό μας οδικό χάρτη, με τα περιθώρια ανεκτέλεστου στο ενεργητικό μας να έχουν επιστρέψει στα προ της συγχώνευσης επίπεδα και τους δείκτες ποιότητας να βρίσκονται στα καλύτερά τους.
Με την αποτελεσματική διαχείριση του χαρτοφυλακίου έργων μας και την προώθηση της αποτελεσματικότητας του κόστους, είμαστε σε καλή θέση για να επιτύχουμε την οικονομική μας πορεία. Κατά την τελευταία δεκαετία, έχουμε δημιουργήσει ένα απαράμιλλο παγκόσμιο αποτύπωμα, ενισχύοντας την ανθεκτικότητά μας στις μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις. Με έναν ενισχυμένο ισολογισμό και την επιτυχή ολοκλήρωση της ολοκλήρωσης της Bombardier Transportation, η Alstom εισέρχεται σε μια νέα φάση. Θα αξιοποιήσουμε την ηγετική μας θέση στην αγορά για να επιταχύνουμε τις Υπηρεσίες και να ενισχύσουμε την ψηφιοποίηση των λύσεών μας, προωθώντας τη δέσμευσή μας για καινοτομία και αριστεία», δήλωσε ο Henri Poupart-Lafarge, Διευθύνων Σύμβουλος της Alstom.
Οι προοπτικές για το 2025-26
Μετά την πλήρη εκτέλεση του σχεδίου απομόχλευσης και το τέλος της διαδικασίας συγχώνευσης της Bombardier Transportation, οι προοπτικές για το οικονομικό έτος 2025-26 βασίζονται στην υποστηρικτική ζήτηση στην αγορά, στον σταθερό αριθμό των παραγόμενων αυτοκινήτων παραμένει σταθερός σε σχέση με το οικονομικό έτος 2024-25, σε R&D πωλήσεις που θα υπερβούν το 3%, εξαιρουμένων των επιπτώσεων από τους πιθανούς δασμούς.
Όσον αφορά τις προοπτικές για το οικονομικό έτος 2025-26, ο Όμιλος και το βιβλίο τροχαίου υλικού αναμένεται να χρεωθούν πάνω από 1. Επίσης, η αύξηση πωλήσεων προβλέπεται ότι θα κινηθεί μεταξύ 3% έως 5%, το περιθώριο aEBIT θα φτάσει γύρω στο 7% και η παραγωγή ελεύθερων ταμειακών ροών θα κυμανθεί μεταξύ 200 και 400 εκατ. ευρώ. Συν τοις άλλοις, η εποχικότητα προβλέπεται ότι θα οδηγήσει την κατανάλωση FCF έως και € 1 δισ. το πρώτο εξάμηνο του 2025-26.
Σημειώνεται δε, ότι κατά την τριετία από το οικονομικό έτος 2024-25 έως το οικονομικό έτος 2026-27, ο Όμιλος προβλέπει να επιτυγχάνει τουλάχιστον 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε ελεύθερες ταμειακές ροές, παρά το γεγονός ότι το Κεφάλαιο Κίνησης Συμβολαίων αποτελεί αντίξοο παράγοντα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Οι μεσοπρόθεσμοι στόχοι της εταιρείας
Με βάση την ευνοϊκή δυναμική της αγοράς σιδηροδρόμων, ο Όμιλος αναμένει ότι το ανεκτέλεστο υπόλοιπο εργασιών του θα ξεπεράσει τα 100 δισεκατομμύρια ευρώ τα επόμενα δύο χρόνια.
Ο όμιλος φιλοδοξεί να επιτύχει μεσοπρόθεσμα μέση αύξηση των πωλήσεων κατά 5% περίπου, χάρη σε ένα book-to-bill άνω του 1, που οφείλεται κυρίως στις σειρές προϊόντων Services, Signalling και Systems. Το τροχαίο υλικό αναμένεται να αυξηθεί πάνω από το ρυθμό της αγοράς, οι Υπηρεσίες και η Σηματοδότηση με μεσαίο έως υψηλό μονοψήφιο ποσοστό και τα συστήματα με υψηλό μονοψήφιο ποσοστό.
Όσον αφορά στην κερδοφορία, η φιλοδοξία της Alstom είναι να επιτύχει σταθερά ένα προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT μεταξύ 8% και 10% μεσοπρόθεσμα.
Αυτή η βελτίωση από το 6,4% το οικονομικό έτος 2024/25, ο όμιλος υποστηρίζει ότι θα προέλθει από τη συνεχή βελτίωση του μεικτού περιθωρίου κέρδους στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο χάρη στην ποιοτική λήψη παραγγελιών και την ολοκλήρωση παλαιών έργων, τη βελτιωμένη εκτέλεση μέσω πρωτοβουλιών λειτουργικής αριστείας και βιομηχανικής βελτιστοποίησης και τέλος την έγκαιρη εκτέλεση ενός σχεδίου μετασχηματισμού στη Γερμανία.
Παράλληλα, ο Όμιλος αναμένει ότι η μετατροπή των ελεύθερων ταμειακών ροών θα κινηθεί προς το 100% του προσαρμοσμένου καθαρού εισοδήματος κατά τη διάρκεια του κύκλου. Οι ετήσιες επιδόσεις υπόκεινται σε βραχυπρόθεσμη μεταβλητότητα του κεφαλαίου κίνησης, κυρίως από τη σταδιακή καταβολή προκαταβολών.
Επιπλέον, όσον αφορά στην κατανομή κεφαλαίου, προτεραιότητα θα δοθεί στην απομόχλευση και τη διατήρηση της επενδυτικής βαθμίδας. Η πολιτική μερισμάτων θα επανεκτιμηθεί μόλις επιτευχθεί μηδενικό καθαρό χρηματοοικονομικό χρέος. Έμφαση θα δοθεί στην πολιτική συγχωνεύσεων και εξαγορών (καινοτομία και υπηρεσίες) και τη δυναμική διαχείριση του χαρτοφυλακίου.
Διαβάστε επίσης:
Φρίντριχ Μερτς: «Αλλαγή πολιτικής» και «ευημερία για όλους» υποσχέθηκε στην Bundestag
ΟΛΘ: Αποχωρεί ο πρόεδρος, Αθανάσιος Λιάγκος μετά από 5 χρόνια – Το απαίτησε ο Ιβάν Σαββίδης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πετρέλαιο: Επιστροφή στις απώλειες μετά την είδηση για νέο γύρο διαπραγματεύσεων μεταξύ Ιράν και ΗΠΑ
- UniCredit: Αναστολή 30 ημερών από την ρυθμιστική αρχή για την προσφορά εξαγοράς της Banco BPM
- Νετανιάχου: Συντρίψαμε τους προσφυγικούς καταυλισμούς της βόρειας Δυτικής Όχθης –
- ΗΠΑ: Ο αμερικανικός στρατός δεν θα γιορτάσει τα γενέθλια του Τραμπ μαζί με τα 250 χρόνια από την ίδρυσή του
