• Business

    Αυτοί είναι οι κλάδοι της παγκόσμιας οικονομίας που κινδυνεύουν από την κατάρρευση της Hanjin

    Hanjin Shipping


    Η οικονομική κρίση που δημιούργησε η κατάρρευση της νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής Hanjin Shipping φαίνεται πως έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό πολλούς τομείς της παγκόσμιας οικονομίας, με τις επιπτώσεις να είναι πλέον απτές, σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν οι αναλυτές.

    Η πάλαι ποτέ κραταιά ναυτιλιακή εταιρεία από τη Νότια Κορέα αναγκάστηκε να κάνει αίτηση για προστασία από τους πιστωτές της πίσω στον Αύγουστο του 2016, γεγονός που οδήγησε στο να πυροδοτηθεί μια νέα οικονομική ατομική βόμβα που έφερε τα πάνω κάτω στον κόσμο της ναυτιλίας και στο διεθνές εμπόριο.

    Υπενθυμίζεται ότι τα περισσότερα πλοία της Hanjin παρέμειναν στα ανοιχτά – καθώς τα λιμάνια αρνούνταν να τα δεχτούν – ενώ άλλα κατασχέθηκαν, με αποτέλεσμα τόνοι εμπορεύματος να παραμένουν “εγκλωβισμένοι” στη θάλασσα.

    Αυτές οι εξελίξεις μπορούν να αποβούν μοιραίες για τον κλάδο του εμπορίου αλλά και της λιανικής, σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται ο John Ahearn, διεθνής επικεφαλής εμπορίου στη Citi.

    Ο Ahearn δήλωσε στο CNBC χαρακτηριστικά ότι “Η κρίση που δημιούργησε η Hanjin μπορεί να επηρεάσει τις λιανικές πωλήσεις ανά την υφήλιο, καθώς υπάρχουν τεράστιες ποσότητες φορτίου που παραμένει στη θάλασσα και κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει τι θα απογίνει. Επίσης και ο τραπεζικός τομέας βρίσκεται αντιμέτωπος με μεγάλη έκθεση, από τη στιγμή που υπάρχουν πολλές μικρές και μεσαίου μεγέθους εταιρείες, οι οποίες, αν δεν καταφέρουν να ξεφορτώσουν το εμπόρευμα από τα πλοία, θα επηρεαστεί άμεσα η οικονομική τους ακεραιότητα μέχρι το τέλος του έτους”.

    Ο αναλυτής της VesselsValueWill Bennett, δήλωσε σε ένα mail στο CNBC ότι “Είναι πολύ πιθανόν ότι η πτώχευση της Hanjin θα ενισχύσει πολλούς από τους ανταγωνιστές της. Οι τιμές (των ναύλων) ήδη αυξάνονται μετά το σοκ που προκλήθηκε στις αγορές. Επίσης πολύ πιθανό είναι τα πλοία της κορεάτικης εταιρείας να απορροφηθούν ξανά από την αγορά και τα φορτία που μεταφέρουν να αναδιανεμηθούν”.

    Στο μεταξύ, οι κύριοι ανταγωνιστές της Hanjin μπορεί αρχικά να επωφελήθηκαν από την αύξηση των τιμών των ναύλων, ωστόσο, η υπερπροσφορά τονάζ στην αγορά παραμένει ένα μείζον ζήτημα.

    Ο Bennett πρόσθεσε σχετικά ότι “Η υπερπροσφορά τονάζ μάλλον θα συνεχίσει να αποτελεί πρόβλημα. Παρόλα αυτά, οι ανταγωνιστές της Hanjin θα εφαρμόσουν στρατηγική ενότητας και θα προσπαθήσουν να βρουν περισσότερες λύσεις ώστε να αμβλύνουν τις επιπτώσεις, κάτι που η βιομηχανία είχε απόλυτη ανάγκη”.

    Βέβαια, είναι γεγονός ότι οι συμμαχίες μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών μέχρι στιγμής έχουν αποτύχει να ελαττώσουν την υπερπροσφορά στη χωρητικότητα. Ένας πιθανός τρόπος να μειωθεί το πρόβλημα είναι να γίνουν κάποιες συγχωνεύσεις, όμως το κατά πόσο αυτό είναι εφικτό, είναι κάτι που μόνο ο χρόνος θα το δείξει.

    Ενδεικτικά, το παρακάτω διάγραμμα του Economist αποτυπώνει τις συμμαχίες που έχουν συνάψει οι ναυτιλιακές εταιρείες ανά τον κόσμο και επιπλέον καταγράφει το ποσοστό της παγκόσμιας χωρητικότητας που τους αναλογεί:

    Όπως και να ‘χει, ο κλάδος βρίσκεται μπροστά σε μια κρίσιμη καμπή και θα πρέπει να γίνουν μεγάλες και ουσιώδεις αλλαγές προκειμένου να αντιμετωπιστούν αυτά τα βασικά προβλήματα, διαφορετικά, ελλοχεύει ο κίνδυνος να ακολουθήσουν κι άλλα “κανόνια” ανάλογου μεγέθους με αυτό της Hanjin, με τις συνέπειες για την παγκόσμια ναυτιλία παράλληλα να πολλαπλασιάζονται.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/pia-elliniki-naftiliaki-apektise-monterno-panamax-tis-jinhui/77314

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/petros-pappas-nea-kinisi-gia-tin-ischiropiisi-tis-product-shipping-trading/77397



    ΣΧΟΛΙΑ