• Business

    Αχιλλέας Σουγιολτζής (ταξιδιωτικός πράκτορας): «Δεν θα πάρουμε ποτέ τα λεφτά μας πίσω από την Thomas Cook»

    • NewsRoom

    Λέσβος


    Για τα χρήματα που χρωστάει η Thomas Cook στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, τα οποία, όπως εκτιμά, δεν πρόκειται να πληρωθούν ποτέ, μιλάει στο Al Jazeera ένας από τους πληγέντες του «τυφώνα» Thomas Cook που σαρώνει τα ελληνικά νησιά.

    «Η Thomas Cook έχει ως πολιτική να πληρώνει 90 μέρες μετά την αναχώρηση του πελάτη. Έτσι, ο Ιούλιος, ο Αύγουστος και ο Σεπτέμβριος δεν έχουν πληρωθεί», λέει ο Αχιλλέας Σουγιολτζής, τουριστικός πράκτορας στον Μόλυβο της Λέσβου.

    «Η εταιρεία έχει μεγάλα χρέη στο νησί… Αυτά δεν θα αποπληρωθούν ποτέ. Οι μόνοι που θα αποζημιωθούν για τη διαμονή τους είναι οι επισκέπτες», προσθέτει.

    Ο κ. Σουγιολτζής δηλώνει μάλιστα ότι το μικρό τουριστικό πρακτορείο του θα έχει ζημιά 82.000 ευρώ.

    Όπως σημειώνεται στο σχετικό ρεπορτάζ, όπως πολλοί τουριστικοί πράκτορες στη Λέσβο, ο κ. Σουγιολτζής συνεργαζόταν αποκλειστικά με την Thomas Cook, οπότε θα δυσκολευθεί να αντικαταστήσει τη δουλειά που χάνει.

    «Χάνω το 87% από τις αφίξεις μου. Αυτό ουσιαστικά με καταστρέφει», δηλώνει στο Al Jazeera.

    Πώς θα διεκδικήσουν τα χρήματα που τους οφείλονται οι ελληνικές επιχειρήσεις

    Πάντως, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΞΕΕ) απευθύνθηκε στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου ζητώντας οδηγίες για τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις προκειμένου να διεκδικήσουν τα οφειλόμενα.

    Η απάντηση των Βρετανών προωθήθηκε στους ξενοδόχους και διευκρινίζει πως:

    * Όλες οι κρατήσεις του Thomas Cook από τις 23 Σεπτεμβρίου και στη συνέχεια ακυρώνονται.

    * Η Αρχή εφαρμόζει ένα σύστημα χρηματοοικονομικής προστασίας για λογαριασμό της Air Travel Trust (ATT), με το οποίο καλύπτει τους καταναλωτές που πραγματοποιούν ταξίδια με αεροπλάνο μέσω ταξιδιωτικών γραφείων ή πρακτορείων με άδεια ATOL (άδεια για να πραγματοποιούν οργανωμένα ταξίδια με αεροπλάνο).

    * Ζητά από τους ιδιοκτήτες καταλυμάτων να μη διεκδικούν από τους πελάτες να πληρώσουν ξανά τη διαμονή τους ή να μην τους απομακρύνουν από το κατάλυμα καθώς θα καταβάλει η ίδια το κόστος το συντομότερο δυνατόν. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

    * Πληροφορίες για τους πιστωτές από τη σχετική σελίδα της βρετανικής κυβέρνησης 

    * Οι πιστωτές θα χρειαστεί να εγγραφούν ως πιστωτής στην εκκαθάριση, εάν δεν έχουν πληρωθεί για αγαθά ή υπηρεσίες που έχουν προμηθεύσει στις εταιρείες Thomas Cook που βρίσκονται υπό εκκαθάριση.

    * Για να εγγραφούν ως πιστωτές, θα χρειαστεί να συμπληρώσουν ένα έντυπο απόδειξης χρέους Proof of Debt form, το οποίο θα πρέπει να στείλουν στη συνέχεια στους ειδικούς διαχειριστές.

    * Οι πιστωτές των αεροπορικών εταιρειών και των ταξιδιωτικών εταιρειών της Thomas Cook θα χρειαστεί να συμπληρώσουν ένα έντυπο απόδειξης χρέους Proof of Debt form και να το υποβάλουν στην AlixPartners. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του AlixPartners. dedicated website.

    * Οι πιστωτές των εταιρειών λιανικής πώλησης και συντήρησης αεροσκαφών της Thomas Cook θα πρέπει να συμπληρώσουν ένα έντυπο απόδειξης χρέους και να το υποβάλουν στην KPMG. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ειδική ιστοσελίδα της KPMG.

    * Αφού οι ενδιαφερόμενοι εγγραφούν και ο Ειδικός Διαχειριστής παραλάβει το έντυπο Απόδειξης Χρέους Proof of Debt form, θα τους προσθέσει στον κατάλογο των πιστωτών και θα τους συμπεριλάβει σε μελλοντική αλληλογραφία σχετικά με την υπόθεση.

    Διαβάστε ακόμη: Thomas Cook: Εν αναμονή ενημέρωσης οι εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία Cook’s Club



    ΣΧΟΛΙΑ