• Πολιτική

    Μητσοτάκης για οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία: Θα προσελκύσει επενδύσεις και θα φέρει νέες θέσεις εργασίας

    • NewsRoom
    Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης (ΑΠΕ-ΜΠΕ)

    Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης (ΑΠΕ-ΜΠΕ)


    «Είμαστε στο ευχάριστο σημείο, το 2024 να είναι μία πολύ σημαντική χρονιά, όχι για τη δρομολόγηση νέων έργων, αλλά για την παράδοση έργων, τα οποία κατασκευάζονται εδώ και πολύ καιρό», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, εγκαινιάζοντας σήμερα τον νέο οδικό άξονα, ‘Ακτιου – Αμβρακίας, ο οποίος, όπως σημείωσε ο πρωθυπουργός, θα παραδοθεί το ερχόμενο Σαββατοκύριακο.

    Ειδικότερα, στην ομιλία του ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ανέφερε: «Όταν αναχωρήσαμε σήμερα από την Αθήνα, μας συνόδευε χιονόνερο για να φτάσουμε εδώ στην Δυτική Ελλάδα, στο αεροδρόμιο του Ακτίου και να αντικρίσουμε μία ηλιόλουστη χειμερινή μέρα, όπως οι ηλιόλουστες είναι και οι προοπτικές αυτού του ευλογημένου τόπου. Προοπτικές, οι οποίες αναδεικνύονται ακόμα περισσότερο με την παράδοση αυτού του πολύ σημαντικού οδικού έργου».

    «Γνωρίζετε καλά οι κάτοικοι του τόπου την πονεμένη ιστορία της Αμβρακίας οδού και γνωρίζετε επίσης με πόση συστηματικότητα αγωνίστηκε η κυβέρνηση μας, για να ξεμπλοκάρει το έργο αυτό, μέσα από καινούριες διαγωνιστικές διαδικασίες, για να φτάσουμε σήμερα στο σημείο να παραδίδουμε στην ώρα του έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο, σχεδόν 50 χιλιομέτρων, που ήταν πάγιο διαχρονικό αίτημα τριών περιφερειών, της Δυτικής Ελλάδος, της Ηπείρου αλλά και των Ιονίων Νήσων», πρόσθεσε.

    «Και νομίζω ότι δεν θα μπορούσαμε να διαλέξουμε καλύτερο σημείο για να κάνουμε αυτήν την σεμνή τελετή από αυτό εδώ όπου φαίνεται η σύγκριση, ο παλιός δρόμος από κάτω μας, με πλάτος 7 μέτρα τον γνωρίζετε εξάλλου πολύ καλά, όπως και εγώ έχοντας επισκεφθεί πολλές φορές την περιοχή, έχω διατρέξει αυτά τα πολύ επικίνδυνα χιλιόμετρα και βέβαια ο καινούργιος δρόμος, σύγχρονος, πρωτίστως ασφαλής, περιορίζει κατά 45 λεπτά την πρόσβαση στην Λευκάδα, αλλά και στην Πρέβεζα. Ταυτόχρονα ανοίγει τελείως καινούργιες αναπτυξιακές προοπτικές για μία περιοχή της Ελλάδος, η οποία σε πολύ μεγάλο βαθμό παρέμενε αναξιοποίητη», συνέχισε.

    Παράλληλα, ο πρωθυπουργός ανέφερε: «Έβλεπα με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον τις επενδύσεις οι οποίες δρομολογούνται στην ευρύτερη περιοχή και πιστεύω ότι η ύπαρξη αυτού του δρόμου θα συνεισφέρει καθοριστικά, έτσι ώστε μία τόσο όμορφη, πλην όμως ανεξερεύνητη, γωνιά της πατρίδας μας να κεντρίσει περισσότερο επενδυτικό ενδιαφέρον. Κατά συνέπεια, να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις απασχόλησης και καλύτερα εισοδήματα για όλους τους πολίτες.

    Και βέβαια θέλω να σταθώ, όπως πάντα, στην ειδική διάσταση που όλα αυτά τα οδικά έργα έχουν στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας: για τις ζωές που χάθηκαν σε επικίνδυνους δρόμους και για την τεράστια πρόοδο που επιδεικνύουν όλοι οι δείκτες οδικής ασφάλειας κάθε φορά που εγκαινιάζουμε έναν σύγχρονο κλειστό ασφαλή αυτοκινητόδρομο».

    «Για όλους αυτούς τους λόγους το έργο αυτό έχει τη δική του ξεχωριστή σημασία και με πολύ μεγάλη χαρά θα το παραδώσουμε και επίσημα στην κυκλοφορία το ερχόμενο Σαββατοκύριακο», επεσήμανε.

    «Θέλω επίσης, κυρίες και κύριοι, να τονίσω την πολύ μεγάλη σημασία την οποία η κυβέρνησή μας έχει αποδώσει συνολικά στη δρομολόγηση έργων υποδομής τα οποία χρόνιζαν εδώ και δεκαετίες. Και να υπερθεματίσω αυτό το οποίο είπε και ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών: τη δυνατότητά μας να συνεργαστούμε με τις μεγάλες τεχνικές εταιρείες της χώρας με όρους ειλικρίνειας, συνέπειας και προβλεψιμότητας», πρόσθεσε.

    Και συνέχισε λέγοντας: «Γι’ αυτό σήμερα είμαστε στο ευχάριστο σημείο το 2024 να είναι μια πολύ σημαντική χρονιά, όχι για τη δρομολόγηση νέων έργων αλλά πια για την παράδοση έργων τα οποία κατασκευάζονται εδώ και πολύ καιρό.

    Ο Ε65, όλο το τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα θα έχει παραδοθεί μέχρι τον Μάιο. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, τόσο πολύπαθο, ένα έργο με απίστευτα πολύ μεγάλες δυσκολίες, θα παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς τον Νοέμβριο του 2024. Και μέσα στο 2025, αγαπητέ μου Περιφερειάρχα, μια ακόμα μεγάλη εκκρεμότητα που έρχεται από το παρελθόν, ο δρόμος Πατρών-Πύργου, θα είναι και αυτός έτοιμος. Θέλω να εκφράσω την ικανοποίησή μου γιατί και το έργο αυτό προχωράει με πολύ γρήγορους ρυθμούς και θα μπορέσουμε και στην περίπτωση αυτή να τηρήσουμε τα συμφωνημένα χρονοδιαγράμματα».

    «Είμαι εξαιρετικά υπερήφανος για το γεγονός ότι στην πατρίδα μας πια έχουμε κατασκευαστικές εταιρείες υψηλοτάτου επιπέδου, που μπορούν να εκτελούν τέτοια έργα, δίνοντας ταυτόχρονα δουλειές σε δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας και μπορούν επίσης να εξάγουν την τεχνογνωσία τους στο εξωτερικό, ούσες πια εταιρείες οι οποίες είναι ανταγωνιστικές, όχι μόνο σε εθνική αλλά και σε παγκόσμια κλίμακα», είπε και πρόσθεσε:

    «Και πρέπει, τέλος, να γνωρίζετε ότι η κυβέρνηση αυτή θα εξακολουθεί να δρομολογεί το σημαντικό έργο της ενίσχυσης των υποδομών της πατρίδας μας, αντιμετωπίζοντας και απρόβλεπτες καταστάσεις όπως η περίπτωση του «Daniel». Αλλά θα το κάνουμε πάντα με όρους συνέπειας και με όρους ειλικρίνειας, χωρίς να υποσχόμαστε έργα τα οποία μπορεί να υπάρχουν μόνο στα χαρτιά ή στη φαντασία κάποιων, έχοντας εξασφαλίσει μελετητική και χρηματοδοτική ωριμότητα.

    Έτσι σφυρηλατούνται, κυρίες και κύριοι, οι σχέσεις εμπιστοσύνης πολιτείας και πολιτών. Διότι όλοι αναλάβαμε ένα στοίχημα: όταν βρεθήκαμε στη θέση να ξαναμιλήσουμε για το έργο αυτό, έπρεπε και εμείς και η εταιρεία να τηρήσουμε τις δεσμεύσεις μας και τα χρονοδιαγράμματα τα οποία είχαμε θέσει. Είναι πάντα μεγάλη ικανοποίηση όταν αυτό μπορούμε και το κάνουμε».

    Ο κ. Μητσοτάκης κλείνοντας την ομιλία του σημείωσε: «Είμαι σίγουρος, λοιπόν, ότι αυτός ο δρόμος θα αλλάξει πράγματι την όψη όλης της Δυτικής Ελλάδας. Θα ξεκλειδώσει νέες σημαντικές αναπτυξιακές ευκαιρίες, θα εξυπηρετεί όμως, πρώτα και πάνω απ’ όλα, τους κατοίκους της περιοχής, που χωρίς διόδια -να το τονίσουμε και αυτό-, σε έναν απολύτως ασφαλή δρόμο θα μπορούν επιτέλους να κινούνται χωρίς κάθε φορά που μπαίνουν στο αυτοκίνητο, όπως το λέμε λαϊκά, “να τρέμει το φυλλοκάρδι τους”».

    «Καλοτάξιδος, λοιπόν, ο καινούργιος δρόμος και πραγματικά όλα τα καλά. Και να συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό να εγκαινιάζουμε και να παραδίδουμε σημαντικά έργα τα οποία βελτιώνουν την καθημερινότητα όλων των Ελλήνων», κατέληξε.

    Δείτε ολόκληρη την εκδήλωση και τις ομιλίες:

    Μητσοτάκης: Δρομολογείται ένα πρωτοποριακό έργο, όχι μόνο για τα ελληνικά αλλά και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα

    Το εργοτάξιο όπου κατασκευάζεται η μονάδα αντλησιοταμίευσης Αμφιλοχίας, που αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας στην Ελλάδα, επισκέφθηκε το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Στόχος της επένδυσης που ανέρχεται σε ύψος 650 εκατομμυρίων ευρώ, είναι η υποστήριξη της περαιτέρω διείσδυσης ανανεώσιμων πηγών στο ενεργειακό μείγμα της χώρας. Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε τη σημασία ενός έργου που όπως είπε θα μειώσει τελικά το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας και θα μας επιτρέψει να χρησιμοποιούμε περισσότερες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να τις αξιοποιούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

    «Εδώ στα ορεινά της Αμφιλοχίας δρομολογείται ένα πρωτοποριακό έργο, όχι μόνο για τα ελληνικά αλλά και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Αυτό το σημαντικό έργο αντλησιοταμίευσης ουσιαστικά θα πρέπει να το φανταστούμε ως μια πολύ μεγάλη μπαταρία. Όταν έχουμε πλεόνασμα ηλεκτρικής ενέργειας μετακινούμε νερό από τον χαμηλό ταμιευτήρα στον υψηλό και όποτε το σύστημα χρειάζεται ηλεκτρική ενέργεια γίνεται ακριβώς η αντίστροφη πορεία.

    Το έργο αυτό έχει ιδιαίτερα μεγάλη σημασία διότι, όπως είπε και ο κ. Περιστέρης, θα μειώσει τελικά το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας και θα μας επιτρέψει να χρησιμοποιούμε περισσότερες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να τις αξιοποιούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», δήλωσε ο πρωθυπουργός, αφού ξεναγήθηκε στο εργοτάξιο και ενημερώθηκε για την πορεία των εργασιών από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργο Περιστέρη, και τον διευθυντή του έργου Δημήτρη Βράγκο.

    «Είναι ένα έργο το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης με 250 εκατομμύρια και όταν με το καλό ολοκληρωθεί, μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια, θα έχει μια σημαντικότατη προστιθέμενη αξία για τη συνολική σταθερότητα του ηλεκτρικού συστήματος, καθώς δεν μπορούμε να προσδοκούμε στη μέγιστη δυνατή διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας χωρίς να έχουμε μεθόδους αποθήκευσης.

    Και η αντλησιοταμίευση είναι εκείνη η μέθοδος αποθήκευσης που έχει και τη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία, καθώς σε αυτό το εργοτάξιο θα απασχοληθούν στην πλήρη του ανάπτυξη σχεδόν 1.000 εργαζόμενοι, οπότε μιλάμε και για πολλές περισσότερες δουλειές για την ευρύτερη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας. Οπότε, προσβλέπουμε στη γρήγορη ολοκλήρωση αυτού του πολύ καινοτόμου όπως είπα και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα έργου και με το καλό να ξαναβρεθούμε εδώ να το εγκαινιάσουμε», πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

    «Είναι ένα έργο που έχει πολύ μεγάλη εγχώρια προστιθέμενη αξία, 70% θα μείνει στην Ελλάδα από τη δαπάνη του έργου εν αντιθέσει με άλλα συστήματα αποθήκευσης. Και προχωράμε ταχύτατα με μεγάλη απασχόληση. Πιστεύουμε σε λίγα χρόνια αυτό θα μπορεί να εξυπηρετεί το ηλεκτρικό σύστημα όλης της χώρας και να επιτρέψει την περαιτέρω διείσδυση των ΑΠΕ ούτως ώστε η Ελλάδα να γίνει πιο αυτάρκης και πιο φτηνή σε ηλεκτρισμό», ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Περιστέρης.

    Μείωση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας για τους καταναλωτές και θέσεις εργασίας στην περιοχή

    Όπως επισημαίνεται από αρμόδιες πηγές, ο σταθμός αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία θα έχει συνολική ισχύ 680 MW και τη δυνατότητα να παράγει περισσότερες από 800 γιγαβατώρες πράσινης ενέργειας ανά έτος, συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης εισαγόμενων καυσίμων και εξυπηρετώντας τους στόχους της πράσινης μετάβασης.

    Τα συνολικά οφέλη από την ένταξή του στο ηλεκτρικό σύστημα εκτιμάται ότι θα υπερβούν τα 120 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, με σημαντική ελάφρυνση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας για τους καταναλωτές.

    Για την κατασκευή του σταθμού, που θα διαθέτει δύο ανεξάρτητους άνω ταμιευτήρες, δημιουργούνται περίπου 1.000 θέσεις εργασίας. Στη φάση της λειτουργίας θα δημιουργηθούν 60 νέες θέσεις εργασίας, που θα αφορούν εξειδικευμένο και βοηθητικό προσωπικό.

    Οι τεχνικές μελέτες του έργου, το οποίο αναμένεται να συμβάλλει και στη μεταφορά ενέργειας μεταξύ Ελλάδας και άλλων κρατών, συγχρηματοδοτήθηκαν από το πρόγραμμα «Connecting Europe Facility», ενώ μέρος της συνολικής επένδυσης χρηματοδοτείται από τον Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

    Το έργο

    O αυτοκινητόδρομος, ο οποίος ανήκει στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο “Α52”, συνδέει απευθείας την Ιόνια Οδό (από τον Α.Κ Αμβρακίας) με το Αεροδρόμιο του Ακτίου, την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (μέσω της οδού Πρέβεζας -Ηγουμενίτσας) και τον κόμβο προς Λευκάδα παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας.

    Ο οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία χωροθετείται εξ’ ολοκλήρου μέσα στον νομό Αιτωλοακαρνανίας, ενώ λόγω του γεγονότος ότι συνδέει δύο τόσο μεγάλα και σημαντικά έργα (Ιόνια οδό – Υποθαλάσσια Σήραγγα Ακτίου) της Δυτικής Ελλάδας, η σπουδαιότητα του είναι τέτοια που, μετά την παράδοση του έργου, η επηρεαζόμενη περιοχή θα αποτελεί μια μεγάλη γεωγραφική ενότητα, η οποία θα περιλαμβάνει την Ήπειρο, την Αιτωλοακαρνανία και τη Λευκάδα, ενώ θα αυξηθεί η εμβέλεια του λιμανιού της Ηγουμενίτσας σε ολόκληρη την περιοχή.

    Πλέον η διαδρομή από την Αθήνα στη Λευκάδα μειώνεται χρονικά κατά 45 λεπτά και θα γίνεται σε 3 ώρες και 20 λεπτά.

    Η αποτίμηση των ωφελειών συνοψίζεται, κυρίως, στην αύξηση του επιπέδου προσφερόμενης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης και ασφάλειας, με άμεσες επιπτώσεις στη:

    • Μείωση των ατυχημάτων και ιδίως των σοβαρών, λόγω του γεγονότος ότι το οδικό μεταφορικό έργο θα γίνεται, πλέον, σε αυτοκινητόδρομο. Σημαντικό είναι το κοινωνικό όφελος που αναμένεται να προκύψει από τη μείωση των ατυχημάτων στο σημερινό οδικό δίκτυο Στάνος – Αμφιλοχία -Σπάρτο – Λουτράκι – Δρυμός – Παλιάμπελα -Βόνιτσα, που είναι Επαρχιακές Οδοί μιας λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ενιαίο οδόστρωμα, ισόπεδους κόμβους και χωρίς έλεγχο προσβάσεων. Το όφελος αυτό έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για τις αστικές περιοχές της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας αλλά για και τις λοιπές αστικοποιημένες περιοχές διέλευσης της σημερινής Επαρχιακής Οδού, που πλέον παρακάμπτονται.
    • Μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, λόγω της μείωσης των δυσμενών περιβαλλοντικών επιπτώσεων των οδικών μεταφορών. Προκύπτει βελτίωση της ποιότητας αστικού περιβάλλοντος των πόλεων της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας, καθώς και των λοιπών ημιαστικών περιοχών (Στάνος, Σπάρτο, Παλιάμπελα κλπ), καθώς με την υλοποίηση του νέου αυτοκινητόδρομου εκτρέπεται η διαμπερής κυκλοφορία από το σημερινό οδικό δίκτυο (θόρυβος, εκπομπές καυσαερίων, οπτική ρύπανση κ.λπ.).
    • Βελτίωση ασφάλειας των αστικών περιοχών, λόγω της εκτροπής της “βαριάς” κυκλοφορίας και αποσυμφόρησης του υπάρχοντος οδικού δικτύου.
    • Αξιοπιστία χρόνου διαδρομής,
    • Αύξηση προσπελασιμότητας και άμεση συμβολή στην περιφερειακή ανάπτυξη και σύγκλιση με ευρύτερες και προνομιούχες περιοχές με αύξηση του οικονομικού – αναπτυξιακού δυναμικού της περιοχής.
    • Τουριστική δραστηριότητα.
    • Μείωση λειτουργικού κόστους οχημάτων των διαφόρων κατηγοριών (συμπεριλαμβανομένης και της οικονομίας καυσίμων).
    • Δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης, λόγω ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής στην ζώνη επιρροής του έργου.

    Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο – Αμβρακία, συνολικού μήκους 49,5 χλμ., αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μ. εκάστη, μία λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,5μ. και κεντρική διαχωριστική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 2 μ., δηλαδή είναι συνολικού πλάτους 17 μ.

    Το έργο περιλαμβάνει, επίσης, την κατασκευή:

    • Παράπλευρων και κάθετων δρόμων.
    • Δύο μεγάλων κοιλαδογεφυρών περίπου 200 μέτρων εκάστη και τριών μικρότερων γεφυρών για ρέματα.
    • 9 κόμβους (8 ανισόπεδους και 1 ισόπεδο), καθώς και άνω & κάτω διαβάσεων.

    Επιπλέον, με την παρούσα εργολαβία κατασκευάστηκε και το οδικό τμήμα που συνδέει την απόληξη του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία με την Ιόνια Οδό, μήκους περίπου 500 μέτρων, στην αρχή του υπόψη οδικού άξονα.

    Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ, είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Υποδομές Μεταφορές Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξης” (ΥΜΕΠΕΡΑΑ) και υλοποιείται από την ανάδοχο εταιρία Μυτιληναίος ΑΕ.

    Διαβάστε επίσης:

    Νέος οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία: Αθήνα-Λευκάδα σε 3 ώρες και 20 λεπτά – Τα οφέλη για το νομό

    Γεωργιάδης για F-35 στην Τουρκία: Η δήλωση Νούλαντ δεν σημαίνει ότι θα τα πάρουν

    ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ: Στην Αμφιλοχία η μεγαλύτερη επένδυση σε έργο αποθήκευσης ενέργειας



    ΣΧΟΛΙΑ