• Business

    Άκτιο-Αμβρακία: Παραδόθηκε το οδικό έργο που «τράβηξε» 15 χρόνια – Μυτιληναίος: Αντιπαθώ τον όρο ανεκτέλεστο

    και ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Mytilineos, Ευάγγελος Μυτιληναίος

    Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Mytilineos, Ευάγγελος Μυτιληναίος


    Ολοκληρώθηκε προ ολίγου η τελετή παράδοσης του τρίτου τμήματος της εργολαβίας Άκτιο-Αμβρακία που έχει αναλάβει ο Όμιλος Mytilineos από τον Νοέμβριο του 2020.

    Στην τελετή παραβρέθηκαν πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος του Ομίλου Mytilineos, Ευάγγελος Μυτιληναίος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ, Ντίνος Μπενρουμπή.

    Πρόκειται για ένα έργο που έχει υποφέρει για περισσότερο από μια δεκαετία καθώς το ανέλαβε αρχικά το 2010 το ελληνοϊταλικό σχήμα των ΑΕΓΕΚ-Ιονία- Consorzio Stabile Italimprese Societaa Remponsabilita Limatata του Ομίλου Μαρούλη, δίνοντας μεγάλες εκπτώσεις.

    Ωστόσο, με την πτώχευση της ΑΕΓΕΚ το έργο παρέμεινε μετέωρο και χρειάστηκε να επιστρατευθεί το 2015 η ΑΚΤΩΡ του Ομίλου Ελλάκτωρ, η οποία παρέδωσε το πρώτο από τα τέσσερα τμήματα.

    Αυτό ήταν η σύνδεση της υποθαλάσσιας Σήραγγας Ακτίου-Πρέβεζα και καταλήγει στη Βόνιτσα που είναι μήκους 17 χιλιομέτρων.

    Κυριάκος Μητσοτάκης: Παραδίδεται ένα έργο με πονεμένη ιστορία

    Ο Πρωθυπουργός ανέφερε ότι οι κάτοικοι το τόπου γνωρίζουν την πονεμένη ιστορία του έργου και πως η κυβέρνηση μόχθησε μέσω νέου διαγωνισμού για να παραδοθεί έγκαιρα και με ασφάλεια.

    Δήλωσε, επίσης, ότι το έργο θα παραδοθεί εντός του Σαββατοκύριακου στο κοινό και η χρήση του θα είναι χωρίς διόδια.

    Πρόσθεσε, ότι δίνεται πλέον η δυνατότητα συνεργασίας με κατασκευαστές με όρους ειλικρίνειας, ασφάλειας και προβλεψιμότητας. Τόνισε, δε, ότι πλέον υπάρχουν στη χώρα μας κατασκευαστικές εταιρείες υψηλού επιπέδου που δίνουν δουλειά σε δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας και εξάγουν τεχνογνωσία σε διεθνές επίπεδο.

    Τόνισε ότι δρομολογείται εντός του 2024 η παράδοση και άλλων εμβληματικών έργων όπως ο Ε65, το Μετρό Θεσσαλονίκης και το 2025 θα παραδοθεί εντός χρονοδιαγράμματος ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος

    Για τις νέες προκλήσεις στις υποδομές ανέφερε ότι η κυβέρνηση καλείται να αντιμετωπίσει και έκτακτα όπως η κακοκαιρία Ντάνιελ βάσει εξασφαλισμένης χρηματοδότησης και σχεδιασμού.

    Ευάγγελος Μυτιληναίος: Παραδίδεται ένα έργο που πέρασε από μεγάλη κρίση

    Ο ισχυρός άνδρας της Mytilineos δήλωσε ότι το Άκτιο-Αμβρακία πριν ανατεθεί στον όμιλο είχε περάσει από πλήθος προβλημάτων που το επηρέασαν για μία δεκαετία εν μέσω της κρίσης κοστίζοντας και ανθρώπινες ζωές.

    Σήμερα, όπως, τόνισε, η θυγατρική κατασκευαστική ΜΕΤΚΑ το παραδίδει εμπρόθεσμα και τα υψηλότερα στάνταρτ.

    Σχετικά με την πορεία της ΜΕΤΚΑ, ο Ευάγγελος Μυτιληναίος, ότι η η εταιρεία έφυγε από την Ελλάδα πριν από 15 χρόνια μη δυνάμενη να ανταγωνιστεί άλλες εταιρείες και έκανε μεγάλα έργα στο εξωτερικό αξίας 4 δισ. ευρώ.

    Και πρόσθεσε: «Όταν έγινε ο Κυριάκος Μητσοτάκης Πρωθυπουργός με προέτρεψε να φέρουμε πίσω πόρους και προσωπικό για να εξασφαλιστεί η εκτέλεση των μεγάλων δημόσιων έργων.

    Θέλω να ευχαριστήσω την προηγούμενη και την νυν ηγεσία του υπουργείο υποδομών με την οποία έχουμε μία άριστη συνεργασία.

    Βρισκόμαστε σε ένα σημείο όπου έργα 15 δισ. ευρώ έχουν ανατεθεί με ελάχιστες καθυστερήσεις σε σχέση με άλλα χρόνια. Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα και συγκεκριμένα η ίδια εκτέλεση των έργων.

    Αντιπαθώ τον όρο ανεκτέλεστο και πρέπει να δούμε πως θα γίνουν εκτελεσμένα. Πρέπει όλοι, ακόμα και οι τοπικές κοινωνίες, να είναι αρωγοί σε αυτή την προσπάθεια και να πάψουμε οι κατασκευαστές να βλέπουμε τα έργα ως εργολαβίες καθώς πλέον είναι επενδύσεις εφόσον πρόκειται για ιδιωτικές επενδύσεις και ΣΔΙΤ».

    Χρήστος Σταϊκούρας: Κτίζουμε σχέσεις με τις εταιρείες με στόχο πάντοτε το δημόσιο συμφέρον

    Ξεκινώντας την ομιλία του ο υπουργός Υποδομών ευχαρίστησε την προηγούμενη ηγεσία για τη δημοπράτηση του έργου, καθώς και τη ΜΕΤΚΑ για την έγκαιρη παράδοσή του.

    Στη συνέχεια ανέφερε ότι ολοκληρώνεται εντός της χρονιάς σειρά εμβληματικών έργων, όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, το 75% του Πάτρα-Πύργος, την έναρξη κατασκευής Λαμία-Αντίρριο και την εκκίνηση του διαγωνισμού για Λαμία-Καρπενήσι μεταξύ άλλων.

    Επίσης πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου υποδομών μεριμνά για την έγκαιρη εκτέλεση και παράδοση μεγάλων δημοσίων έργων, ενώ κτίζει σχέσεις με τις εταιρείες με στόχο πάντοτε το δημόσιο συμφέρον.

    Νίκος Ταχιάος: Αφήνουμε πίσω τις περιπέτειες και την κρίση των δημόσιων έργων

    Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι ένα έργο παραδίδεται σε μία τοπική κοινωνία που χαίρεται ένα έργο που αλλάζει τη ζωή του. Αφορά επίσης τη Δυτική Ελλάδα, τη Λευκάδα και τα Ιόνια Νησιά, καθώς και την Ήπειρο.

    Και πρόσθεσε: «Η μεγάλη εικόνα είναι ότι αφήνουμε πίσω το περιπετειώδες παρελθόν στα δημόσια έργα. Η κρίση και οι περιπέτειες που ταλαιπώρησαν είναι μία υπόθεση που επί Μητσοτάκη δε θα επαναληφθεί».

    Επιπλέον τόνισε ότι πλέον τα έργα είναι ένα σύνολο παρεμβάσεων που αλλάζουν όλη την Ελλάδα με εξορθολογισμένο σχεδιασμό με εξασφαλισμένους πόρους οι οποίοι δεν είναι ανεξάντλητοι.

    Επισήμανε δε ότι πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι οι υποδομές γηράσκουν και η κυβέρνηση το λαμβάνει σοβαρά υπόψη αυτό και χρειαζόμαστε πόρους για τη συντήρηση των έργων, όπως φάνηκε και με την κακοκαιρία Ντάνιελ που άλλαξε το σχεδιασμό των έργων.

    Τι αφορά το έργο

    Ο αυτοκινητόδρομος «Άκτιο – Αμβρακία» είναι συνολικού μήκους 49χλμ., με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.

    Ανήκει στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Α52 και συνδέει απευθείας την Ιόνια Οδό (από τον Α.Κ Αμβρακίας) με το Αεροδρόμιο του Ακτίου, την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (μέσω της οδού Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας) και τον κόμβο προς Λευκάδα παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας.

    Με την παράδοση του συνόλου του έργου στην κυκλοφορία επιτυγχάνεται η μείωση της σημερινής απόστασης κατά 13 χλμ. και κυρίως αντικαθίσταται μια οδός 62 χλμ. με μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά από έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο.

    Ο χρόνος ταξιδιού από την Αθήνα προς τη Λευκάδα και την Πρέβεζα μειώνεται περίπου 45 λεπτά.

    Η αποτίμηση των ωφελειών συνοψίζεται κυρίως στην αύξηση του επιπέδου προσφερόμενης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης και ασφάλειας, με άμεσες επιπτώσεις στην:

    – μείωση των ατυχημάτων και ιδίως των σοβαρών,

    – μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, λόγω της μείωσης των δυσμενών περιβαλλοντικών επιπτώσεων των οδικών μεταφορών.

    – βελτίωση ασφάλειας των αστικών περιοχών, λόγω της εκτροπής της «βαριάς» κυκλοφορίας και αποσυμφόρησης του υπάρχοντος οδικού δικτύου,

    – αξιοπιστία χρόνου διαδρομής,

    – αύξηση προσπελασιμότητας και άμεση συμβολή στην περιφερειακή ανάπτυξη και την τουριστική δραστηριότητα,

    – ελκυστικότητα παραγωγικών επενδύσεων στη ζώνη επιρροής του έργου,

    – εξοικονόμηση χρόνου πολλαπλών προορισμών, ταχύτερες μεταφορές με αυξημένη οδική ασφάλεια,

    – μείωση λειτουργικού κόστους οχημάτων των διαφόρων κατηγοριών

    – και στη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης, λόγω ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής στην ζώνη επιρροής του έργου.

    Ο αυτοκινητόδρομος «Άκτιο – Αμβρακία» αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μέτρων εκάστη, μία λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,5 μέτρου και από κεντρική διαχωριστική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 2 μέτρων, δηλαδή είναι συνολικού πλάτους 17 μέτρων.

    Το έργο περιλαμβάνει, επίσης, την κατασκευή:

    – Παράπλευρων και κάθετων δρόμων.

    – Δύο μεγάλων κοιλαδογεφυρών περίπου 200 μέτρων εκάστη και τριών μικρότερων γεφυρών για ρέματα.

    – 9 κόμβων (8 ανισόπεδους και 1 ισόπεδο), καθώς και άνω & κάτω διαβάσεων.

    Επιπλέον, με την παρούσα εργολαβία κατασκευάστηκε και το οδικό τμήμα που συνδέει την απόληξη του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία με την Ιόνια Οδό, μήκους περίπου 500 μέτρων, στην αρχή του υπόψη οδικού άξονα.

    Στο έργο έχουν εφαρμοστεί οι πλέον σύγχρονες τεχνικές προδιαγραφές, καινοτόμες αλλά και ειδικές τεχνικές λύσεις.

    Ενδεικτικά αναφέρονται:

    H εφαρμογή της μεθόδου δονητικής αντικατάστασης, η χρήση φωτιστικών σωμάτων LED στον οδοφωτισμό του έργου για εξοικονόμηση ενέργειας, η χρήση τροποποιημένης ασφάλτου για τον περιορισμό των μελλοντικών αναγκών συντήρησης και η αντιστήριξη διανοιγμένων πρανών ορυγμάτων.

    Ο οδικός άξονας «Άκτιο – Αμβρακία», προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ, εντάσσεται στον Άξονα Προτεραιότητας «ΔΙΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ (ΤΣ)» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» 2014 – 2020.

    Διαβάστε επίσης:

    Μητσοτάκης για οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία: Θα προσελκύσει επενδύσεις και θα φέρει νέες θέσεις εργασίας

    NBG Securities για Mytilineos: Η ενεργειακή μετάβαση δίνει αξία στον Όμιλο – Τιμή στόχος τα €50

    ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ: Στην Αμφιλοχία ο Κυριάκος Μητσοτάκης για τη μεγαλύτερη επένδυση σε έργο αποθήκευσης ενέργειας



    ΣΧΟΛΙΑ