Με έμφαση στην αγορά μεταχειρισμένων, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν ξοδέψει από τις αρχές του 2019 κεφάλαια ύψους 351 εκατ. δολαρίων για την απόκτηση πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας αποτιμήσεων VesselsValue, από το ποσό αυτό τα 314,7 εκατ. δολάρια αφορούσαν στις αγορές 24 second hand φορτηγών πλοίων και τα 36,5 εκατ. δολάρια στην παραγγελία ενός νεότευκτου bulker.
Στην αγορά δύο πλοίων συνολικής αξίας 27,5 εκατ. δολαρίων προχώρησε η ναυτιλιακή Diligent Holdings, συμφερόντων του εφοπλιστή Δημήτρη Μίχαλου. Η εταιρεία συνδέεται με την απόκτηση του πλοίου supramax Korean Lily (χωρητικότητας 58.000 dwt, κατασκευής 2010) από την ιαπωνική Doun Kisen, με την τιμή αγοράς να υπολογίζεται στα 14,6 εκατ. δολαρίων. Επίσης, φέρεται να έχει αγοράσει το πλοίο Alster Bay (χωρητικότητας 55.400 dwt).
Η εταιρεία Cosmoship Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Σάββα, έχει εξαγοράσει, σύμφωνα με πληροφορίες, τρία φορτηγά πλοία της βελγικής Bocimar. Σύμφωνα με τη VesselsValue, η πώληση των τριών πλοίων τύπου handysize που έχουν κατασκευαστεί σε ναυπηγείο της Κίνας, πραγματοποιήθηκε έναντι 27 εκατ. δολαρίων, συνολικά. Πρόκειται για το χωρητικότητας 33,500-dwt CMB Giulia (κατασκευής 2012), το χωρητικότητας 32,700-dwt CMB Adrien (κατασκευής 2011) και το χωρητικότητας 32,600-dwt CMB Catrine(κατασκευής 2012).
Ποσό ύψους 24,5 εκατ. δολαρίων διέθεσε η εταιρεία Neptune Dry, θυγατρική της Neptune Lines συμφερόντων της Μελίνας Τραυλού, για την αγορά του πρώτου της πλοίου ultramax, ισχυροποιώντας το στόλο ξηρού φορτίου της.
Ναυλομεσίτες υποστηρίζουν ότι η εταιρεία εξαγόρασε το χωρητικότητας 61,000-dwt πλοίο ultramax, Loch Nevis (κατασκευής 2016), έναντι 24,5 εκατ. δολαρίων.
Η ναυτιλιακή ιδρύθηκε το Σεπτέμβριο 2017 και προχώρησε άμεσα στην εξαγοράς τριών, μοντέρνων πλοίων supramax. Μάλιστα, η απόφαση της Neptune Lines να εισέλθει στην αγορά του ξηρού φορτίου μέσω της Neptune Dry, είχε προκαλέσει αίσθηση, καθώς για πρώτη φορά στα 42 χρόνια της ιστορίας της αποφάσισε να διαφοροποιηθεί.
H Neptune Lines ιδρύθηκε το 1975 και ασχολείται με τον κλάδο των θαλασσίων μεταφορών αυτοκινήτων, project cargo και φορτίων Ro-Ro.
H ναυτιλιακή Chronos Shipping, συμφερόντων του Πρόδρομου Τσαντάογλου, απέκτησε το πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου panamax, Key Spring, κατασκευής 2012 και μεταφορικής ικανότητας 80,000-dwt, από Ιάπωνες, έναντι, σύμφωνα με τη VesselsValue, 24,5 εκατ. δολαρίων. Η εταιρία, που ιδρύθηκε το 1972, εξειδικεύεται εδώ και χρόνια στην μεταφορά ασφάλτου. Ωστόσο, πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι με την τελευταία της κίνηση, εκτιμάται ότι δρομολογεί την επέκταση των δραστηριοτήτων της σε άλλους κλάδους.
Ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου εξαγόρασε και η ναυτιλιακή M/Maritime, συμφερόντων του Γιάννη Μυτιληναίου, κόστους, σύμφωνα με τη VesselsValue 23,8 εκατ. δολαρίων.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για το πλοίο Puppis Ocean (χωρητικότητας 81.100 dwt, κατασκευής 2014), το οποίο φέρεται να αγόρασε η M/Maritime από την Diamond Star Shipping.
Όσον αφορά τις νέες παραγγελίες φορτηγών πλοίων από ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, μέχρι τώρα είναι γνωστή η συμφωνία της Kassian Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Παππαδάκη, με το ιαπωνικό ναυπηγείο Mitsui Engineering & Shipbuilding, για την κατασκευή πλοίου χωρητικότητας 87,000 dwt, το οποίο θα παραλάβει το 2021.
Μετά τη νέα παραγγελία ο στόλος της ναυτιλιακής θα φτάσει στα 11 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, κατασκευής από το 2006 και μετά.