• Ναυτιλία

    Κινητικότητα στις μικρότερες ελληνικές ναυτιλιακές – Οι τελευταίες αγοραπωλησίες πλοίων

    Χαράλαμπος Μυλωνάς, Μύρων Τσατσάκης (πάνω), Σταύρος Μεϊμέτης, Νίκος Παππαδάκης


    Αυξημένη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων εμφανίζουν αρκετές μικρότερες ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές, με τις κινήσεις τους να εστιάζονται στην αγορά ξηρού φορτίου.

    Bulkseas Marine Management

    Η Bulkseas Marine Management συμφερόντων του εφοπλιστή Σταύρου Μεϊμέτη προχώρησε, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, στην εξαγορά του χωρητικότητας 83,688 dwt φορτηγού πλοίου Kavala.

    Το kamsarmax, που κατασκευάστηκε το 2009, ανήκε στην Chronos Shipping του Πρόδρομου Τσαντάογλου και σύμφωνα με την Allied Shipbroking, άλλαξε χέρια στην τιμή των 16,2 εκατ. δολαρίων.

    Η εταιρία, που ιδρύθηκε το 1972, επί δεκαετίες εξειδικεύονταν και δραστηριοποιούνταν στην μεταφορά ασφάλτου. Προβλέποντας αλλαγές στο εμπορικό τοπίο της μεταφοράς ασφάλτου, το 2012 η Chronos άρχισε να διαφοροποιεί τον στόλο της και επεκτάθηκε στην αγορά ξηρού φορτίου.

    Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της διαθέτει στόλο με πέντε bulkers ιαπωνικής κατασκευής. Το Kavala ήταν το παλαιότερο, ενώ τα υπόλοιπα έχουν κατασκευαστεί από το 2012 έως το 2017.

    Η Bulkseas Marine Management είχε πραγματοποιήσει το 2023 δύο ακόμη εξαγορές bulkers. Απέκτησε το χωρητικότητας 82,600-dwt kamsarmax Restinga (κατασκευής 2006) έναντι 13,8 εκατ. δολαρίων και το χωρητικότητας 76,800-dwt Nenita (κατασκευής 2006) έναντι 12,3 εκατ. δολ. Αμφότερα ανήκαν στην επίσης ελληνική ναυτιλιακή Spring Marine Management.

    Tα δύο πλοία έχουν μετονομαστεί σε Hydrus και Crater, αντίστοιχα.

    Η Bulkseas κατέχει στόλο με 11 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, συνολικής αξίας 138,5 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την VesselsValue.

    Kassian Maritime – Modion Maritime

    Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η ναυτιλιακή Modion Maritime του εφοπλιστή Μύρωνα Τσατσάκη εξαγόρασε από την Kassian Maritime συμφερόντων της οικογένειας Παππαδάκη, το bulker Super Luna, χωρητικότητας 81,517 dwt και κατασκευής 2016.

    Το τίμημα της πώλησης ανήλθε στα 22,6 εκατ. δολάρια, ενώ η αξία του πλοίου κατά την VesselsValue εκτιμάται στα 21,6 εκατ. δολάρια.

    Modion Maritime Management διαθέτει στόλο με 13 φορτηγά πλοία, post panamax και panamax. Σύμφωνα με την VesselsValue η αξία του στόλου της ανέρχεται στα 195 εκατ. δολάρια.

    Στο μεταξύ, η Kassian Maritime, συνδέεται από την Allied Shipbroking, με την εξαγορά του φορτηγού πλοίου, Tomini Bravery, χωρητικότητας 81,027 dwt, που κατασκευάστηκε το 2015.

    Το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε στα 24,5 εκατ. δολάρια, ενώ το πλοίο είναι ναυλωμένο μέχρι το Μάρτιο του τρέχοντος έτους, με δυνατότητα παράτασης έως τον Μάιο.

    Η εξαγορά δεν έχει επιβεβαιωθεί από την εταιρεία.

    Transmed Maritime 

    Η Transmed Maritime του εφοπλιστή Χαράλαμπου Μυλωνά πούλησε, σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, το νεότευκτο capesize Capt Tasos, χωρητικότητας 182,288 dwt, στην δανέζικη ναυτιλιακή Norden, έναντι 70,5 εκατ. δολαρίων.

    Η εταιρεία παρέλαβε το πλοίο το 2023 και η αξία του με βάση τις εκτιμήσεις της VesselsValue, ανέρχεται στα 70,8 εκατ. δολάρια.

    Σύμφωνα με την VV, η ναυτιλιακή του κ. Μυλωνά έχει στόλο με 7 bulkers συνολικής αξίας 265,33 εκατ. δολαρίων.

    Διαβάστε ακόμη:

    Ο ευπατρίδης Άρης Θεοδωρίδης: Το «προσφυγάκι» που σπούδασε ναυπηγός και έγινε εφοπλιστής και Μεγάλος Ευεργέτης

    Πέτρος Παναγιωτίδης: Πούλησε ακόμα τρία πλοία και είχε κέρδος 48 εκατ. δολάρια!

    Clarksons: Με Προκοπίου, Οικονόμου, Μαρινάκη, Φράγκου, στα 18 δισ. δολ. οι επενδύσεις των εφοπλιστών σε νεότευκτα



    ΣΧΟΛΙΑ