Κατά την ελληνική μυθολογία, ο βασιλιάς της Φθίας και γιος του Αιακού, ο Πηλέας, είδε κάποτε στο φως του φεγγαριού μια θεά να χορεύει. Ήταν η θεά Θέτιδα, μια από τις Νηρηίδες, κόρη του Νηρέα.

Ο θνητός Πηλέας τυραννιόταν από τη θεϊκή ομορφιά της, καθώς  ο Δίας τον καταράστηκε να την ερωτευτεί, ώστε να μην αποκτήσει η Θέτιδα, γιο θεό, αλλά ημίθεο. Ο Πηλέας δεν μπορούσε ως θνητός, να την αποκτήσει και επισκέφθηκε τον σοφό Χείρωνα. Εκείνος τον συμβούλεψε να την αρπάξει όσο γίνεται σφιχτά στην αγκαλιά του και να μην αφήσει τη λαβή του όσο εκείνη κι αν άλλαζε μορφές.

1

Ο Πηλέας στο πάθος του για τη θεά ξεπέρασε και νίκησε όλες τις θυμωμένες μεταμορφώσεις της, κρατώντας τη σφιχτά στην αγκαλιά του. Η «χειρώνιος λαβή», ή «Μαίανδρος» όπως έγινε αργότερα γνωστό είναι το διάσημο αρχαιοελληνικό σύμβολο της ήττας των θεών και των θεομάχων. Από αυτή την ένωση προέκυψε ο Αχιλλέας, ο σπουδαιότερος ήρωας της Ιλιάδας.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Vitale χρησιμοποιεί την απομυθοποίηση και την ήττα των θεών ως κεντρικό μοτίβο της έμπνευσής του. Η τελευταία συλλογή που παρουσίασε στο Μιλάνο, για τον Ιταλό σχεδιαστή που ανέλαβε τα ινία της Versace μετά την αποχώρηση της Donatela, αντιπροσωπεύει τη «γείωση» των θεών από τον Όλυμπο σε μια προσπάθεια του οίκου να κάνει την αισθητική της Versace πιο προσιτή και καθημερινή – για απλούς θνητούς δηλαδή.

Με κεντρικό μοτίβο τον Μαίανδρο, η Versace κυκλοφόρησε την πρώτη της καμπάνια υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Vitale. Με τίτλο Greca, η εκστρατεία περιλαμβάνει πορτρέτα του ηθοποιού Joseph Quinn (Gladiator II) και της Aimee Lou Wood (The White Lotus), οι οποίοι όπως πρόσφατα ανακοινώθηκε θα συμπρωταγωνιστήσουν στην επερχόμενη βιογραφική ταινία για τους Beatles.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by VERSACE (@versace)

Όλοι οι πρωταγωνιστές της διαφήμισης φορούν τα γυαλιά Greca που φέρουν το ίδιο, ελληνικό, χαρακτηριστικό μοτίβο στην κορνίζα τους, τον Μαίανδρο. Η συλλογή της Versace αποτελείται από γυαλιά σε unisex στυλ και η καμπάνια, διαδραματίζεται σε ένα δωμάτιο μοτέλ, το «Room Six». Αποτελείται από έξι πορτρέτα που φωτογραφήθηκαν από την Anuschka Blommers και τον Niels Schumm με φόντο ξύλινα πάνελ και ουδέτερα χρώματα. Τα πορτρέτα εστιάζουν σε κάθε άτομο, υπογραμμίζοντας τα πρόσωπα της εκστρατείας.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by VERSACE (@versace)

Μαζί με τις εικόνες κυκλοφόρησε και ένα σενάριο της βρετανίδας σκηνοθέτιδας Luna Carmoon, το οποίο απεικονίζει το δωμάτιο του μοτέλ στο «καυτό τέλος μιας καλοκαιρινής μέρας». Η αισθησιακή αφήγηση επεκτείνεται σε θέματα όπως η οικειότητα, οι σχέσεις και ο ατομικισμός και ίσως είναι και αυτή μια ερωτική ιστορία όπως αυτή της Θέτιδας και του Πηλέα.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by VERSACE (@versace)

Η εκστρατεία Greca επεκτείνει τον τόνο της δημιουργικής κατεύθυνσης του Vitale, καθώς οι γεωμετρικές, διαχρονικές κορνίζες των γυαλιών παρουσιάζονται παράλληλα με την αφήγηση της ιστορίας.

Η συλλογή αποδεικνύει πώς στοιχεία της ελληνικής ιστορίας και κουλτούρας συνεχίζουν να επηρεάζουν δημιουργικά ολόκληρο τον κόσμο από την αρχαιότητα έως σήμερα.

Διαβάστε επίσης:

Versace: Η τολμηρή συλλογή του Ντάριο Βιτάλε από τον Όλυμπο στη Γη

Η ΕΕ εγκρίνει την αγορά της Versace από την Prada για 1,25 δισ.

Τζον Άιντολ: Ο άνθρωπος που «σκότωσε» την Versace… πριν την πουλήσει στην Prada με ζημιά 700 εκατ. δολ.