Νέα παράταση εγκρίθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την οριστικοποίηση της σύβασης του έργου που έχει αναλάβει ο όμιλος ΑΚΤΩΡ σε συνεργασία με τη  REDEX  του Ομίλου Κοπελούζου για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.

Ειδικότερα με τη νέα παράταση της προθεσμίας οριστικοποίησης της Σύμβασης Σύμπραξης έπειτα από αίτημα των αναδόχων κατά 75 ημέρες, υπολογίζεται πως θα ολοκληρωθούν οι προσυμβατικές διαδικασίες του έργου στις 30 Ιουνίου του 2025.

1

Όπως αναφέρεται και στην απόφαση του Υπουργείου, έχουν εντοπιστεί εκκρεμότητες που δυσχεραίνουν την οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων του έργου. Οι δυσκολίες αυτές οφείλονται κυρίως στη συμμετοχή πολλών εμπλεκόμενων μερών και στις πολύπλοκες, χρονοβόρες διαδικασίες που απαιτούνται από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Για τον λόγο αυτό, κρίνεται εύλογη η χορήγηση παράτασης της περιόδου προετοιμασίας, καθώς απαιτείται σημαντικός χρόνος για την ολοκλήρωση και την τελική διαμόρφωση τόσο των βασικών όσο και των δευτερευόντων συμβάσεων χρηματοδότησης, αλλά και των υπολοίπων συμβάσεων του έργου. Επιπλέον, η διαδικασία επιβαρύνεται από τις απαιτητικές και συχνά χρονοβόρες διαπραγματεύσεις μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών. Η παράταση αυτή αποσκοπεί στο να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή ποιότητα και ακρίβεια των συμβατικών εγγράφων, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα προς όφελος του έργου.

Υπενθυμίζεται ότι στο παρελθόν, τόσο ο Υφυπουργός Υποδομών, κ. Ταχιάος, όσο και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου AKTOR, κ. Α. Εξάρχου, είχαν αναφερθεί δημόσια στην πρόθεση αποχώρησης της εταιρείας REDEX από την κοινοπραξία του έργου. Όπως είχε επισημάνει τότε ο ίδιος ο κ. Εξάρχου, το κενό που θα άφηνε η αποχώρηση της REDEX επρόκειτο να καλυφθεί από την AKTOR. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχουν σημειωθεί περαιτέρω ουσιαστικές κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση, πέραν της διαδοχικής χορήγησης παρατάσεων αναφορικά με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.

Πρόκειται για έργο με προϋπολογισμό  139,59 εκατ. ευρώ το οποίο θα αναπτυχθεί  στον Δήμο Ταύρου-Μοσχάτου. Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 360 μήνες εκ των οποίων οι πρώτοι 36 αφορούν την κατασκευαστική περίοδο και οι υπόλοιποι την περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.

Υπενθυμίζεται πως η κοινοπραξία είχε λάβει ήδη παράταση της προθεσμίας για την οριστικοποίηση της Σύμβασης Σύμπραξης του έργου έως την 16-04-2025, επικαλούμενη επίσης  ότι η διαδικασία απαιτεί επίπονες και χρονοβόρες ενέργειες μεταξύ άλλων λόγω των εκτεταμένων ενεργειών για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης του έργου από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

Το έργο

Το έργο που υλοποιείται με τη μέθοδο της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα  (ΣΔΙΤ) αφορά την κατασκευή του νέου κτηρίου της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην οδό Πειραιώς 166, στον Δήμο Μοσχάτου-Ταύρου με φουτουριστική αρχιτεκτονική όπως φαίνεται και από τις μακέτες.

Η παρέμβαση αφορά την ανέγερση ενός σύγχρονου συγκροτήματος διοικητικών εγκαταστάσεων για τη στέγαση των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και την κατασκευή και λειτουργία πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς, διευκολύνοντας την ασφαλή πρόσβαση στο κτήριο και την κυκλοφορία πεζών στην περιοχή.

Το νέο κτήριο διοίκησης θα ανεγερθεί σε οικόπεδο συνολικής επιφάνειας 8.770,23 τ.μ., με συνολικό κτηριακό όγκο 52.578,17 κυβικών μέτρων. Το αρχιτεκτονικό σύνολο θα αποτελείται από δύο βασικούς κτηριακούς όγκους, οι οποίοι συνδέονται μέσω ενός διαγώνιου άξονα κυκλοφορίας με καμπυλωμένα όρια, που διατρέχει ολόκληρο το πλάτος του οικοδομικού τετραγώνου. Στο υπόγειο τμήμα του κτηρίου προβλέπεται η κατασκευή σταθμού αυτοκινήτων με συνολική χωρητικότητα 332 θέσεων (141 στο δεύτερο υπόγειο επίπεδο και 191 στο τρίτο). Το εσωτερικό του συγκροτήματος θα φιλοξενεί πληθώρα χρήσεων, μεταξύ των οποίων: τα γραφεία της Διεύθυνσης Γ.Δ.Π.Μ.Α. Δ23-Κ.Ε.Δ.Ε., τα γραφεία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αρχεία και αποθήκες, εστιατόριο, μουσείο τεχνολογίας, συνεδριακό κέντρο, αμφιθέατρο, κυλικείο και χώρο αναψυχής, χώρους υποδοχής και ενημέρωσης εκδηλώσεων, εμπορικές χρήσεις, παιδικό σταθμό, καθώς και υποδομές στάθμευσης και εγκαταστάσεις διαχείρισης όμβριων υδάτων, γεωθερμίας και άλλων τεχνικών δικτύων.

Το σύνολο της κατασκευής θα ακολουθεί τις αρχές βιοκλιματικού σχεδιασμού, ενσωματώνοντας καινοτόμες πρακτικές για την ενεργειακή απόδοση και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα του κτηρίου. Ειδικότερα, θα ενισχύεται ο φυσικός φωτισμός και ο παθητικός δροσισμός, ενώ το κτήριο θα περιβάλλεται από έναν εξωτερικό «βιοκλιματικό μανδύα» αποτελούμενο από τρεις επιδερμίδες: υαλοπετάσματα, πετάσματα αναρρίχησης φυτών και ρυθμιζόμενες κατακόρυφες περσίδες αλουμινίου. Θα χρησιμοποιηθούν επίσης φυτεμένα δώματα και ψυχρά υλικά, δημιουργώντας ένα πρότυπο λειτουργικό και βιώσιμο δημόσιο κτήριο.

Παράλληλα με το νέο διοικητικό συγκρότημα, προβλέπεται και η κατασκευή πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς. Η γέφυρα θα έχει μήκος γεφύρωσης 16 μέτρα και συνολικό μήκος κατασκευής 29,35 μέτρα, με καθαρό ύψος 5,35 μέτρα από το οδόστρωμα και συνολικό ύψος κατασκευής που θα φτάνει τα 9,75 μέτρα. Οι πλευρικές της κατασκευές θα περιλαμβάνουν πυρήνες από οπλισμένο σκυρόδεμα, όπου θα τοποθετηθούν τα κλιμακοστάσια και τα κουβούκλια των ανελκυστήρων, διασφαλίζοντας πλήρη προσβασιμότητα και ασφάλεια για τους χρήστες.

Διαβάστε επίσης:

Εξάρχου (ΑΚΤΩΡ): Τι απαντά για την εξαγορά της Γέφυρας Ρίου -Αντιρρίου

ΒΟΑΚ: Πώς θα υλοποιηθεί το εμβληματικό έργο που θα συνδέσει όλη την Κρήτη – Το χρονοδιάγραμμα

Όμιλος AKTOR: Ανέλαβε μεγάλο έργο €53 εκατ. στο Λασίθι της Κρήτης